Formula 1: Νέο πλαίσιο και νέοι «πονοκέφαλοι» για τη Red Bull

Red Bull RB18

H νέα, εκτεταμένη τεχνική οδηγία της FIA που θα ισχύσει από το GP Βελγίου το προσεχές τριήμερο (26-28/8) ανάγκασε τη RBR να κατασκευάσει νέο μονοκόκ της RB18 για να μείνει κοντά στο όριο βάρους των φετινών μονοθεσίων της Formula 1.

Η τεχνική ντιρεκτίβα που επέβαλλε η FIA στις ομάδες αποσκοπεί στην επίλυση του επιβλαβούς για την υγεία των οδηγών προβλήματος των αναπηδήσεων (porpoising) των μονοθεσίων σε υψηλές ταχύτητες, αλλά και στη κατάργηση της ελαστικότητας των δαπέδων - ενός «παραθύρου» που είχαν βρει ορισμένες ομάδες στους φετινούς, νέους τεχνικούς κανονισμούς του σπορ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως, η αλλαγή αυτή των τεχνικών κανονισμών προέβαλλε και πάλι στις ομάδες το μεγάλο πρόβλημα του αυξημένου βάρους, που -οι περισσότερες εξ αυτών- πασχίζουν όλο τον τελευταίο χρόνο να το φέρουν στο κατώτατο όριο των 798 κιλών.

Το χειμώνα που πέρασε το όριο αυτό αυξήθηκε από τα 795 κατά τρία κιλά, καθώς όλες οιπροσθήκες των νέων προδιαγραφών ασφαλείας ζύγιζαν περίπου 46 επιπλέον κιλά. Αυτός ήταν και ο λόγος που ομάδες όπως η Williams και η Aston Martin έφτασαν να αφαιρούν ακόμα και τη μπογιά από το αμάξωμά τους.

Σύμφωνα με γερμανικά δημοσιεύματα, η Mercedes ήταν οκτώ κιλά βαρύτερη από το όριο των 798 kg, η RBR επτά, οι Haas και McLaren από τρία κιλά και η Alpine δύο. Για τη Ferrari δεν υπήρξαν διασταυρωμένες πληροφορίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Red Bull κατάφερε μόλις στο GP Ισπανίας, τον περασμένο Μάιο, να ρίξει το βάρος της RB18 κοντά στο όριο των 798 κιλών. Αλλά τώρα, η νέα τεχνική ντιρεκτίβα της FIA εντείνει και πάλι το πρόβλημα του βάρους, καθώς απαιτεί από τις ομάδες να κάνουν πιο άκαμπτο το δάπεδο των μονοθεσίων τους. Έτσι, το όριο των 798 κιλών μοιάζει και πάλι δυσθεώρητος στόχος, ακόμα και για τις ομάδες αυτού του επιπέδου.

Για να αντιμετωπίσει εκ νέο του πρόβλημα του βάρους, η Red Bull Racing αποφάσισε να κατασκευάσει ένα νέο, ελαφρύτερο πλαίσιο του φετινού της μονοθεσίου RB18. Όμως, η κατασκευή ενός νέου μονοκόκ είναι πολύ πιο περίπλοκη από όσο ακούγεται, και ιδιαίτερα δαπανηρή.

Αυτό συμβαίνει διότι το νέο μονοκόκ πρέπει να περάσει με επιτυχία όλες τις ιδιαίτερα απαιτητικές δοκιμές πρόσκρουσης που προβλέπει η FIA, προκειμένου να δώσει την αγωνιστική άδεια (ομολογκασιόν) για ένα αγωνιστικό πρωτότυπο της Formula 1. Αυτό αυξάνει σημαντικά και το κόστος, και η πρόκληση γίνεται ακόμα μεγαλύτερη με δεδομένη την ύπαρξη του ορίου προϋπολογισμού 145 εκατ. δολαρίων κάθε ομάδας φέτος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η RB18 ήταν 7 κιλά πάνω από το όριο των 798 κιλών βάρους που προβλέπει η FIA, ενώ η Alpine A522 (δεξιά) μόνο κατά δύο κιλά.
Η RB18 ήταν 7 κιλά πάνω από το όριο των 798 κιλών βάρους που προβλέπει η FIA, ενώ η Alpine A522 (δεξιά) μόνο κατά δύο κιλά.

Ενδεικτικό είναι ότι η Mercedes απέκλεισε το ενδεχόμενο κατασκευής νέου πλαισίου, διότι «αυτό θα ήταν υπερβολικά δαπανηρό, και όχι μόνο λόγω των δοκιμών πρόσκρουσης - πρέπει να κατασκευάσεις τρία νέα πλαίσιο, και αυτό κοστίζει δύο εκατομμύρια ευρώ επιπλέον», σύμφωνα με όσα είπε εκπρόσωπος της πρωταθλήτριας στο γερμανικό «Auto Motor und Sport».

Ο superstar τεχνικός διευθυντής της Red Bull Racing, Adrian Newey
Ο superstar τεχνικός διευθυντής της Red Bull Racing, Adrian Newey
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεπώς, γίνεται προφανές ότι η κατασκευή νέου μονοκόκ είναι ένα ακόμη πολύ σημαντικό έξοδο που προστίθεται στον φετινό προϋπολογισμό της RBR, και ενισχύει ακόμη περισσότερο τις προβλέψεις του διευθυντή της ομάδας Christian Horner ότι -λόγω αδυναμίας τήρησης του ορίου προϋπολογισμού- τα φετινά πρωταθλήματα της F1 μπορεί να αποφασιστούν στα δικαστήρια.

Ο διευθυντής της RBR, Christian Horner, έχει εκφράσει πολλάκις και ηχηρά την αντίθεσή του με το όριο προϋπολογισμού 145 εκατ. δολαρίων κάθε ομάδας στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1.
Ο διευθυντής της RBR, Christian Horner, έχει εκφράσει πολλάκις και ηχηρά την αντίθεσή του με το όριο προϋπολογισμού 145 εκατ. δολαρίων κάθε ομάδας στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1.

Με το νέο της πλαίσιο, η RBR θέλει να διατηρήσει τις πολύ σημαντικές διαφορές των 97 βαθμών από τη Ferrari στους κατασκευαστές και των 80 βαθμών του Max Verstappen από τον Charles Leclerc στο πρωτάθλημα οδηγών, και μαζί με αυτές τον τίτλο του αδιαφιλονίκητου φαβορί για τους 9 εναπομείναντες αγώνες της φετινής σεζόν.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ