Ποιες ομάδες «κλέβουν» στη Formula 1 -Στο φως το κόλπο με τα εύκαμπτα πατώματα

Formula 1

Ένα εύρημα το οποίο υποδεικνύει ότι ορισμένες ομάδες χρησιμοποιούν το τρικ του εύκαμπτου πατώματος των μονοθεσίων για να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικότερα το φαινόμενο των αναπηδήσεων έρχεται στο φως της δημοσιότητας.

Ένα γκρίζο σημείο των κανονισμών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 φαίνεται πως αξιοποιούν συγκεκριμένες ομάδες του πρωταθλήματος, οι οποίες έως σήμερα έχουν καταφέρει να διαχειριστούν αποτελεσματικότερα το περίφημο φαινόμενο του porpoising.

Η αποκάλυψη έγινε από την ίδια την FIA, η οποία και προανήγγειλε ένα αυστηρότερο σύστημα ελέγχου, ώστε αναγκάσει -έστω και καθυστερημένα- τις ομάδες του grid να υπακούσουν στους κανονισμούς που οφείλουν να διέπουν όχι μόνον τον σχεδιασμό αλλά και τις ιδιότητες του δαπέδου στα μονοθέσια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με την Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, λοιπόν, από το επερχόμενο γαλλικό Grand Prix, το οποίο και θα διεξαχθεί στις 24 Ιουλίου, στην πίστα του Paul Ricard, θα επιτηρούνται αυστηρά εκείνες οι προδιαγραφές που σχετίζονται τόσο με τη φθορά όσο και με την ευκαμψία του πατώματος των μονοθεσίων.

Formula 1

Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς το δάπεδο των μονοθεσίων οφείλει να είναι άκαμπτο, με την ανοχή να περιορίζεται σε μόλις 2 χιλιοστά. Βέβαια, μέχρι σήμερα η εφαρμογή του συγκεκριμένου κανονισμού αφορούσε μόνο πολύ συγκεκριμένα τμήματα του δαπέδου, δίνοντας επί της ουσίας το δικαίωμα σε ορισμένες ομάδες να αξιοποιήσουν το… κενό νόμου, χαρίζοντας σε άλλα μέρη του πατώματος τη δυνατότητα να κάμπτονται και να συμβάλλουν κατά αυτόν τον τρόπο στην αντιμετώπιση του φαινομένου των αναπηδήσεων.

Είναι προφανές, λοιπόν, πως η νέα τεχνική οδηγία της FIA, σχετικά με την ευκαμψία του δαπέδου των μονοθεσίων και την ένταση των ελέγχων εφεξής, δεν εκδόθηκε τυχαία και έχει πολύ συγκεκριμένους αποδέκτες, οι οποίοι πλέον θα κληθούν να προσαρμόσουν αναλόγως τις προδιαγραφές των μονοθεσίων τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Formula 1

Όπως ήταν αναμενόμενο, η νέα ντιρεκτίβα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις.

«Κανείς δεν είχε ιδέα έως ότου η FIA το έθεσε στην τελευταία Τεχνική Επιτροπή. Ήταν μεγάλη έκπληξη για όλες τις ομάδες, γιατί όσα περιλαμβάνονται στους κανονισμούς όπως και ο σκοπός των συγκεκριμένων κανονισμών, είναι αρκετά ξεκάθαρος», δήλωσε ο επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας της Mercedes, Τ. Wolff, χαρακτηρίζοντας σοκαριστικό το ενδεχόμενο κάποιες ομάδες να αξιοποιούν από το ξεκίνημα της σεζόν το πλεονέκτημα του εύκαμπτου δαπέδου.

Ανάλογες ήταν και οι δηλώσεις του Andrew Shovlin, αρχιμηχανικού της Mercedes AMG Petronas, o οποίος εξεπλάγην με τις δυνατότητες τις οποίες μέχρι σήμερα η γερμανική ομάδα δεν αξιοποιούσε, τηρώντας όχι μόνο το γράμμα αλλά και το πνεύμα του νόμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την πλευρά του, ο C. Horner -αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull Racing- εμφανίστηκε βέβαιος ότι τα μονοθέσια τις αυστριακές προδιαγραφές πληρούν τις αυστηρότερες προδιαγραφές που θέσπισε η FIA και πως η εφαρμογή τους δεν πρόκειται να επηρεάσουν την απόδοση της ομάδας στο υπόλοιπο της σεζόν.

Παρά το γεγονός, βέβαια ότι ο C. Horner θεωρεί ότι η ομάδα του δεν θα επηρεαστεί από τη συγκεκριμένη εξέλιξη, κατέστησε σαφές πως είναι άδικο να πραγματοποιούνται αλλαγές κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής σεζόν και πως οι κανονισμοί δεν θα πρέπει να είναι τόσο… σύνθετοι.

Τα όσα πρόκειται να συμβούν στους επόμενους αγώνες του πρωταθλήματος αναμένονται με ξεχωριστό ενδιαφέρον, καθώς η νέα τεχνική οδηγία της FIA είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα δημιουργήσει νέες εντάσεις μεταξύ των ομάδων ενώ δεν αποκλείεται να μοιράσει εκ νέου και την τράπουλα των ισορροπιών εντός των αγωνιστικών χώρων.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ