
Ο George Russell πανηγύρισε τη νίκη στο Grand Prix του Καναδά, δέκατο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Αυτή ήταν η τέταρτη νίκη του Βρετανού στη Formula 1 και πρώτη φετινή. Επίσης, πέτυχε το πρώτο χατ-τρικ στην καριέρα του (νίκη, pole position και ταχύτερος γύρος αγώνα). Για τη Mercedes, αυτή ήταν η 130ή νίκη συνολικά και η πέμπτη στο Grand Prix του Καναδά. Η σπουδαία εμφάνιση για τη Mercedes ολοκληρώθηκε με τον Andrea Kimi Antonelli να τερματίζει τρίτος. Ήταν η πρώτη φορά που Ιταλός ανέβηκε στο βάθρο, από το Grand Prix της Ιαπωνίας το 2009, όταν ο Jarno Trulli τερμάτισε δεύτερος για την Toyota. Ανάμεσά τους ήταν ο Max Verstappen καταγράφοντας την πέμπτη του παρουσία στο βάθρο στο Μόντρεαλ, ενώ για πρώτη φορά φέτος, δεν υπήρχε οδηγός της McLaren στο Top3. Η προηγούμενη φορά που συνέβη αυτό, ήταν πέρυσι στο Grand Prix του Λας Βέγκας.

Πάμε όμως να δούμε τις επιλογές ελαστικών για τη μάχη στο σιρκουί Gilles Villeneuve. Στην εκκίνηση (αλλά και στο pit lane, καθώς οι Liam Lawson και Pierre Gasly εκκίνησαν από εκεί), οι ομάδες ήταν χωρισμένες μεταξύ της μεσαίας γόμας (11 οδηγοί) και της σκληρής γόμας (9 οδηγοί). Οι δύο πιο σκληρές γόμες ήταν οι απόλυτοι πρωταγωνιστές και μόνο προς το τέλος, όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας, κάποιοι οδηγοί «φόρεσαν» ένα σετ μαλακής γόμας το οποίο ουσιαστικά δεν χρησιμοποίησαν καθόλου, καθώς ο αγώνας τερμάτισε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.
BUY NOW

Οι μεγαλύτερες αποστάσεις μ’ ένα σετ ελαστικών διανύθηκαν από τους Esteban Ocon (Haas) και Carlos Sainz (Williams), οι οποίοι έκαναν 57 γύρους με τη σκληρή γόμα. Όσον αφορά στη μεσαία γόμα, ο Alex Albon (Williams) κάλυψε τη μεγαλύτερη απόσταση, κάνοντας 23 γύρους με τη C5 που εκκίνησε.

Ο επικεφαλής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Mario Isola, είπε σχετικά με τον αγώνα στον Καναδά: «Ήταν μια αμφίρροπη μάχη από την αρχή ως το τέλος, όπως μπορεί να γίνει αντιληπτό από το γεγονός ότι όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας, οι πέντε πρώτοι οδηγοί είχαν διαφορά μικρότερη από επτά δευτερόλεπτα, με μόλις τέσσερις γύρους να απομένουν μέχρι την καρό σημαία. Όσον αφορά στη στρατηγική, αυτή των δυο αλλαγών αποδείχθηκε ταχύτερη, με τη σκληρή γόμα (C4) να είναι η πιο αποτελεσματική. H τακτική μιας αλλαγής αποδείχτηκε εφικτή αλλά, ειλικρινά, ήταν μια επιλογή μόνο για όσους εκκινούσαν από πιο πίσω και επομένως είχαν λιγότερα να χάσουν. Όσοι ξεκινούσαν από τις μπροστινές σειρές μπόρεσαν να πιέσουν σε όλα τα μέρη του αγώνα, δίνοντας μια πολύ σκληρή μάχη, με αξιοσημείωτες διαφορές όσον αφορά στη διάρκεια χρήσης κάθε σετ ελαστικών αλλά και στην ακολουθία χρήσης των γομών. Το πιο αποτελεσματικό ελαστικό ήταν η σκληρή γόμα, παρότι υπήρχαν λίγα διαθέσιμα δεδομένα γι' αυτό, καθώς κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής μόνο η Sauber το χρησιμοποίησε. Η μέση γόμα πιθανώς υπέφερε λίγο, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών σε σχέση με τις ελεύθερες δοκιμές».

Ο Ιταλός συνέχισε: «Αυτός ήταν ο τρίτος αγώνας στον οποίο χρησιμοποιήθηκε η μαλακή γόμα C6. Προφανώς, τώρα θα αναλύσουμε προσεκτικά όλα τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν για να καταλάβουμε αν και πώς θα τη χρησιμοποιήσουμε ξανά αυτή τη σεζόν μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα. Είδαμε ότι η διαφορά στην απόλυτη απόδοση μεταξύ του νέου ελαστικού και της C5 είναι σχετικά μικρή – ένα με ενάμιση δέκατο – αλλά, όπως προβλέψαμε, η ύπαρξη ενός ευρύτερου φάσματος γομών οδήγησε σ’ ένα μεγαλύτερο εύρος στρατηγικών επιλογών. Ειλικρινά, αν δεν είχαμε τη C6, θα έπρεπε να είχαμε φέρει την ίδια τριάδα με πέρυσι, δηλαδή C3, C4 και C5, και είναι πιθανό ότι αυτό θα είχε οδηγήσει σε έναν πιο γραμμικό αγώνα με μια μόνο αλλαγή ελαστικών».

Έπειτα, ο Isola αναφέρθηκε ειδικά στην τρίτη θέση του Kimi Antonelli: «Ως Ιταλός, είμαι πολύ χαρούμενος που είδα έναν συμπατριώτη μας στο βάθρο. Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει από τότε που η Pirelli επέστρεψε στη Formula 1 το 2011 και έχει ενδιαφέρον ότι την τελευταία φορά που ένας Ιταλός οδηγός τερμάτισε στην πρώτη τριάδα με ένα αυτοκίνητο που φορούσε τα ελαστικά μας ήταν επίσης εδώ στο Μόντρεαλ το 1991, όταν ο Stefano Modena με Tyrrell-Honda τερμάτισε δεύτερος, πίσω από τον νικητή Nelson Piquet με Benetton-Ford, που επίσης φορούσε ελαστικά Pirelli».
Σήμερα, Πέμπτη 19 Ιουνίου, ξεκίνησε διήμερο τεστ της Pirelli, με στόχο την εξέλιξη των ελαστικών βροχής του 2026. Αυτό γίνεται σε συνεργασία με τη Ferrari, με το τεστ να πραγματοποιείται στην πίστα του Φιοράνο – αρχικά με τον δοκιμαστή της ιταλικής ομάδας Zhou Guanyu και την Παρασκευή 20 Ιουνίου, με τον Charles Leclerc.