F1: Η διαχείριση των intermediate έκρινε τα πάντα στην Ιαπωνία

Grand Prix Japan

Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του Γκραν Πρι της Ιαπωνίας, όντας ταχύτερος με όλα τα διαθέσιμα ελαστικά!

Ο οδηγός της Red Bull Racing, πήρε την pole σε στεγνές συνθήκες. Κατάφερε να διατηρήσει το προβάδισμα στον αγώνα χρησιμοποιώντας τα P Zero Cinturato Blue βρόχινα ελαστικά. Μπήκε στα πιτ μερικούς γύρους μετά την επανεκκίνηση και έβαλε τα Cinturato Green ενδιάμεσα ελαστικά. Την ίδια στιγμή άλλαξε και ο αντίπαλός του Charles Leclerc (Ferrari).

Όμως ο Verstappen όχι απλά διατήρησε το προβάδισμα του αλλά του αύξησε με εντυπωσιακό ρυθμό και τερμάτισε πρώτος μετά από 28 γύρους. Αποτέλεσμα που του χάρισε και τον τίτλο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με έναν τόσο μικρό αγώνα που εκκίνησε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας υπό βρόχινες συνθήκες η στρατηγική ήταν μονόδρομος, δεν υπήρχαν πολλά περιθώρια διαφοροποίησης. Ωστόσο, κάποιοι οδηγοί διατήρησαν τα βρόχινα ελαστικά περισσότερο. Η πλειοψηφία μετά από λίγους γύρους άλλαξε σε ενδιάμεσα ελαστικά ελπίζοντας να κερδίσει θέσεις αλλά και να εκμεταλλευτεί πιθανή εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Αυτό δεν έγινε τελικά πράξη. Πέντε οδηγοί σταμάτησαν περισσότερες από μια φορά. Απ’ όσους έκαναν δυο αλλαγές πιο ψηλά (7ος) τερμάτισε ο Fernando Alonso.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Mario Isola, είπε: «To Ιαπωνικό Γκραν Πρι ήταν τελικά ένας αγώνας σπριντ 40 λεπτών γιατί το νερό της βροχής επηρέασε τόσο την ορατότητα που δεν μπορούσε να διεξαχθεί ο αγώνας. Οι συνθήκες καθόρισαν και τη στρατηγική που ακολούθησαν οι οδηγοί. Η εκκίνηση πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας υποχρέωσε όλους τους οδηγούς να βάλουν βρόχινα ελαστικά. Όμως φάνηκε ξεκάθαρα πως τα ενδιάμεσα ελαστικά ταίριαζαν καλύτερα στις συνθήκες. Αποδίδουν δυνατά, σε ασταθείς συνθήκες διατηρώντας εντυπωσιακό ρυθμό. Αποδείχτηκε καθοριστική η προσεκτική διαχείριση των εμπρός ελαστικών. Οι οδηγοί έδειξαν τις ικανότητές τους με τα φθαρμένα ενδιάμεσα ελαστικά, προς το τέλος του αγώνα. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους εκπληκτικούς Ιάπωνες φιλάθλους, επιτέλους είδαν έναν αγώνα σπριντ γεμάτο δράση αφού περίμεναν πολύ. Ακόμη μια φορά έδειξαν το πάθος και την αφοσίωσή τους στη Formula 1 παραμένοντας στη θέση τους παρά την κακοκαιρία. Τους αξίζει ο θαυμασμός και η στήριξή μας».

Οι ομάδες ταξιδεύουν τώρα δυτικά για τρεις αγώνες στην Αμερικάνικη Ήπειρο: ΗΠΑ, Μεξικό (μέσα σε επτά μέρες) και Βραζιλία δυο βδομάδες μετά. Καθώς η προγραμματισμένη δοκιμή ελαστικών του 2023 στο FP2 της Ιαπωνίας ακυρώθηκε λόγω βροχής, προγραμματίστηκε εκ νέου για το Μεξικό. Ένα παρόμοιο τεστ είναι επίσης προγραμματισμένο για το FP2 στο Ώστιν.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ