Τα μελλοντικά μικρά SUV που περιμένουμε σύντομα

Μελλοντικά μικρά SUV που περιμένουμε 2021 Dacia Spring

H «καυτή» κατηγορία των μικρών SUV πρόκειται να αποκτήσει σύντομα νέα και πολύ ενδιαφέροντα μέλη, τα οποία και χρήζουν της προσοχής σας.

Πολλοί, νέοι και άκρως ενδιαφέροντες εκπρόσωποι της κατηγορίας των μικρών SUV/crossover αναμένεται να παρουσιαστούν ή να πατήσουν τους τροχούς τους στη χώρα μας μέσα στους επόμενους μήνες, με κάποιους από αυτούς να βρίσκονται μακριά μόλις μερικές εβδομάδες.

Μιλάμε φυσικά για μια κατηγορία φωτιά που συγκεντρώνει μεγάλο μέρος της προτίμησης του κοινού, η οποία απαρτίζεται ήδη από πολλά και αξιόλογα μοντέλα. Μοντέλα που έχουν πιάσει τον παλμό της αγοράς και συγκεντρώνουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που ζητούν οι οδηγοί σήμερα: ξεχωριστό design, ευρυχωρία, ευκολία στην καθημερινότητα, άνεση αλλά και τη δυνατότητα ασφαλούς κίνησης και εκεί που τελειώνει η άσφαλτος. Ας δούμε λοιπόν, τη μας επιφυλάσσει το μέλλον στα SUV πόλης αλλά και εκείνα που τοποθετούνται στην αμέσως επόμενη κατηγορία μέσα από επτά μοντέλα που περιμένουμε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Fiat Panda

Fiat Panda

Η Fiat ετοιμάζει πυρετωδώς το επόμενο Panda, με στόχο να έχει τη δική της προσιτή πρόταση στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, ως άξιο συνεχιστή της υπάρχουσας γενιάς.

Το νέο Panda, το οποίο αναμένεται να κάνει την εμφάνιση του μέσα στο 2022, δεν θα έχει τίποτα κοινό με το υπάρχον μοντέλο που βρίσκεται στην αγορά εδώ και μια δεκαετία. Μάλιστα, σύμφωνα και με τα όσα ακούγονται, το νέο Panda που θα έχει και crossover έκδοση, αναμένεται να είναι το πρώτο της Fiat που θα «πατά» πάνω σε πλατφόρμα του πρώην ομίλου PSA.

Το νέο μικρό της ιταλικής εταιρίας θα είναι ελαφρώς μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το υπάρχον και η σχεδίαση του θα δίνει έμφαση στην ευρυχωρία, σε σχέση με το μέγεθος του μοντέλου, και τις έξυπνες λύσεις εκμετάλλευσης των χώρων. Μεγάλη, παράλληλα, αναμένεται να είναι και η δυνατότητα εξατομίκευσης που θα δίνεται από τη Fiat στους ενδιαφερόμενους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναφορικά με τα κινητήρια σύνολα, αυτό που σίγουρα δεν μπορεί να αποκλειστεί είναι οι υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις του νέου Panda, σύμφωνα και με το ηλεκτρικό concept Centoventi που παρουσιάστηκε από τους Ιταλούς στο Σαλόνι της Γενεύης το 2019 και αποτελεί τον σχεδιαστικό προπομπό της νέας γενιάς Panda.

Dacia Spring

Το πιο προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο της αγοράς θα είναι το Dacia Spring και μάλιστα με σχετική διαφορά από το δεύτερο, όταν κάνει την εμφάνιση του και στη χώρα μας μέσα στο 2022. Με την παρουσίαση του Spring η ρουμάνικη εταιρία επιθυμεί να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης με μια πρόταση που θα προσφέρει τα απολύτως απαραίτητα και την ίδια στιγμή δεν θα εκπέμπει ρύπους στο αστικό περιβάλλον.

Με έντονα τα SUV στοιχεία στη σχεδίαση του το Dacia Spring έχει μήκος 3.734 χλστ., πλάτος 1.579 χλστ. και ύψος 1.416 χλστ. με το μεταξόνιο να φτάνει στα 2.423 χλστ. H καμπίνα του θα μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες με το πορτμπαγκάζ να φτάνει στα 290 λίτρα, μια τιμή καθόλα αποδεκτή για το μέγεθος του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Dacia Spring

Η ιδιαίτερα προσιτή τιμή του Spring θα οφείλεται και στο γεγονός ότι η μπαταρία του θα είναι μικρή με την ενεργειακή της χωρητικότητα να μην ξεπερνά τα 27.4 ωφέλιμα kWh, ενώ η ισχύς και η ροπή του μικρού ηλεκτρικού κινητήρα ανέρχονται στους 44 ίππους και τα 125 Nm αντίστοιχα. Με το βάρος να βρίσκεται στα μόλις, για τα σημερινά δεδομένα, 970 κιλά, η Dacia ανακοινώνει μέση αυτονομία κατά το πρότυπο WLTP που φτάνει έως και τα 230 χλμ. με τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 19,1 δευτερόλεπτα και την τελική να φτάνει στα 125 χλμ./ώρα.

Νέο Μικρό Jeep

Για εκείνους που επιθυμούν ένα μικρό σκληροτράχηλο SUV, η Jeep φαίνεται πως έχει στα σκαριά μαι ολοκαίνουρια πρόταση που αναμένεται να καλύψει αυξημένες ανάγκες για εκτός δρόμου περιπέτειες.

Σύμφωνα με πληροφορίες που κάνουν τον γύρο του Διαδικτύου το νέο μικρό της Jeep, που δεν έχει ακόμη ονομαστεί, θα φέρει την χαρακτηριστική σχεδιαστική ταυτότητα της αμερικάνικης εταιρίας, ενώ η παρουσίαση του αναμένεται προς το τέλος του 2022.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι πληροφορίες κάνουν επίσης λόγο για εξέλιξη του νέου μοντέλο της Jeep σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά γούστα με την πρόταση των Αμερικανών να βασίζεται στην CMP πλατφόρμα του ομίλου Stellantis, την ίδια που χρησιμοποιούν τα Peugeot 2008 και DS3 Crossback.

Αναφορικά με τα κινητήρα σύνολα και εφόσον το νέο μικρό Jeep βασιστεί στην παραπάνω πλατφόρμα, οι επιλογές θα είναι πολλές και μεταξύ αυτών θα δούμε σίγουρα υβριδικές προτάσεις, με την πιθανότητα παρουσίασης και αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου να παίζει επίσης δυνατά. Όπως και να έχει, ανάμεσα στις προσφερόμενες εκδόσεις θα υπάρχουν επιλογές για κίνηση στον εμπρός ή και τον πίσω άξονα.

Ο οδηγός έχει στη διάθεση του, μεταξύ άλλων, πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης τα οποία αλλάζουν και τη συμπεριφορά του στάνταρ αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, με την εμπειρία της οδήγησης να ενισχύεται από το σύστημα Electronic Sound Generator (ESG), το οποίο βελτιώνει τον ήχο που φτάνει στα αυτιά του οδηγού.

Toyota Aygo X

Toyota Aygo X
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα γενιά του Aygo αλλάζει επίπεδο (δείτε την αναλυτικά εδώ), αλλά όχι και κατηγορία και θα έρθει κοντά μας μεγαλύτερη σε διαστάσεις και πιο σοφιστικέ συνολικά.

Το αυτοκίνητο πόλης της Toyota βασίζεται στην πλατφόρμα GA-B, αυτή που χρησιμοποιούν και τα Yaris και Yaris Cross. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερες διαστάσεις για το εισαγωγικό μοντέλο στη γκάμα των Ιαπώνων, πιο δυναμική συμπεριφορά αλλά και υψηλότερα επίπεδα παθητικής ασφάλειας.

Toyota Aygo X

Το νέο Toyota Aygo X εντάσσεται για πρώτη φορά στην κατηγορία των crossover-SUV, με ένα σχέδιο που προέρχεται από το Ευρωπαϊκό Γραφείο Σχεδιασμού της Toyota, το ED2, που αντλεί την έμπνευσή του από το πρωτότυπο Aygo X prologue. Στα χαρακτηριστικά του συγκαταλέγεται και η υψηλότερη απόσταση από το έδαφος κατά 11 χλστ. συγκριτικά με το προηγούμενο.

Ως το πιο προσιτό μοντέλο στη γκάμα της Toyota το ευρωπαϊκής κατασκευής Aygo θα είναι διαθέσιμο αρχικά μόνο τον γνωστό 1.000άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των 72 ίππων ισχύος. Αυτό βέβαια δεν αποκλείει την παρουσίαση σε δεύτερο χρόνο και μας υβριδικής έκδοσης, κάτι που επιτρέπει η πλατφόρμα του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Toyota Yaris Cross

Ήδη διαθέσιμο στη χώρα μας, το ολοκαίνουριο Yaris Cross θα ξεκινήσει το λανσάρισμά του στα τέλη του Νοεμβρίου. Το μικρό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας που θα κατασκευάζεται επί ευρωπαϊκού εδάφους, «εκμεταλλεύεται» το βαρύ όνομα του αδελφού Yaris, όπως και την GA-B πλατφόρμα του μικρού της Toyota προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση στις εκτός δρόμου αναζητήσεις. Μεγαλύτερο επίσης σε όλες τις διαστάσεις το Yaris Cross θα προσφέρει και μία πιο ευρύχωρη καμπίνα και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών με το συνολικό μήκος να φτάνει στα 4.180 χλστ.

Με τιμή εκκίνησης τα 17.470 ευρώ για την βασική έκδοση Active, το Yaris Cross θα είναι διαθέσιμο με ατμοσφαιρικό σύνολο 1,5 λίτρων και 125 ίππων σε συνδυασμό με χειροκίνητο 6άρι ή αυτόματο CVT κιβώτιο. Φυσικά θα είναι διαθέσιμο και ως υβριδικό με το κινητήριο σύνολο του να αποδίδει 116 ίππους. Σε εκδόσεις με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota Yaris Cross

Μάθετε περισσότερα για το νέο Yaris Cross εδώ, από την πρώτη μας οδηγική επαφή μαζί του στις Βρυξέλλες.

Volvo XC20

Για μια εταιρία που έχει χτίσει τη δική της παράδοση στα SUV με εκπροσώπους και στις τρεις επόμενες κατηγορίες, η απουσία της Volvo από τα μικρά είναι κάτι που προκαλεί εντύπωση. Ωστόσο οι Σουηδοί δεν αναμένεται να μείνουν για πολύ έξω από τα B-SUV, με τους ίδιους να μελετούν σοβαρά την είσοδο τους στην κατηγορία κάτω από το XC40 εδώ και αρκετά χρόνια.

Η αναμονή για την παρουσίαση του "XC20", όπως λογικά θα ονομάζεται η μικρότερη πρόταση της σουηδικής εταιρίας, φτάνει προς το τέλος της καθώς η Σουηδοί δεν αποκλείεται να το παρουσιάσουν, έστω υπό τη μορφή concept, εντός της επόμενης χρονιάς.

Με ενδιαφέρον αναμένονται και οι τεχνικές προδιαγραφές του XC20 με έντονη τη φημολογία που το θέλει αμιγώς ηλεκτρικό, βάσει και της στρατηγικής της εταιρίας για εξάλειψη των κινητήρων εσωτερικής καύσης από την γκάμα της έως και το 2030.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Volkswagen Taigo

Η VW προχώρησε στην επίσημη παρουσίαση του νέου SUV της Taigo, το οποίο αναμένεται στη χώρα μας μέχρι τα τέλη της φετινής χρονιάς.

To νέο όχημα ελευθέρου χρόνου των Γερμανών θυμίζει έντονα το γνωστό T-Cross, στο οποίο και βασίζεται και αυτό που θα μπορούσε να πει κανείς είναι ότι αποτελεί την coupe έκδοση του μικρού SUV των Γερμανών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις, τα 4,26 μέτρα του Taigo κινούνται στα επίπεδα του T-Roc, αν και το μεταξόνιο του δεν διαφοροποιείται από του T-Cross, ενώ το πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 426 λίτρα.

Στα μοτέρ την αρχή κάνει ο τρικύλινδρος TSI χωρητικότητας 1,0 λίτρου και απόδοσης 95 ίππων, ο οποίος προσφέρεται και σε έκδοση 110 ίππων. Το ισχυρότερο Taigo κινείται από τον τετρακύλινδρο TSI του 1,5 λίτρου των 150 ίππων.

Ανάλογα με την έκδοση, θα μπορεί κανείς να επιλέξει ανάμεσα στο μηχανικό εξάρι κιβώτιο ή στο ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ