Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG: Τα πλεονεκτήματα του υγραερίου σε πραγματικές συνθήκες

Renault Clio LPG - Κατανάλωση υγραερίου σε πραγματικές συνθήκες 2022

Με το υγραέριο ως καύσιμο για την κίνηση του, τo Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG απέδειξε με τον καλύτερο τρόπο τη σημαντική «ανακούφιση» που προσφέρει στο πορτοφόλι του οδηγού καθημερινά, έναντι ενός συμβατικού κινητήρα που καίει μόνο βενζίνη.

Δεν υπάρχει οδηγός που να μην επιζητά την ηρεμία και την άνεση στις καθημερινές του μετακινήσεις στο δύσκολο αστικό περιβάλλον, όπως και δεν υπάρχει οδηγός που να μην επιζητά τη μέγιστη δυνατή οικονομία σε αυτές τις συνθήκες. Ειδικά τώρα που οι τιμές της βενζίνης και του diesel έχουν εκτιναχθεί και κάθε οικονομικό όφελος που μπορεί να προκύψει στα πάγια έξοδα είναι κάτι παραπάνω από σημαντικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Renault Clio

Στην έκδοση διπλού καυσίμου (υγραέριο και βενζίνη), το Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG, καταφέρνει να συνδυάσει όλες τις παραπάνω αρετές σε ένα εξαιρετικό «πακέτο» που εξυπηρετεί άριστα στο ρόλο του καθημερινού «εργαλείου» (διαβάστε τη δοκιμή του εδώ). Μάλιστα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του μικρού μοντέλου της γαλλικής εταιρείας καταφέρνουν στο σύνολο τους να ξεπερνούν κατά πολύ αυτόν τον άχαρο ρόλο και αυτό είναι που κάνει τη συμβίωση με το Clio (και εκτός των τειχών της πόλης), όχι μόνο αρμονική, αλλά και επιθυμητή.

Με φόντο την σημαντική αύξηση στις τιμές των καυσίμων τον τελευταίο καιρό, το Renault Clio 1.0 TCe LPG βρέθηκε στα χέρια μας με στόχο να εξακριβώσουμε τα οφέλη που προσφέρει το υγραέριο αναφορικά με το κόστος χρήσης στο απαιτητικό αστικό περιβάλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πεδίο «δράσης» του υγραεριοκίνητου Clio, οι δρόμοι της πρωτεύουσας, αλλά και εκείνοι γύρω από αυτή, ένα πραγματικό σημείο αναφοράς για την κατανάλωση καυσίμου ενός κινητήρα αυτοκινήτου που καλείται να σηκώσει με αξιώσεις το βάρος της καθημερινής μετακίνησης.

Ως σημείο αναφοράς, σε σχέση με την κατανάλωση ενός βενζινοκινητήρα, πραγματοποιήσαμε μετρήσεις στις ίδιες συνθήκες και με το μοτέρ να καταναλώνει βενζίνη ως καύσιμο και σας παραθέτουμε τις σημαντικές διαφορές που προέκυψαν αναφορικά με το κόστος κίνησης σε ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Πεδίο δοκιμών... «λαμπρό»

Αν και το μποτιλιάρισμα είναι κάτι που απεύχεται η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών, για εμάς αποτέλεσε το καλύτερο πεδίο δοκιμών που θα μπορούσαμε να ζητήσουμε.

Σε αυτές τις ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες κίνησης το Renault Clio 1.0 TCe LPG, κινούμενο με υγραέριο κατέγραψε ως μέση τιμή κατανάλωσης 9,0 λίτρα/100 χλμ. Σύμμαχος στον περιορισμό της κατανάλωσης υπήρξε και η εύρυθμη λειτουργία του start-stop. Σε πιο νορμάλ συνθήκες οδήγησης στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον της πρωτεύουσας η κατανάλωση υγραερίου περιορίστηκε στα 8,2 λίτρα με το Clio LPG να δείχνει τα… δόντια του στην ακρίβεια.

Renault Clio
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της δοκιμής, το μικρό γαλλικό αυτοκίνητο μετέφερε πολλές φορές δύο και τρία άτομα στην καμπίνα του, αλλά και κάποιες αποσκευές στο πορτμπαγκάζ. Παράλληλα, η ταχύτητα κίνησης ήταν πάντα εντός των ορίων του ΚΟΚ, ενώ αναφορικά με τη συμπεριφορά του οδηγού πίσω από το τιμόνι στόχος ήταν η οικονομία, όχι όμως και αυτοσκοπός, με προτεραιότητα στην ασφαλή κίνηση και την μη παρακώλυση της κυκλοφορίας.

Περισσότερα χιλιόμετρα με LPG και μεγαλύτερη οικονομία

Με τη χρήση του υγραερίου κίνησης σαν καύσιμο, η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 8,2 - 9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Σε αυτή την περίπτωση ο οδηγός του Clio θα κληθεί να πληρώσει 9,16 και 10,05 ευρώ αντίστοιχα (τιμή υγραερίου: 1,117 ευρώ/λίτρο).

Αναφορικά με την κατανάλωση του Clio σε βενζίνη, το μικρό των Γάλλων «έκαψε» από 6,3 - 7,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, κάτι που για την τσέπη του οδηγού μεταφράζεται αντίστοιχα σε 12,95 και 15 ευρώ αντίστοιχα για κάθε 100 χιλιόμετρα διαδρομής (τιμή αμόλυβδης 95 οκτανίων: 2,055 ευρώ/λίτρο).

Έτσι, με υγραέριο τα χρήματα που εξοικονομούνται σε σχέση με τη βενζίνη κυμαίνονται μεταξύ 3,79 και 4,95 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα. Ένα όφελος που ξεπερνά το 30% σε εξοικονόμηση χρημάτων του LPG σε σχέση με τη βενζίνη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έμμεσο όφελος από τη χρήση υγραερίου είναι και οι χαμηλότερες εκπομπές CO2 σε σχέση με τη βενζίνη. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι με βάση το πρότυπο WLTP οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του Clio LPG είναι 121-136 γρ./χλμ. με βενζίνη και 107-121 γρ./χλμ. με υγραέριο.

Clio LPG

Εκτός από τα πλεονεκτήματα σε κόστος καυσίμου, το Clio 1.0 TCe LPG δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, μπαίνει κάθε μέρα ελεύθερα στο δακτύλιο, ενώ το εργοστασιακής τοποθέτησης σύστημα υγραεριοκίνησης παρέχεται δωρεάν, δηλαδή στην ίδια τιμή με τις απλές εκδόσεις βενζίνης του μοντέλου.

Έξτρα tips οικονομίας για μέγιστη οικονομία με το Clio LPG

Με το μοτέρ να έχει όλα τα κατάλληλα «όπλα» στην οικονομική φαρέτρα του, απομένει στον οδηγό του Clio διπλού καυσίμου να κερδίσει τα μέγιστα από αυτό, ειδικά στην καθημερινή συμβίωση στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο υπετροφοδοτούμενος κινητήρας διπλού καυσίμου των 999 κ.εκ. και 100 ίππων του best seller της Renault εκμεταλλεύεται άριστα το σχετικά κοντό σε κλιμάκωση κιβώτιο ταχυτήτων, ειδικά στις τρεις πρώτες σχέσεις του.

Για να εκμεταλλευτείτε ακόμη περισσότερο την οικονομία που προσφέρει στο πορτοφόλι σας ο LPG κινητήρας, δεν έχετε παρά να βασιστείτε στο... κύμα ροπής που παράγει. Με το LPG ως καύσιμο, η μέγιστη τιμή της ροπής των 170 Nm κάνει την εμφάνιση της νωρίς, στις 2.000 σ.α.λ. και παραμένει σταθερή έως και τις 3.500 σ.αλ.

Renault Clio LPG

Οπότε, ειδικά στο αστικό περιβάλλον, όπου οι ταχύτητες κίνησης είναι ούτως ή άλλως πολύ χαμηλές, δεν υπάρχει πραγματικά κανένας λόγος να ξεπερνάτε τις 2.000 σ.α.λ. για να επιλέξετε την επόμενη σχέση στο χειροκίνητο κιβώτιο. Συστήνουμε λοιπόν ανεπιφύλακτα ήπια πίεση στο πεντάλ του γκαζιού και αλλαγές ταχυτήτων κοντά στις 1.800 σ.α.λ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στα γενικότερα tips εξοικονόμησης καυσίμου υπενθυμίζουμε τον ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο που παίζει η σωστή πίεση στα ελαστικά, την οποία και πρέπει να ελέγχουμε περίπου κάθε δύο εβδομάδες, όπως φυσικά και η σωστή συντήρηση του κινητήρα βάσει των προδιαγραφών του κατασκευαστή.

Δείτε εδώ τις πληροφορίες για όλες τις εκδόσεις του Renault Clio

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 999 κ.εκ. βενζίνη/LPG, 100PS/5.000 σ.α.λ., 170 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ. (91 PS/5.000 σ.α.λ. και 160 Nm/2.100-3.750 σ.α.λ. με τη βενζίνη)
Μετάδοση: 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 11,8 sec. (LPG) 12,5 (βεν.) 0-100 km/h, 188 km/h τελική ταχύτητα (LPG), 180 km/h (βεν.)
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,4 lt./100 χλμ. βενζίνη, 6,9lt./100 χλμ. LPG, 121 g/km βενζίνη, 107 g/km LPG
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.050/1.798/1.440 χλστ., 2.583 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.206 κιλά

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ