Πώς συνδέεται η ηλικία του οδηγού με τη συχνότητα ατυχήματος

Hellas Direct 5

Τίποτα δεν είναι τυχαίο. Τα στοιχεία δείχνουν με ακρίβεια τους πιο ζημιάρηδες οδηγούς της περασμένης χρονιάς και την πιο συχνή αιτία τρακαρίσματος.

Όταν κάποιος εμπλέκεται σε ένα αυτοκινητικό ατύχημα, ακόμα και στο πιο απλό και «αναίμακτο», συνήθως ακούμε από κάποιον να κάνει σχόλιο και για την ηλικία του οδηγού, είτε είναι νέος και άπειρος, είτε είναι μεγάλος με αργά αντανακλαστικά. Το μόνο σίγουρο πάντως είναι ότι παίζει τον ρόλο της και η ηλικία του οδηγού.

Αναλύοντας τα στοιχεία του 2022, η Hellas Direct καταγράφει ποιες ηλικίες είναι πιθανότερο να εμπλακούν σε ατύχημα και με ποιο τρόπο. Τα αποτελέσματα δείχνουν πως την πρωτιά διατηρούν οι νεότεροι σε ηλικία οδηγοί, 20-30 ετών, με ποσοστό 19,3% και ακολουθούν οι 30-40 ετών με ποσοστό 13,4%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Hellas Direct 2

Άλλο ένα στοιχείο που προέκυψε από την ανάλυση των δεδομένων είναι ότι οι νέοι οδηγοί 20 με 30 ετών δεν τρακάρουν κυρίως με μικρά Ι.Χ. μήκους 3,7 έως 4,1 μέτρων, όπως έκαναν το 2021, αλλά πλέον τρακάρουν περισσότερο με μεγάλα Ι.Χ. άνω των 4,7 μέτρων σε ποσοστό 25%. Το ίδιο ισχύει και για την αμέσως μεγαλύτερη ηλικιακή ομάδα.

Ταυτόχρονα όμως, σταθερή αξία στα τρακαρίσματα έχει ο μεγάλος σε ηλικία στόλος αυτοκινήτων στη χώρα μας. Οι νέοι οδηγοί ηλικίας 20-30 ετών εμπλέκονται σε ατύχημα συχνότερα με Ι.Χ. αυτοκίνητο ηλικίας 11-15 ετών (ποσοστό 23,9%). Κάτι παρόμοιο ισχύει και την αμέσως μεγαλύτερη ηλικιακή ομάδα οδηγών από 30 έως 40 ετών, με ποσοστό 14,8% στα τρακαρίσματα με αυτοκίνητα ηλικίας 11-15 ετών.

Όσον αφορά τους πιο «παλιούς» οδηγούς, παρουσιάζουν παρόμοια ποσοστά στις διάφορες ηλικίες οχημάτων (γύρω στο 11%), εκτός από τη πιθανότητα τρακαρίσματος με όχημα άνω των 15 ετών, όπου το ποσοστό πέφτει στο 8,6%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό όμως που είναι κοινό σε όλους τους οδηγούς, ανεξαρτήτως ηλικίας, είναι ότι πρωτίστως τρακάρουν με παρκαρισμένα οχήματα. Οι νέοι οδηγοί 20-30 ετών εμπλέκονται σε τρακάρισμα με παρκαρισμένο με ποσοστό 37%, ενώ δεύτερο πιο συχνό είδος τρακαρίσματος για τους νέους είναι η σύγκρουση λόγω μη τήρησης αποστάσεων με ποσοστό 24,2%.

Hellas Direct 3

Σχεδόν το ίδιο συμβαίνει και με τους μεγαλύτερους οδηγούς ηλικίας 30-40 ετών, που εμπλέκονται σε τρακάρισμα με παρκαρισμένο με ποσοστό 37,4%, ενώ ακολουθεί η σύγκρουση λόγω μη τήρησης αποστάσεων με ποσοστό 22,6%.

Γενικά οι ηλικίες έως 60 ετών κυμαίνονται σε αυτά τα ποσοστά πάνω κάτω και σε αυτές τις δύο βασικές αιτίες ατυχημάτων. Από τα 60 έτη και μετά η σύγκρουση με παρκαρισμένο παραμένει πρώτη, αλλά δεύτερη έρχεται η κίνηση όπισθεν ή η αναστροφή.

Παρόλα αυτά, το σημαντικότερο είναι οι συνέπειες του ατυχήματος να αφορούν μόνο λαμαρίνες και μικροεπαφές, και όχι τραυματισμούς. Μικροπράγματα,δηλαδή, που δεν χρειάζεται καν να ασχοληθούμε γιατί τα καλύπτει η ασφάλεια αυτοκινήτου μας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ