Peugeot i-Cockpit: Δέκα χρόνια μετά, η επανάσταση συνεχίζεται

Peugeot 2008 1

Πέρασε ήδη μία δεκαετία από τότε που το Peugeot 208 έφερε την επανάσταση στη σχεδιαστική φιλοσοφία του εσωτερικού και στη θέση οδήγησης, με το πρώτο καινοτομικό i-Cockpit.

Πέραν της εκθαμβωτικής του αισθητικής, το Peugeot i-Cockpit ήταν επαναστατικό χάρη στις νέες δυνατότητες που προσέφερε η δομή τριών επιπέδων του σχεδιασμού του, και το συμπαγές μέγεθος του τιμονιού. Tη δεκαετία που ακολούθησε, θα περνούσε από το 208 σε όλα τα νέα μοντέλα που έφεραν το γαλλικό λέοντα στο ρύγχος τους, και θα εξελισσόταν περαιτέρω για να κάνει ακόμη πιο προηγμένη τη συνδεσιμότητα και να προσφέρει μια εντυπωσιακή εμπειρία χάρη στα 3D γραφικά του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ιδέα του i-Cockpit δεν ήρθε από το πουθενά: ήταν μια καινοτομία που κοσμούσε το εσωτερικό των πρωτοτύπων της γαλλικής εταιρείας που προηγήθηκαν του 208, και ειδικά του Peugeot SR1. Πριν από αυτό, επίσης, το πρωτότυπο Exalt είχε αποτελέσει πηγή έμπνευσης για το εσωτερικό του Peugeot 508.

Στο Peugeot 208 του 2012, η αρχιτεκτονική του i-Cockpit γεννήθηκε μέσα από το πρωτότυπο Fractal, ενώ ο τρισδιάστατος πίνακας οργάνων από το Quartz. Και από την πρώτη του παρουσίαση, το i-Cockpit δεν έπαψε να εξελίσσεται από τη γαλλική εταιρεία, ενώ διατηρούσε τα βασικά χαρακτηριστικά του αναλλοίωτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αυτά περιλαμβάνεται αναμφίβολα το μικρής διαμέτρου τιμόνι, το οποίο προσφέρει μοναδική οδηγική αίσθηση και ακριβέστερη δυνατότητα ελιγμών, καθώς και το αυξημένο ύψος τοποθέτησης του πίνακα οργάνων που έγινε ψηφιακός από το λανσάρισμα του SUV Peugeot 3008. Κι ακόμη, η οθόνη αφής πολυμέσων υψηλής ευκρίνειας, και οι διακόπτες «Toggle» που παραπέμπουν στα πλήκτρα πιάνου, που παρέχουν εύκολη πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες.

Η αύξηση του ύψους του πίνακα οργάνων συμβάλλει καίρια στην ασφάλεια κατά την οδήγηση, καθώς απεικονίζει τις ενδείξεις στο ύψος του οπτικού πεδίου του οδηγού χωρίς να χρειαστεί να απομακρύνει τα μάτια του από το δρόμο. Παράλληλα, τα paddles πίσω από το τιμόνι επιτρέπουν στον οδηγό την αλλαγή σχέσεων χωρίς την απομάκρυνση των χεριών του από το τιμόνι, στο manual mode του αυτόματου κιβωτίου ΕΑΤ8.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην αίσθηση της αφής συμβάλλει, επίσης, η άρτια ποιότητα των υλικών και της συναρμογής τους, αλλά και τα σημεία τοποθέτησης των φυσικών διακοπτών της κονσόλας για τη βέλτιστη εργονομία και πρακτικότητα. Αντίστοιχη είναι και η εργονομία και η διαισθητική λειτουργία που προσφέρει ο έλεγχος Shift and Park by Wire του EAT8.

Παράλληλα, ο σχεδιασμός του χώρου των εμπρός επιβατών είναι τέτοιος που περικλύει το σώμα τους, ενώ τα καθίσματα συνδυάζουν την άνεση με την άρτια στήριξη. Ο σχεδιασμός του i-Cockpit ενσωματώνει πτυχές της εργονομίας, της ορατότητας και της αρχιτεκτονικής του εσωτερικού, με βάση ανθρωπομετρικά δεδομένα από διάφορες ομάδες πληθυσμού. Έτσι υπολογίζει, μεταξύ άλλων, τις αποστάσεις και τις ρυθμίσεις των καθισμάτων και του τιμονιού, για να ενισχύσει την αίσθηση της αφομοίωσης του οδηγού, ανεξαρτήτων των σωματικών διαστάσεών του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την έλευση της τρέχουσας γενιάς του Peugeot 208, το 2019, έγινε το επόμενο βήμα με την ενσωμάτωση του i-Cockpit 3D - που προβάλλει τα δεδομένα με τη μορφή ολογράμματος, όπως συμβαίνει σε ένα μαχητικό αεροσκάφος. Τα στοιχεία που απεικονίζονται έχουν δυναμική λειτουργία, και σε πρώτο πλάνο έρχονται εκείνα που είναι πιο σημαντική ή επείγοντα.

Ως αποτέλεσμα, ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού σε μια έκτακτη κατάσταση μειώνεται κατά μισό δευτερόλεπτο, επιτυγχάνοντας πρωτοφανή επίπεδα ασφάλειας. Στο κέντρο του ταμπλό, τώρα, οι εμπρός επιβάτες μπορούν να χειριστούν την ψηφιακή οθόνη αφής είτε με τους φυσικούς διακόπτες στα άκρα της, είτε με φωνητικές εντολές - βελτιώνοντας ακόμη περισσότερο, στη δεύτερη περίπτωση, τις συνθήκες ασφάλειας στην οδήγηση.

Η άφιξη των νέων Peugeot 3008 και 5008 έφερε και την αύξηση του μεγέθους της ψηφιακής οθόνης του πίνακα οργάνων στις 12,3 ίντσες, μαζί με νέες δυνατότητες προσωποποίησης των ενδείξεων και των ρυθμίσεων. Μαζί έφερε και την τεχνολογία «Normally Black», η οποία απεικονίζει γραφικά με υψηλότερη ανάλυση και μεγαλύτερο κοντράστ. Μαζί, μεγάλωσε και η κεντρική οθόνη, στις 10 ίντσες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το i-Cockpit, έτσι, γίνεται το κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου, για τη ρύθμιση συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης όπως το Night Vision που ανιχνεύει των ύπαρξης πεζών ή ζώων στο δρόμο τη νύχτα, και υπό φτωχές συνθήκες ορατότητας. Η εμβέλειά του φτάνει στα 250 μέτρα, ξεπερνώντας κατά πολύ τις δυνατότητες φωτισμού των λαμπτήρων.

Το Night Vision, όπως και το προηγμένο σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος σε καταστάσεις ανάγκης, μπορούν να εξατομικευτούν στις προτιμήσεις του οδηγού μέσω τόσο του υπερυψωμένου ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, όσο και της κεντρικής οθόνης αφής 10''.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το επόμενο τεχνολογικό βήμα του i-Cockpit έμελλε να έρθει με το νέο Peugeot 308, που έτσι κι αλλιώς άνοιξε ένα νέο τεχνολογικό κεφάλαιο στην ιστορία της γαλλικής φίρμας. Στο 308, το εσωτερικό παρέχει ακόμα ευρύτερη διαισθητική λειτουργία χάρη στις εξελίξεις του i-Cockpit στους τομείς της εργονομίας, του σχεδιασμού και της συνδεσιμότητας.

Το σχέδιο του ταμπλό, που περιλαμβάνει πλέον πιο συμπαγές σύστημα κλιματισμού χάρη στην αρχιτεκτονική «high vent», προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα της πλήρους εξατομίκευσης του πίνακα οργάνων, για αμεσότερη εμπλοκή στη διαδικασία της οδήγησης.

Το μικρό σε διαστάσεις τιμόνι, επίσης, μετατρέπεται σε ενεργό στοιχείο της λειτουργίας των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, με αισθητές που ανιχνεύουν την επαφή των χεριών του οδηγού σε αυτό. Επιπλέον, με τα κουμπιά του επιτρέπει τον έλεγχο του ραδιοφώνου, του συστήματος πολυμέσων, του τηλεφώνου και άλλων τεχνολογιών. Και φυσικά είναι και θερμαινόμενο, για τις κρύες νύχτες του χειμώνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αρχιτεκτονική «high vent», τώρα, τοποθετεί τους αεραγωγούς του κλιματισμού στην ιδανική θέση για τη βέλτιση ροή του αέρα προς τους επιβάτες. Επιπλέον, επιτρέπει την τοποθέτηση της κεντρικής οθόνης 10'' σε λίγο χαμηλότερη θέση, ώστε να είναι πιο εύκολα προσβάσιμη από τον οδηγό και καλύτερα αφομοιωμένη στο ταμπλό.

Στις εκδόσεις GT, η κεντρική οθόνη αφής μετατρέπειται σε έναν τρισδιάστατο χώρο που εξατομικεύεται στις ανάγκες και επιθυμίες του οδηγού για τη χρήση του λογισμικού των πολυμέσων, της πλοήγησης της TomTom, καθώς και για τη ρύθμιση των συστημάτων υποβοήθησης και την παρακολούθηση της ροής ηλεκτρικής ενέργειας, στα υβριδικά 308.

Παράλληλα, οι φυσικοί διακόπτες έχουν αντικατασταθεί με τα ψηφιακά i-toggles που παρέχουν πρωτοφανή αισθητική και πολυτέλεια στην κατηγορία. Καθένας από αυτούς είναι ένα «κλειδί» που χρησιμεύει για τη ρύθμιση του κλιματισμού, για τον έλεγχο του τηλεφώνου, του ραδιοφώνου ή μιας εφαρμογής στην ωηφιακή οθόνη πολυμέσων. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ποιές από αυτές τις λειτουργίες θα ενσωματώσει σε καθένα από τα i-toggles.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πίσω στο θέμα της ασφάλειας, με τη χρήση της φράσης «Ok Peugeot» -χάρη στην αναγνώριση φωνητικών εντολών στη φυσική του γλώσσα- ο οδηγός μπορεί να έχει πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων, χωρίς να αφαιρέσει τα μάτια του από το δρόμο και τα χέρια του από το τιμόνι.

Με το 308 έχει γίνει κι ένα ακόμη τεχνολογικό άλμα στον τομέα της συνδεσιμότητας του i-Cockpit. Με ασύρματη συνδεσιμότητα, επιτρέπει την αλληλεπίδραση με δύο διαφορετικά smartphones την ίδια στιγμή, ενώ παράλληλα η τεχνολογία Peugeot i-Connect Advanced προσφέρει την πρόσβαση σε αληθινά και επικαιροποιημένα δεδομένα για την επιλογή διαδρομής από το σύστημα πλοήγησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τεχνολογία αυτή υφίσταται φυσικά και στο καινούριο Peugeot 408. Το νέο Coupe-SUV της γαλλικής εταιρείας διαθέτει την τελευταία και πλέον προηγμένη γενιά του i-Cockpit με τεχνολογίες αιχμής στην υποβοήθηση της οδήγησης, τις οποίες υποστηρίζουν 6 κάμερες και 9 radars. Μέσω αυτών παρέχει Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go και τη νυχτερινή όραση Night Vision.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ