Γιατί είναι λάθος να βασίζεστε υπερβολικά στα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης

ADAS Systems

Οι ηλεκτρονικές τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού μπορούν να κρύβουν επικίνδυνες παγίδες αν κανείς βασίζεται υπερβολικά σε αυτές, ειδικά αν βρέχει - όπως συμπέρανε μετά από εκτενή έρευνα η αμερικανική ΑΑΑ.

Η Αμερικανική Ένωση Αυτοκινήτου (American Automobile Association) προχώρησε σε δοκιμές στην πίστα του κέντρου αυτοκινητικών ερευνών της Λέσχης Αυτοκινήτου της Νότιας Καλιφόρνιας. Σκοπός της ήταν να διερευνήσει αν το νερό που καλύπτει τις κάμερες και τους αισθητήρες του αυτοκινήτου σε περίπτωση βροχής παρεμποδίζει τη λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να το πετύχει, τοποθέτησε μπεκ ψεκασμού στο ρύγχος των αυτοκινήτων που δοκιμάστηκαν (που δεν κατονόμασε) - και τα οποία ψέκαζαν το νερό στο παρ-μπριζ τους αντλώντας το από δεξαμενές που βρισκόταν στο πορτ-μπαγκάζ.

Από της δοκιμές, η ΑΑΑ έφτασε στη διαπίστωση ότι τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος δεν κατάφεραν σε ποσοστό 33% να αποτρέψουν τη σύγκρουση, με ταχύτητα κίνησης 56 km/h. Με μικρότερη ταχύτητα, 40 km/h, το ποσοστό αυτό έπεσε στο 17%. Η πιο μεγάλη αποτυχία σημειώθηκε από τα ηλεκτρονικά συστήματα διατήρησης της κίνησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, τα οποία δεν έφεραν εις πέρας την αποστολή τους σε ποσοστό 69%, σε συνθήκες βροχής.

Σύμφωνα με τον αμερικανικό φορέα, η ενεργητική ασφάλεια είναι ακόμα πιο περιορισμένη σε ρεαλιστικές συνθήκες βροχής, καθώς σε αυτή την περίπτωση το νερό στην άσφαλτο μειώνει την ικανότητα φρεναρίσματος και ακινητοποίησης του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέραν της βροχής και του νερού, η ΑΑΑ μελέτησε τη συμπεριφορά των συστημάτων και στις περιπτώσεις που οι αισθητήρες και οι κάμερες καλύπτονται από βρωμιά, από σκόνη ή από ζωύφια. Στις δύο τελευταίες περιπτώσεις δεν υπήρχαν αρνητικές συνέπειες για τη λειτουργία των ηλεκτρονικών. Αυτό που απομένει, τώρα, είναι να κάνει δοκιμές σε συνθήκες ομίχλης.

Ο διευθυντής αυτοκινητικής μηχανολογίας της ΑΑΑ, Greg Bannon, επεσήμανε ότι είναι πολύ σημαντικό για την οδική ασφάλεια να δοκιμαστούν τα ηλεκτρονικά συστήματα των αυτοκινήτων σε ρεαλιστικές συνθήκες ελλιπούς ορατότητας - μιας και στη συντριπτική τους πλειοψηφία δοκιμάζονται σε αίθριες καιρικές συνθήκες.

Η έρευνα απέδειξε ότι κανένα σύστημα υποβοήθησης της οδήγησης δεν μπορεί να αναπληρώνει την πλήρη προσοχή και επέμβαση του οδηγού. Μπορούν να βοηθήσουν σε αρκετές περιπτώσεις οδηγούς που η προσοχή τους έχει αποσπαστεί σε κάτι άλλο, αλλά δεν δουλεύουν απαρέγκλιτα σε όλες τις καταστάσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έρευνα αυτή έρχεται σε συνέχεια της κριτικής που έχει δεχθεί η Tesla ότι το σύστημα Autopilot παρασύρει τους οδηγούς να βασίζονται υπερβολικά σε αυτό, παρότι βρίσκεται ακόμη μόνο στη δεύτερη φάση της εξέλιξής του - και, σε αντίθεση με το όνομά του, δεν είναι σύστημα «αυτόματου πιλότου». Η Tesla, άλλωστε, έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν πρόκειται για αυτόνομη οδήγηση.

Παρότι το αυτόνομο αυτοκίνητο είναι ένα όραμα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, είναι ξεκάθαρο ότι δεν έχει έρθει με τα υπάρχοντα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Η αυτονομία του κορυφαίου επιπέδου 5 απέχει δεκαετίες ακόμη, και η προσοχή του οδηγού είναι το καλύτερο εχέγγυο ασφάλειας.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δακτύλιος: Αυτά είναι τα μοντέλα που θα κυκλοφορούν ελεύθερα από τις 25 Οκτωβρίου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ