Από Διδυμότειχο σε Ταίναρο με το Jaecoo 7: Κάναμε πάνω από 1.200 χλμ. με ένα ρεζερβουάρ καυσίμου

Το carandmotor.gr διένυσε πάνω από 1.200 χλμ. με ένα ρεζερβουάρ καυσίμου και μία φόρτιση, πίσω από το τιμόνι της plug-in υβριδικής έκδοσης του οικογενειακού SUV Jaecoo 7.
Το επάγγελμα του δημοσιογράφου του ειδικού τύπου είναι συνυφασμένο με τα ταξίδια, τις αποστολές σε μέρη εντός και εκτός Ελλάδας για την πρώτη γνωριμία με τα καινούργια μοντέλα που περιμένουμε στην ελληνική αγορά. Μια πρώτη γνωριμία που περιλαμβάνει και τη διάνυση αρκετών χιλιομέτρων, ώστε να εξετάσουμε τη συμπεριφορά των αυτοκινήτων σε πραγματικές συνθήκες.
Αναμφίβολα, όταν κάθεσαι πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου διανύοντας 100 και 200 χιλιόμετρα, έχεις πάρει μια καλή πρώτη γεύση. Όταν, όμως, ταξιδεύεις μαζί του για περισσότερα από 1.200 χιλιόμετρα τότε έχεις πετύχει κάτι πολύ μεγαλύτερο: Έχεις μια βαθιά, ουσιαστική γνωριμία. Ζεις με το αυτοκίνητο, κατανοείς τα όριά του.
BUY NOW

Τέτοια ταξίδια είναι πραγματικά σπάνια, οπότε όταν σου δίνεται η ευκαιρία απλά λες «ναι». Και πρόσφατα μάς δόθηκε από τον όμιλο Emil Frey, την εταιρεία που εισάγει στην Ελλάδα τις Mercedes και smart. Πρόσφατα ο όμιλος ανακάτεψε περαιτέρω την τράπουλα στην ελληνική αυτοκινητιστική σκηνή, φέρνοντας τις κινεζικές μάρκες Omoda & Jaecoo. Δύο αυτοκινητοβιομηχανίες που προορίζονται για τις διεθνείς αγορές εκτός Κίνας, έχοντας ως θεμελιώδη αρχή το δόγμα "User-Centric Mindset". Δηλαδή την απόλυτη προσήλωση στις ανάγκες των καταναλωτών.
Ποιο ήταν το concept του ταξιδιού μας; Να ενώσουμε ένα από τα βορειότερα μέρη της χώρας μας, με το νοτιότερο ηπειρωτικό άκρο της. Να ταξιδέψουμε από το ακριτικό Διδυμότειχο μέχρι το Ακρωτήριο Ταίναρο, διανύοντας περισσότερα από 1.200 χιλιόμετρα, με ένα ρεζερβουάρ καυσίμου και μία φόρτιση.

Το challenge, ομολογουμένως απαιτητικό. Τόσο για εμάς όσο και για τον μεγάλο πρωταγωνιστή του ταξιδιού, την plug-in υβριδική έκδοση του Jaecoo 7, με την κωδική ονομασία “SHS” (Super Hybrid System). Μπορέσαμε να φέρουμε εις πέρας την αποστολή; Η απάντηση στις γραμμές που ακολουθούν.
Μέρα 1η: Αθήνα - Διδυμότειχο
Το ραντεβού δόθηκε την Τρίτη 13 Μαΐου στη Νέα Κηφισιά, εκεί που ήταν σταθμευμένα τέσσερα Jaecoo 7 SHS. Ένα για κάθε δημοσιογράφο που θα συμμετείχε στην αποστολή (τρεις συνολικά) και ένα ακόμη για τους ανθρώπους των Omoda & Jaecoo που θα μας συνόδευαν στο ταξίδι.
Τα αυτοκίνητα ήταν παρατεταγμένα το ένα δίπλα στο άλλο, ξεχωρίζοντας με την επιβλητική τους αισθητική: τη μεγάλη, φαρδιά μάσκα στο μπροστινό μέρος με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, την ψηλή βασική γραμμή στο προφίλ, τα ενωμένα με μια φωτεινή λωρίδα LED πίσω φώτα και τα 20 εκατ. απόστασης από το έδαφος, φανερώνοντας τον off-road χαρακτήρα του Jaecoo 7.

Εξίσου καλές και οι πρώτες εντυπώσεις και από το εσωτερικό, όπου πρωταγωνιστεί οθόνη αφής 14,8” και πίνακας οργάνων 10,25” -αμφότερα στον βασικό εξοπλισμό. Οι πιο… τυχεροί της αποστολής στους οποίους έπεσε ο κλήρος της έκδοσης Exclusive θα απολάμβαναν ηλιοροφή και ατμοσφαιρικό φωτισμό 128 χρωμάτων, αλλά και εμείς δεν είχαμε παράπονο δεδομένου ότι η βασική έκδοση Select ενσωματώνει μεταξύ άλλων καθίσματα με δερμάτινη όψη και ηλεκτρική ρύθμιση 6 κατευθύνσεων για αυτό του οδηγού (4 κατευθύνσεων για το κάθισμα του συνοδηγού), διζωνικό κλιματισμό και δεκάδες συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.
Ανοίξαμε το καπό, αντικρίζοντας έναν 1.500άρη υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα απόδοσης 143 PS που συνεργάζεται με ηλεκτρομοτέρ 204 PS, παράγοντας συνδυαστικά 347 ίππους. Παρούσα και μια μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 18,3 kWh που εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 90 χλμ., σύμφωνα με την εταιρεία.

Έφτασε η ώρα για την αναχώρηση για Διδυμότειχο. Στοιβάξαμε τις αποσκευές μας στο πορτμπαγκάζ των 500 λίτρων, τοποθετήσαμε το κινητό μας στην κεντρική κονσόλα που έχει αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους για μικροαντικείμενα και βγήκαμε στην Εθνική Οδό.
Μόλις από τα πρώτα λεπτά, η αίσθηση από την καμπίνα μας κέρδισε. Τα αφρώδη υλικά, η στιβαρή συναρμολόγηση, τα άνετα καθίσματα και η άμεση απόκριση της κεντρικής οθόνης στις εντολές μας, φρόντισαν να δημιουργήσουν από νωρίς ένα ευχάριστο mood ταξιδιού. Αυτό συνεχίστηκε μέχρι τη Λάρισα όπου ήταν προγραμματισμένη στάση για φαγητό. Ένα όμορφο διάλειμμα μέχρι να φτάσουμε το βράδυ στην πόλη της Θράκης, ώστε να γεμίσουμε μπαταρίες. Την επομένη, άλλωστε, ξεκινούσε η μεγάλη αποστολή.

Μέρα 2η: Διδυμότειχο – Κοζάνη
Το ξυπνητήρι χτύπησε στις 7.00 π.μ. και δίχως χρονοτριβή πήγαμε να φουλάρουμε καύσιμο και ηλεκτρική ενέργεια. Εκεί, βέβαια, χάσαμε περισσότερο χρόνο απ’ ότι προγραμματίζαμε. Μάλλον διότι γνωρίζαμε ότι στο υπόλοιπο ταξίδι δεν θα σταματούσαμε ξανά σε κάποιο πρατήριο… Το πορτάκι της τάπας βενζίνης, όπως και αυτό για την υποδοχή του καλωδίου φόρτισης, σφραγίστηκαν. Θα άνοιγαν ξανά μετά από 1.200 χιλιόμετρα, όταν θα φτάναμε στην άλλη άκρη της Ελλάδας.

Δεν σας κρύβω ότι εκείνη τη στιγμή αισθάνθηκα να με λούζει κρύος ιδρώτας. Λίγο πριν την Αλεξανδρούπολη, όμως, όταν και διαπιστώσαμε ότι καταφέραμε να φτάσουμε έχοντας καταναλώσει κυρίως ηλεκτρική ενέργεια, το άγχος παρέδωσε τη σκυτάλη σε ένα αίσθημα ανακούφισης. Μια ανακούφιση που σε αυτό το σημείο ήταν απαραίτητη, μιας και είχαμε μπροστά μας περίπου 4,5 ώρες οδήγησης μέχρι την Κοζάνη.

Tεσσερισήμισι ώρες ταξιδιού στην Εγνατία Οδό που μας παρείχαν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να εξετάσουμε με την απαραίτητη νηφιαλιότητα τη συμπεριφορά του Jaecoo 7 SHS Hybrid σε αυτοκινητόδρομο. Με ενεργοποιημένο το σύστημα διαχείρισης ενέργειας “SMART” (αποφασίζει αυτόματα την εμπλοκή του ηλεκτροκινητήρα και του βενζινοκινητήρα) και την υβριδική λειτουργία (HEV), και ταξιδεύοντας με ταχύτητες λίγο κάτω από τα όρια του αυτοκινητοδρόμου, καταφέραμε να φτάσουμε στην Κοζάνη έχοντας καταναλώσει περίπου τα 2/5 της βενζίνης στο ρεζερβουάρ.

Το Jaecoo 7 κέρδισε τις εντυπώσεις με την ποιοτική του κύλιση, την καλή ηχομόνωση της καμπίνας, όπως και τη σπιρτάδα του συστήματος κίνησης που εξασφαλίζει γρήγορες επιταχύνσεις σε συνθήκες προσπέρασης ενός άλλου οχήματος.

Μέρα 3η: Κοζάνη – Ζαχάρω
Ξημέρωσε Πέμπτη 15η Μαΐου και στο προηγμένο σύστημα πλοήγησης του συστήματος πολυμέσων του Jaecoo 7 SHS επιλέχθηκε η Ζαχάρω Ηλείας, ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός που λούζεται από τα κρυστάλλινα νερά του Ιουνίου.

Το ταξίδι περιελάμβανε μια στάση στα Ιωάννινα, σε αντιπροσωπεία των Omoda & Jaecoo, προτού εισέλθουμε στην Ιόνια Οδό, κατηφορίζοντας για Πελοπόννησο. Συνεχίζοντας με ταχύτητες που φλέρταραν με τα όρια του αυτοκινητοδρόμου φτάσαμε στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.
Η επιβλητική όψη της μακρύτερης γέφυρας στη χώρα, που από τον Αύγουστο του 2004 ενώνει την Πελοπόννησο με τη Στερεά Ελλάδα, αποτέλεσε μια πρώτης τάξης ευκαιρία για μια στάση. Τόσο για την απαραίτητη ξεκούραση όσο και για να σηκώσουμε το κινητό μας τηλέφωνο και να φωτογραφηθούμε δίπλα στο Jaecoo 7, με φόντο αυτό το καλωδιωτό ελληνικό θαύμα της μηχανικής.

Η ώρα άρχισε να περνάει, ο ήλιος να δύει, και τα αποθέματά μας σε ενέργεια να εξαντλούνται. Το ίδιο και η βενζίνη στο ρεζερβουάρ, αν και σύμφωνα με τον πίνακα οργάνων αυτή επαρκούσε για περισσότερα από 510 χλμ., όταν η απόσταση μέχρι το Ταίναρο ήταν 343 χλμ. Στην πραγματικότητα το περιθώριο ήταν μεγάλο, ειδικά αν προστεθεί στην εξίσωση το αποδοτικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας που σε κάθε ευκαιρία φόρτιζε την μπαταρία.

Λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Πέμπτης, και αφού διασχίσαμε με υπομονή τον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, το κομβόι των Jaecoo 7 SHS πάτησε στη Ζαχάρω, μαγνητίζοντας με την καλαίσθητη σχεδιάση τους τα βλέμματα των επισκεπτών της περιοχής, και πυροδοτώντας την περιέργειά τους για την ταυτότητα των αυτοκινήτων που αντίκριζαν για πρώτη φορά.

Μέρα 4η: Ζαχάρω – Ακρωτήριο Ταίναρο
Η τελευταία ημέρα του ταξιδιού έφτασε. Η κούραση αισθητή, όπως επίσης και ο ενθουσιασμός μας για την οδήγηση στη γραφική Πύλο, όπως και στο παραμυθένιο Λιμένι Λακωνίας, έναν επίγειο παράδεισο που δεν έχασε σπιθαμή από την ομορφιά του όταν τον αντικρίσαμε να πνίγεται στην αφρικανική σκόνη. Στα καφέ από τη σκόνη ντύθηκαν και τα Jaecoo 7, αν και η συγκεκριμένη «ένδυση» δείχνει συμβατή με ένα μοντέλο όπως το κινεζικό οικογενειακό SUV που μπορεί να κινηθεί απρόσκοπτα εκτός δρόμου.

Τα τελευταία χιλιόμετρα του μεγάλου ταξιδιού μας περιελάμβαναν κυρίως οδήγηση σε δρόμους με στροφές, όπου το Jaecoo 7 SHS Hybrid έδειξε ικανό να ελίσσεται απόλυτα ικανοποιητικά, με περιορισμένες κλίσεις στο αμάξωμά του. Σε σπορ ρυθμούς, το τιμόνι δείχνει να μην έχει ιδιαίτερη πληροφόρηση, αλλά το σύστημα διεύθυνσης αποδεικνύεται εύχρηστο στην πόλη, όπου η μαλακή ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός/πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) φιλτράει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Λίγο πριν τις 6.00 μ.μ. το κομβόι των Jaecoo 7 SHS έφτασε στο Ακρωτήριο Ταίναρο, το νοτιότερο άκρο της ηπειρωτικής Ελλάδας και της Βαλκανικής Χερσονήσου. Τα SUV έκοψαν την κορδέλα του τερματισμού, διανύοντας πάνω από 1.200 χιλιόμετρα, δίχως να χρειαστεί να επισκεφθούν κάποιο πρατήριο υγρών καυσίμων.

Εκεί μας περίμεναν σαμπάνιες, σηματοδοτώντας το τέλος μιας μοναδικής εμπειρίας πίσω από το τιμόνι ενός SUV που δείχνει να προσφέρει όλα όσα αναζητά μια σύγχρονη οικογένεια. Ξεχωρίζει με την ποιότητα των υλικών της καμπίνας, την κύλιση, την ευρυχωρία και τις σύγχρονες τεχνολογίες, ενώ όπως αποδείχθηκε και από το μεγάλο μας ταξίδι είναι και ιδιαίτερα λιτοδίαιτο σε καύσιμο.
Το Jaecoo 7 SHS είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με αρχική τιμή 39.490 ευρώ (έκδοση Select), ενώ η προσθιοκίνητη βενζινοκίνητη έκδοση ξεκινάει από τα 33.900 ευρώ (37.900 η τετρακίνητη).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.499 κ.εκ., 143 PS
Ηλεκτροκινητήρας: 204 PS
Συνδυαστική ισχύς: 347 PS
Μετάδοση: Αυτόματο 1 σχέσης, στους μπροστινούς τροχούς
Επιδόσεις: 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: από 0,7 λτ./100 χλμ., από 23 γρ./χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 18,3 kWh
Αυτονομία μπαταρίας: 90 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.500/1.865/1.670 χλστ., 2.672 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: από 1.870 κιλά
Χώρος αποσκευών: 500 λτ.
Τιμή PHEV έκδοσης από 39.490 ευρώ (33.900 ευρώ η έκδοση βενζίνης)