Αυτά είναι τα φθηνότερα 7θέσια της αγοράς -Ατελείωτοι χώροι με λιγότερα από 25.000 ευρώ

Η αγορά αυτοκινήτου περιλαμβάνει ορισμένα πολυτάλαντα μοντέλα που μπορούν να φιλοξενήσουν μέχρι επτά επιβάτες χωρίς να «ξεφεύγουν» σε εξωτερικές διαστάσεις και παράλληλα δεν πληγώνουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
Οι δημοφιλέστερες κατηγορίες αυτή την στιγμή στην αγορά είναι αυτές των B και C SUV. Όχι άδικα θα πούμε, μιας και χάρη στα χαρακτηριστικά τους μπορούν να ανταποκριθούν σε πολλών ειδών δραστηριότητες και φυσικά να καλύψουν με άνεση τις ανάγκες μιας σύγχρονης οικογένειας.

Για αυτούς όμως που αναζητούν ένα SUV σχετικά compact διαστάσεων που καθίζει επτά επιβάτες και προσφέρεται με προσιτό κόστος κτήσης, οι επιλογές του υποψήφιου αγοραστικού κοινού δεν ξεπερνούν σε αριθμό τα δάχτυλα του ενός χεριού. Στην περίπτωση μάλιστα που το μπάτζετ έχει ταβάνι τα 25.000 ευρώ, τα διαθέσιμα αυτοκίνητα είναι μόλις δύο.
BUY NOW
Η Citroen παρουσίασε πριν μερικούς μήνες τη νέα γενιά του C3 Aircross και πλέον διατίθεται στην εγχώρια αγορά με πλήρη γκάμα εκδόσεων συστήματος κίνησης και εξοπλισμού και δυνατότητα επταθέσιας διάταξης. Για την ακρίβεια, το C3 Aircross με την τρίτη σειρά καθισμάτων προσφέρεται ως βενζινοκίνητο ή υβριδικό.

Το νέο Citroen C3 Aircross έχει μήκος 4,4 μέτρα, πλάτος 1,8 μέτρα και ύψος 1,66 μέτρα, και το μεταξόνιό του ακουμπά τα 2,67 μέτρα. Ο χώρος αποσκευών των 5θέσιων εκδόσεων φτάνει τα 460 λίτρα, ενώ σε περίπτωση επιλογής της προαιρετικής τρίτης σειράς καθισμάτων για 7θέσια διάταξη (744 ευρώ), μειώνεται στα 330 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.
Η γκάμα του 7θέσιου C3 Aircross αποτελείται από δύο εκδόσεις κινητήρα και δύο επίπεδα εξοπλισμού. Την βάση στην γκάμα κινητήρων καταλαμβάνει ο 1.2 Turbo των 100 ίππων και των 205 Nm που συνδυάζεται με χειροκίνητο σασμάν έξι σχέσεων. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, αναφέρουν μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,4 δλ. και τελική ταχύτητα 179 χλμ./ώρα, με την μέση κατανάλωση να ορίζεται στα 6 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων στα 135 γρ./χλμ.

Ακολουθεί το υβριδικό σύστημα κίνησης με τον καινούργιο 1.2 Turbo, το ηλεκτρομοτέρ των 29 ίππων και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Η απόδοση του συστήματος είναι 145 ίπποι και 230 Nm, με την επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα να απαιτεί 8,7 δλ. και την τελική ταχύτητα να ακουμπά τα 192 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση της έκδοσης είναι τα 5,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων 120 γρ./χλμ. Το τελευταίο μεταφράζεται σε μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο.
Από πλευράς εκδόσεων εξοπλισμού, το νέο γαλλικό μικρομεσαίο SUV με την επταθέσια διάταξη συνδυάζεται με τις δύο πλουσιότερες, PLUS και MAX, με το υποψήφιο αγοραστή να μπορεί να επιλέξει μεταξύ έξι χρωματικών επιλογών.

Από την άλλη, το αποκλειστικά επταθέσιο Dacia Jogger αποτελεί ένα από τα πιο πληθωρικά σε διαστάσεις μοντέλα της εταιρείας. Το όνομά του παραπέμπει σε αθλητικές δραστηριότητες εντός και εκτός πόλης, ενώ αντικατοπτρίζει με τον καλύτερο τρόπο τον πολυτάλαντο χαρακτήρα του οικογενειακού SUV.
Το επιβλητικό σε διαστάσεις Dacia Jogger συνδυάζει την πρακτικότητα ενός MPV με τις εκτός δρόμου δεξιότητες ενός SUV. Το μήκος του φτάνει τα 4,55 μέτρα και το γενναιόδωρο μεταξόνιο του τα 2,9 μέτρα, προσφέροντας την ευκαιρία στο εσωτερικό του να χαρίσει τρεις σειρές καθισμάτων και τη δυνατότητα φιλοξενίας έως και επτά ενήλικων επιβατών.

Ο χώρος αποσκευών, σε περίπτωση αφαίρεσης των δύο πίσω καθισμάτων, έχει αφετηρία τα 696 λίτρα, ορίζεται στα 565 λίτρα όταν αναδιπλωθούν και φτάνει έως και τα 160 λίτρα στην περίπτωση που τα αναπτύξει ο οδηγός.
Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, κάτω από το καπό του Dacia Jogger συναντάμε τον ολοκαίνουριο κινητήρα τούρμπο βενζίνης του 1,0 λίτρου απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm με άμεσο ψεκασμό. Στην έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνης-LPG) ο turbo κινητήρας 1.0 TCe LPG έχει απόδοση 100 ίππων και 170 Nm. Σε αυτή την περίπτωση, το Jogger προσφέρεται με δύο δεξαμενές καυσίμου -50 λίτρα βενζίνης /40 λίτρα LPG- εξασφαλίζοντας αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων. Και οι δύο εκδόσεις συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Ακόμα, αξίζει να σημειωθεί ότι ο 1.000άρης 3κύλινδρος τούρμπο κινητήρας της Dacia σχεδιάστηκε εξαρχής για να είναι συμβατός με το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου και δεν διαφοροποιεί την εγγύηση των μηχανικών μερών (5 χρόνια) ή την περιοδική συντήρηση του συνόλου, ενώ εξασφαλίζει ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο της Αθήνας και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Αντίστοιχης διάρκειας εγγύηση έχει και το νέο Citroen C3 Aircross, με την υβριδική έκδοση να μπορεί και αυτή να εισέρχεται καθημερινά στον Δακτύλιο και να μην επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη της με ετήσια τέλη κυκλοφορίας.
Τέλος, η τιμή εκκίνησης και των δύο μοντέλων, χωρίς προωθητικές ενέργειες των αντιπροσωπειών, έχει οριστεί στα 23.978 ευρώ για το Citroen C3 Aircross (1.2 Turbo 100 PS) και στα 22.500 ευρώ για το Dacia Jogger (ECO-G 100).