Δοκιμάζουμε το ήπια υβριδικό Dacia Bigster των 140 ίππων
ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΩΤΣΙΟΠΟΥΛΟΣ / PHOTOS: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΛΙΟΣ

Το Bigster δεν ήρθε απλώς να εμπλουτίσει τη γκάμα της Dacia, αλλά να ανεβάσει επίπεδο τη μάρκα και να αποδείξει πως ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό SUV μπορεί να βγει στην αγορά σε τιμή όχι απλώς ανταγωνιστική αλλά “πρόκληση”.
Η Dacia εξελίσσεται σε έναν μεγάλο παίκτη στην εγχώρια και ευρωπαϊκή αγορά. Τα value for money μοντέλα της, σε συνδυασμό με την ποιοτική αναβάθμιση που έχουν δεχθεί τα τελευταία χρόνια, και την ανάγκη των καταναλωτών για αυτοκίνητα ουσίας και όχι εντυπωσιασμούς, έχουν κάνει τη ρουμανική εταιρεία με τις “γαλλικές” πλάτες, μιας και βρίσκεται “υπό την προστασία” της Renault, να πρωταγωνιστεί στις λίστες των πωλήσεων σχεδόν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης.
Η αναβάθμιση του νέου Duster ήταν το πρώτο σημάδι πως η Dacia δεν θέλει απλώς, αλλά έχει ήδη κάνει αλματώδη πρόοδο, με το νέο της μοντέλο Bigster να επιβεβαιώνει ότι πλέον αποτελεί έναν εξαιρετικά δύσκολο και άκρως ανταγωνιστικό αντίπαλο, όχι μόνο για τις νεοεισερχόμενες μάρκες, αλλά και για τις πιο παραδοσιακές.
BUY NOW

Από την πρώτη μας επαφή στη Μασσαλία είχαμε διαπιστώσει ότι το Bigster φέρνει άλλον αέρα στη Dacia, αφήνοντας στην άκρη το “φτωχό” παρελθόν της και κοιτά πλέον προς πιο premium εφαρμογές, διατηρώντας πάντα τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα και φυσικά το προσιτό κόστος.
Το νέο μοντέλο διατίθεται με 4 επιλογές κινητήρων, full hybrid με 155 ίππους, ήπια υβριδικό διπλού καυσίμου βενζίνης + LPG (που θα είναι σύντομα διαθέσιμο), ήπια υβριδικό με τετρακίνηση και 130 ίππους, καθώς και ήπια υβριδικό με 140 ίππους, αυτό που είχαμε στα χέρια μας για τη δοκιμή.
Ξεχωρίζει στο δρόμο
Εξωτερικά, το νέο Dacia Bigster είναι επιβλητικό, με διαστάσεις που δεν περνούν απαρατήρητες, αφού φτάνει τα 4,57 μέτρα σε μήκος, τα 1,71 σε ύψος και τα 1,81 σε πλάτος χωρίς να υπολογίζονται οι καθρέπτες. Σχεδιαστικά, ακολουθεί τη φιλοσοφία που πρωτοείδαμε στο Duster με τετραγωνισμένα στοιχεία, έντονες γραμμές, τονισμένο καπό, διπλή αεροτομή, παρόμοια γραμματοσειρά και μια macho αίσθηση που ενισχύεται από τη μάσκα με το λογότυπο της μάρκας και τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, ενώ το όνομά του στις πίσω κολόνες υποδηλώνει την “αυτοπεποίθηση” που εκπέμπει.

Οι πιο παρατηρητικοί θα αντιληφθούν ότι οι πίσω χειρολαβές είναι ίδιες με το μικρότερο αδερφό του, όπως και τα προστατευτικά πλαστικά Starkle που “ντύνουν” θόλους, προφυλακτήρες και μαρσπιέ, ενισχύοντας το δυναμικό του προφίλ και τον off-road χαρακτήρα, που τονίζεται ακόμα περισσότερο από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 220 χιλιοστά.
Όσον αφορά τις ζάντες, στις δυο πρώτες εκδόσεις συναντάμε 17 ινστών, και στις πλούσιες Extreme και Journey 18 ιντσών, ενώ για πρώτη φορά στην προαιρετική λίστα εξοπλισμού της Dacia βρίσκουμε και 19 ιντσών, καθώς και τη δυνατότητα για μαύρο χρώμα στην οροφή.

Το εσωτερικό ακολουθεί τη φιλοσοφία της εταιρείας, παραμένοντας κομψό, με minimal σχεδίαση και στοιχεία που έχουν ως πρωταρχικό στόχο την πρακτικότητα. Τα υλικά παραμένουν σκληρά, αλλά δεν ενοχλούν ούτε στο μάτι ούτε στην αφή, με καλή συναρμογή, δείχνοντας ότι θα αντέξουν στον χρόνο, τη στιγμή που μικρές λεπτομέρειες και οι αρκετοί (ευτυχώς) φυσικοί διακόπτες δίνουν ένα αέρα ανωτερότητας στο μοντέλο.
Ο οδηγός ενημερώνεται από έναν μερικώς διαμορφώσιμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ή 10 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση), με όμορφα, ευκρινή γραφικά και πλήρη πληροφόρηση.

Στο κέντρο του ταμπλό συναντάμε μια οθόνη 10,1 ιντσών που ξεχωρίζει για την ευκολία στο χειρισμό της και το καλά δομημένο μενού, ενώ προσφέρει ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple Carplay ή Android Auto, καθώς εργοστασιακή πλοήγηση, η οποία λειτουργεί εξαιρετικά.
Οι μικροθήκες στην καμπίνα είναι εντυπωσιακά πολλές και σε στρατηγικά σημεία τοποθετημένες, φτάνοντας τα 38,8 λίτρα, με την εργονομία και την πρακτικότητα να αυξάνεται ακόμα περισσότερο με το σύστημα YOUCLIP, όπου σε συνολικά 7 καίρια σημεία (5 στάνταρ και 2 προαιρετικά) υπάρχει η δυνατότητα για τοποθέτηση αξεσουάρ, όπως πρόσθετος φωτισμός, ποτηροθήκη και γάντζος που λύνουν τα χέρια των επιβατών.

Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, με τη σχεδίαση των καθισμάτων να στοχεύει κυρίως στην άνεση, ενώ διατίθεται και σαν ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα. Η επένδυσή τους όμως, τουλάχιστον στην Extreme, ίσως να μην εντυπωσιάσει κάποιους, αφού μπορεί να είναι εύκολα πλενόμενη, αλλά δείχνει “φτωχή” μπροστά στο υπόλοιπο σύνολο και και δεν “αναπνέει”, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να ιδρώνουν εύκολα, ειδικά τις πιο ζεστές μέρες.
Χώροι για 5
Το Bigster βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα CMF-B, γεγονός που επιτρέπει στο μεταξόνιο να φτάσει στα 2,70 μέτρα, προσφέροντας εξαιρετικό χώρο για 4 ενήλικες, ακόμα κι αν ξεπερνάνε το 1,80, ενώ θέση θα βρει και τρίτο άτομο στο πίσω κάθισμα, με μόνη μικρή παραφωνία να είναι το τούνελ που περιορίζει λίγο τον χώρο για τα πόδια.

Εντυπωσιακό είναι και το πορτμπαγκάζ των 702 λίτρων στην δικίνητη ήπια υβριδική έκδοση (612 λτ. στη full υβριδική, 556 λτ. στην τετρακίνητη) με το διπλό πάτωμα, που σε διθέσια διάταξη μπορεί να φτάνει τα 2.002 λίτρα, ενώ η αναλογία 40/20/40 των πίσω καθισμάτων προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία ως προς τον τρόπο φόρτισης.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό είναι ικανοποιητικός από τη βάση κι ανάλογα την έκδοση το μοντέλο εφοδιάζεται επίσης με θύρες USB-C εμπρός-πίσω, αυτόματος κλιματισμός - δύο ζωνών, ασύρματη φόρτιση, ψυχόμενο αποθηκευτικό χώρο, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα, προειδοποίηση τυφλού σημείου και κάμερα πολλαπλής απεικόνισης, ενώ για πρώτη φορά συναντάμε σε μοντέλο της εταιρείας πανοραμική ηλιοροφή με σκίαστρο και ηλεκτρική πίσω πόρτα.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας ήπια υβριδικός κινητήρας 1.2 λίτρων που αποδίδει 140 ίππους και 230Nm ροπής, συνδυασμένος με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με σωστή κλιμάκωση και κούμπωμα. Με τη δύναμη να κάνει την εμφάνιση από χαμηλά, χάρη και στην ηλεκτρική υποβοήθηση, το μοντέλο των 1.453 κιλών κινείται σβέλτα και ευχάριστα, έστω κι αν “ακούγεται” λίγο περισσότερο υπό πίεση, χωρίς να αναγκάζει τον οδηγό να κατεβάσει σχέσεις στο κιβώτιο για να βρει την απαραίτητη ισχύ, ενώ ακόμα και σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, αν χρειαστεί θα προσπεράσει αποφασιστικά

Χρειάζεται 9,8 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει το 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική του να ορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Όμως ο κινητήρας του Bigster δεν θα σε κερδίσει τόσο με τις “καθαρές” επιδόσεις του, εξάλλου είναι σχεδιασμένο για ένα πιο ήρεμο mood, αλλά με την κατανάλωση. Κατά τη διάρκεια συμβίωσης μαζί του, κινηθήκαμε σε μεικτές συνθήκες κάτω από τα 7,3 λίτρα, ενώ σε ταξίδι “σπάσαμε¨ εύκολα τα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Με το βλέμμα στην άνεση
Καθισμένος πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός εκτιμά αμέσως την εξαιρετική ορατότητα που προσφέρουν τα μεγάλα παράθυρα περιμετρικά. Ακόμα και το πίσω, πιο "μαζεμένο", παρμπρίζ δεν προβληματίζει, με την κάμερα οπισθοπορείας να λύνει κάθε θέμα. Το τιμόνι είναι ελαφρύ, με μέτρια πληροφόρηση αλλά αξιοπρεπή αίσθηση για τα δεδομένα της κατηγορίας, με βελτιωμένη αντίσταση σε σύγκριση με το Duster.

Το πλαίσιο πατάει γερά στον δρόμο, δίνοντας σου την αίσθηση ότι διαθέτει ένα πιο σφιχτό set-up, με τη γενική συμπεριφορά να είναι αυτή ενός SUV με καλά ελεγχόμενο αμάξωμα, χωρίς νευρικότητες ή εκπλήξεις.
Η ποιότητα κύλισης είναι ένα από τα highlights του Bigster. Οι γαλλορουμανικές ρίζες φαίνονται στην άνεση, με την ανάρτηση να λειτουργεί “προοδευτικά”, απορροφώντας με άνεση σαμαράκια και εγκάρσιες ανωμαλίες, χωρίς να γίνεται νωχελική, ενώ παραμένει ευέλικτο για τον όγκο του μέσα στη πόλη, κάτι που οφείλεται και στον κύκλο στροφής των 10.97 μέτρων.

Οι ανοιχτοί δρόμοι είναι βούτυρο στο ψωμί του, και δείχνει ότι μπορεί να γράψει ατελείωτα χιλιόμετρα και οι επιβάτες να φτάσουν στο προορισμό τους σαν να έκανα μια διαδρομή μερικών λεπτών. Στιβαρό και ευθύβολο, με το κινητήρα να προσφέρει την απαραίτητη ισχύ ακόμα και με πλήρες φορτίο και την πλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης να διευκόλυνει ακόμα περισσότερο το έργο του οδηγού δεν αφήνει περιθώριο για παράπονα, πλην του ελαφρώς αυξημένου αεροδυναμικού θορύβου που παρατηρείται κυρίως σε πιο υψηλές ταχύτητες, χωρίς όμως να γίνεται ενοχλητικός, ενώ
Σε πιο σφιχτά και γρήγορα κομμάτια, το Bigster κρύβει έντεχνα τον όγκο του. Η πρόσφυση είναι επαρκής, οι κλίσεις περιορισμένες και το όριο υποστροφής έρχεται προοδευτικά, αφήνοντας περιθώριο για διόρθωση. Δεν είναι “fun to drive”, αλλά είναι τίμιο, ασφαλές και ξεκούραστο, δηλαδή ακριβώς ό,τι περιμένεις από ένα μοντέρνο SUV με οικογενειακό προσανατολισμό.

Μπορεί το αυτοκίνητο της δοκιμής μας να μην ήταν εξοπλισμένο με σύστημα τετρακίνησης, όμως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (στα 220 χλστ.) και η στιβαρή κατασκευή του επιτρέπουν να κινηθείς με άνεση και σιγουριά σε ελαφρώς πιο απαιτητικούς χωματόδρομους. Ακόμα και σε λιγότερο πατημένα μονοπάτια, μπορεί να σε οδηγήσει σε κρυμμένα διαμαντάκια της φύσης, είτε μιλάμε για μια ήσυχη παραλία είτε για κάποιο απομονωμένο σημείο στο βουνό χωρίς δράματα, χωρίς φόβο και, κυρίως, χωρίς να χρειαστεί να ψάχνεις τρακτέρ για να σε τραβήξει.
Το δια ταύτα
Τελικά, είναι το Bigster το επόμενο μεγάλο χτύπημα της Dacia; Ακολουθώντας τη φιλοσοφία του Duster και του Sandero, και με τιμή εκκίνησης τα 23.800 ευρώ, το Bigster έχει όλα τα φόντα για να αποτελέσει τη νέα μεγάλη επιτυχία της Dacia.

Προσφέρει ευρυχωρία, σύγχρονη τεχνολογία και ουσιαστικό εξοπλισμό, συνδυασμένα με ένα στιβαρό παρουσιαστικό και ένα επίπεδο οδικής συμπεριφοράς που σε καμία περίπτωση δεν θυμίζει τα “παλιά” Dacia. Μπορεί να μη φέρει το prestige πιο “καθιερωμένων” ευρωπαϊκών κατασκευαστών, όμως ανταποδίδει με το παραπάνω κάθε ευρώ που κοστίζει και ίσως και κάτι παραπάνω.
Ακόμα και στην full hybrid έκδοση των 155 ίππων, η τιμή παραμένει χαμηλότερη από τις περισσότερες αντίστοιχες επιλογές της αγοράς, ενώ η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση ή 100.000 χλμ προσθέτει ένα ακόμα ισχυρό επιχείρημα για όσους αναζητούν ένα SUV χωρίς εκπλήξεις και με ξεκάθαρη value for money προσέγγιση.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 140 ίπποι/ 5.500 σ.α.λ., 230 Nm/2.100 σ.α.λ
Μετάδοση: μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 9.8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5.6λτ./100 χλμ., 122-124 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.570/1.813/1.717 χλστ., 2.702 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.453 κιλά
Χώρος αποσκευών: 702 λίτρα
Τιμή: Aπό 23.800 ευρώ