Αποστολή στο Παρίσι: Αυτή είναι η νέα εποχή της Dacia

Dacia Bigster

Ταξιδεύουμε στη Γαλλία για να δούμε από κοντά τα μελλοντικά σχέδια της Dacia. Οι ιθύνοντες της φίρμας στοχεύουν στην κορυφή με την απήχηση του κοινού να τους δικαιώνει σε κάθε βήμα.

H περίπτωση της Dacia αποτελεί, ίσως, ένα από τα καλύτερα case study στη σύγχρονη ιστορία της αυτοκίνησης. Με περίτεχνο τρόπο οι Γάλλοι της Renault, πριν από 18 χρόνια, επαναλανσάρισαν το brand με σημαία το «low cost story» με τα δεδομένα σήμερα να έχουν αλλάξει άρδην. Πάνω από 7,5 εκατομμύρια της Dacia έχουν πουληθεί σε ιδιώτες με την εταιρεία να βρίσκεται στην 3η θέση των ευρωπαϊκών πωλήσεων σε επίπεδο λιανικής. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
dacia range

Πλέον, η στρατηγική του Renault Group στρέφεται ξεκάθαρα στο «Value For Money» με μια σειρά από νέα μοντέλα που είναι σε θέση να καλύψουν τον σύγχρονο αγοραστή. Άλλωστε, η συνταγή της επιτυχίας επιβεβαιώνεται με τον πλέον εμφατικό τρόπο από τα στοιχεία των πωλήσεων όπου τα Dacia Sandero, Duster και Spring σκοράρουν στην κορυφή εκτοπίζοντας παραδοσιακούς ευρωπαίους κατασκευαστές (σημειώστε πως οι ιδιοκτήτες μοντέλων της φίρμας στη Γαλλία κρατούν τα οχήματά τους κατά μέσο όρο για 8 χρόνια και σε ποσοστό 60% αγοράζουν κάποιο νέο αυτοκίνητο της εταιρείας μετά από αυτό το διάστημα).

dacia range
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H νέα εταιρική ταυτότητα και ο εκσυγχρονισμός της φίρμας

Η Dacia αναβάθμισε ολόκληρη τη γκάμα της, με την κυριότερη αλλαγή να αφορά στην υιοθέτηση του νέου λογότυπου της εταιρείας. Όπως οι κρίκοι μίας αλυσίδας, έτσι και το δέσιμο μεταξύ του “D” και του “C” στο λογότυπο με τις μινιμαλιστικές γραμμές, σχηματίζουν ένα ολοκαίνουργιο έμβλημα που αντανακλά την απλότητα και τη στιβαρότητα του νέου design. Η εταιρική ταυτότητα που αντικατοπτρίζεται στο “Dacia Link” είναι άμεσα αναγνωρίσιμη, με το νέο σήμα να εντοπίζεται και στο καπάκι της πλήμνης του κάθε τροχού, στην πίσω πόρτα και στο τιμόνι του κάθε μοντέλου. Ταυτόχρονα την εμφάνισή του κάνει ένα νέο σύστημα πολυμέσων που φέρει όλες τις απαραίτητες λειτουργίες, είναι απλό στο χειρισμό του και βάζει τα μοντέλα της φίρμας στο παιχνίδι της νέας ψηφιακής εποχής.

dacia multimedia

Άλλες αλλαγές που έχουν γίνει στη σχεδίαση περιλαμβάνουν την υιοθέτηση της απόχρωσης του Monolith Grey στις μπάρες οροφής, τις μπροστινές και πίσω προστατευτικές ποδιές και τους πλευρικούς καθρέφτες, των Sandero Stepway και Duster. Τα αναβαθμισμένα Sandero Streetway και Stepway διατίθενται σε δύο εκδόσεις κινητήρα και εξοπλισμού. Ο 3κύλινδρος 1,0 TCe αποδίδει 90 ίππους στην βενζινοκίνητη εκδοχή του και 100 ίππους στην έκδοση διπλού καυσίμου που καταναλώνει και υγραέριο (LPG). Η βενζινοκίνητη έκδοση των 90 ίππων έχει την δυνατότητα να συνδυαστεί και με αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα πλατφόρμα και η στρατηγική του εργοστασιακού LPG

Με το άρτι αφιχθέν Jogger, η Dacia εγκαινίασε τη νέα της πλατφόρμα, την CMF-B, η οποία χαρίζει καλύτερη οδική συμπεριφορά και μειωμένο βάρος κατά 300 κιλά, σύμφωνα με τα στοιχεία της φίρμας. Η συγκεκριμένη θα αποτελέσει τη βάση και για το επερχόμενο μελλοντικό των Γάλλων, το Bigster, που μέχρι στιγμής έχουμε δει σε πρωτότυπη μορφή.

Dacia Bigster

Τη ίδια στιγμή οι ιθύνοντες του Renault Group δηλώνουν απόλυτα ικανοποιημένοι από την στρατηγική τους επιλογή να παραμείνουν πιστοί στο LPG, ειδικά σε μια εποχή όπου η ακρίβεια στα καύσιμα παραμένει σε πρώτο πλάνο για το ευρωπαϊκό κοινό. Εκτός των χωρών που παραδοσιακά απορροφούν ένα μεγάλο ποσοστό των LPG της Dacia, όπως η Ιταλία, αύξηση της ζήτησης για αυτά τα μοντέλα παρατηρείται πλέον και σε άλλες αγορές σήμερα όπως η Γαλλία και η Ισπανία. Με φόντο τα παραπάνω δεδομένα η Dacia αναφέρει πως θα συνεχίσει να διαθέτει τα μοντέλα και με εργοστασιακό σύστημα LPG υποστηρίζοντας πως η συγκεκριμένη τεχνολογία φέρει πολλά πλεονεκτήματα ακόμη και συγκριτικά με το παραδοσιακό ντίζελ (δείτε εδώ πως λειτουργεί το σύστημα υγραερίου της Dacia).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Dacia Manifesto: Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον 

dacia manifesto

Κατά τη διάρκεια της παρουσίας μας στη Γαλλία, είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά το πρωτότυπο Dacia Manifesto που θα κάνει την επίσημη πρεμιέρα του στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού τον επόμενο μήνα. Πρακτικά πρόκειται για ένα concept σπουδή του σχεδιαστικού τμήματος της Dacia σχετικά με το πως θα μπορούσε να είναι ένα όχημα ελευθέρου χρόνου, με καινοτόμες εφαρμογές και χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Μάλιστα, παρόλο που δε θα το δούμε να περνά στην παραγωγή, πολλές από τα στοιχεία που φέρει θα περάσουν σταδιακά σε μελλοντικά μοντέλα της Dacia με απώτερο στόχο τη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου περιβάλλοντος.

dacia manifesto
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως μπορούμε να δούμε και στις σχετικές εικόνες, η σχεδίασή που ακολουθεί είναι εξαιρετικά λιτή βασιζόμενη σε απλές γραμμές. Παράλληλα, οι δημιουργοί έχουν επιλέξει να φέρουν σε άμεση επαφή τους επιβάτες με το περιβάλλον και για αυτό το λόγο δεν υπάρχουν τα συμβατικά περιφερειακά κρύσταλλα.

Οι επιβάτες μπορούν να βρεθούν τόσο κοντά στη φύση, και την ίδια στιγμή να παραμένουν συνδεδεμένοι χάρη στις υπηρεσίες που διατίθενται μέσω του smartphone τους: Η απλή, αποτελεσματική και οικονομική προσέγγιση που η Dacia ονομάζει «Bring-Your-Own-Device», καθιστά δυνατή την πλήρη ενσωμάτωση ενός smartphone στο ταμπλό και στο trip computer του αυτοκινήτου. Αυτό το σύστημα είναι ήδη διαθέσιμο σε αρκετά από τα μοντέλα της μάρκας και θα εξελιχθεί ακόμα περισσότερο στο μέλλον.

dacia manifesto

Στο πρωτότυπο Manifesto παρουσιάζεται ακόμα μία καινοτομία η οποία πρόκειται να ενσωματωθεί στα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας: Το YouClip, ένα απλούστατο σύστημα το οποίο εξασφαλίζει τη χρήση μίας πληθώρας εύχρηστων και φορητών αξεσουάρ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
dacia manifesto

Παράλληλα, το μοντέλο ενσωματώνει όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα όχημα εκτός δρόμου, όπως είναι η κίνηση και στους 4 τροχούς, η ιδιαίτερα μεγάλη απόσταση από το έδαφος, οι μεγάλοι τροχοί και το αμάξωμα που είναι φτιαγμένο να αντέχει στη σκληρή χρήση, ακόμα και στο πιο δυσπρόσιτο έδαφος. Σημειώστε, επίσης, πως το πλήρως ανακυκλώσιμο εσωτερικό του είναι τόσο ανθεκτικό που μπορεί να πλυθεί ακόμη και με λάστιχο χωρίς να επηρεαστεί κάποιο από τα συστήματα. Τέλος, στο πλήρως ηλεκτρικό concept, εξέχουσα θέση έχουν τα ελαστικά χωρίς αέρα, μια εφαρμογή που αναμένεται να κυριαρχήσει ευρέως στο μέλλον.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ