Δοκιμή: Νέο Dacia Duster 1.0 TCe LPG με αυτονομία πάνω από 1.200 χλμ.

Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG 2022 1

Το Dacia Duster είναι η ήρεμη δύναμη της κατηγορίας. Χωρίς εντυπωσιασμούς και φανφάρες, υλοποιεί όλα όσα τάζει και διαγράφει εμπορική πορεία που θα ζήλευαν αρκετοί ανταγωνιστές του.

Το πλήρωμα του χρόνου όμως ήρθε για την δεύτερη γενιά του δημοφιλούς compact SUV και η Dacia προχώρησε σε επικαιροποίηση όλων των τομέων, χωρίς να αλλοιώσει τον Value For Money χαρακτήρα του.

Στα σημεία

Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG 2022 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ανανεωμένο Dacia Duster δεύτερης γενιάς φρεσκαρίστηκε εκεί που έπρεπε και δεν έχασε τo macho παρουσιαστικό του. Ακολουθεί τη νέα εταιρική σχεδιαστική ταυτότητα που πρωτοείδαμε στο νέο Sandero, με νέα τονισμένη μάσκα και προβολείς ECO LED με φώτα ημέρας εμπρός και πίσω σε σχήμα “Y”. Τα τελευταία είναι το σήμα κατατεθέν των σύγχρονων Dacia, με το Duster να διαθέτει και φλας ίδιας τεχνολογίας. Αυτά που δεν είναι ίδιας τεχνολογίας, είναι τα φώτα πορείας (μεγάλη σκάλα).

Επιπλέον, συναντάμε νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 16 και 17 ιντσών, καθώς και ανασχεδιασμένο πίσω σπόιλερ, όπου σύμφωνα με την Dacia ευνοούν ελαφρώς την αεροδυναμική απόδοση και κατά συνέπεια την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.

Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG 2022 6

Στο εσωτερικό, οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στην ανασχεδιασμένη κονσόλα δαπέδου που περιλαμβάνει πλέον και συρόμενο υποβραχιόνιο με χώρο αποθήκευσης 1,1 λτ, και στο νέο σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών. Διαφορετικές σε σχεδίαση και πιο ανθεκτικές στη χρήση είναι οι ταπετσαρίες, ενώ νέας εργονομικής σχεδίασης είναι τα προσκέφαλα των εμπρός καθίσματών. Αυτό που παραμένει να μην είναι εργονομικά τοποθετημένο είναι η ροδέλα ρύθμισης του ύψους της δέσμης των φώτων που βρίσκεται στο αριστερόγόνατο του οδηγού. Όλα τα άλλα πλήκτρα και χειριστήρια βρίσκονται στο πεδίο “βολής” του οδηγού και έχουν σωστό μέγεθος. Στα υλικά που απαρτίζουν το ταμπλό και τα πάνελ των θυρών δεν συναντάμε αλλαγές, πράγμα που σημαίνει ότι παραμένουν τα σκληρά πλαστικά οικονομικής επιλογής. Το μοντάρισμά τους όμως δείχνει πιο προσεγμένο και χαρίζει αίσθηση γεροδεμένου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι χώροι που εξασφαλίζει το μεταξόνιο των 2,76 μέτρων είναι αρκετά καλοί για τέσσερις ενήλικους, με τους πίσω να μπαινοβγαίνουν εύκολα χάρη στο μεγάλο άνοιγμα των θυρών. Ο χώρος αποσκευών δεν επηρεάζεται από την ύπαρξη της “κουλούρας” του LPG στο πάτωμά του, με τα 445 λίτρα να είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα χάρη στο ορθογώνιο σχήμα και το μεγάλο άνοιγμα, τοποθετώντας τον παράλληλα άνω του μέσου όρου χωρητικότητας της κατηγορίας.

Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG 2022 10

Ο οδηγός θα αργήσει αλλά θα βρει την θέση οδήγησης που θα τον βολέψει, με το κάθισμα να προσφέρει καλή άνεση και πλευρική στήριξη. Η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις είναι αρκετά καλή, χάρη στις μεγάλες κάθετες γυάλινες επιφάνειες και τους αντίστοιχου μεγέθους εξωτερικούς καθρέφτες.

Εκ πείρας

Το υγραέριο κίνησης (LPG) μπήκε στην αυτοκινητοβιομηχανία το 1979 και αποτελεί μία πολύ ισχυρή εναλλακτική απένταντι στα κλασικά καύσιμα. Σήμερα, κυκλοφορούν στον κόσμο περισσότερα από 28 εκ. αυτοκίνητα που καταναλώνουν LPG, με την Dacia να αποτελεί έναν από ελάχιστους κατασκευαστές που πιστεύουν και επενδύουν σε αυτό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG 2022 11

Το Duster ερχόταν και πριν σε ECO-G έκδοση που κατανάλωνε LPG. Η Dacia όμως προχώρησε για το facelift σε αναβάθμιση της έκδοσης με μικρές αλλαγές στο 1.000άρι TCe μοτέρ, την ECU και στο χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας διπλού καυσίμου όταν καταναλώνει βενζίνη αποδίδει 91 ίππους και 160 Nm και όταν καίει υγραέριο η ισχύς φτάνει τους 100 ίππους και η ροπή τα 170 Nm. Σύμφωνα με τη Dacia, οι αλλαγές εξασφάλισαν καλύτερα χαρακτηριστικά απόδοσης για τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις, μιας και το εύρος απόδοσης έχει μεγαλώσει σε σχέση με το παρελθόν, ενώ έχει και ελαφρώς πιο πολιτισμένηλειτουργία.

Ο 1.000άρης 3κύλινδρος τούρμπο της Dacia σχεδιάστηκε εξαρχής για να είναι συμβατός με το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου και δεν διαφοροποιεί την εγγύηση των μηχανικών μερών (5 χρόνια) ή την περιοδική συντήρηση του συνόλου. Παίρνει μπροστά πάντα με βενζίνη και η αλλαγή από το ένα καύσιμο στο άλλο είναι μια διαδικασία που δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ποιο καύσιμο θα χρησιμοποιήσει από τον διακόπτη στο αριστερό μέρος του ταμπλό, με την οθόνη 3,5 ιντσών του υπολογιστή ταξιδίου να εξατομικεύει όλες τις πληροφορίες ανάλογα με το καύσιμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG 2022 8

Όσον αφορά τις επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο, τα 100 χλμ./ώρα από στάση στο ανανεωμένου Duster 1.0 TCe LPG έρχονται σε 13,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητά του φθάνει τα 168 χλμ./ώρα. Το 6άρι κιβώτιο διασφαλίζει ζωντάνια στο σύνολο, κάτι που γίνεται εύκολα αντιληπτό και διευκολύνει στο να διατηρείς τον κινητήρα στο ωφέλιμο πεδίο λειτουργίας του, δηλαδή τις μεσαίες σ.α.λ.. Ο επιλογέας του σασμάν έχει θετικό κούμπωμα και σχετικά μικρές διαδρομές, αλλά και ελαφρώς ξύλινη αίσθηση. Τα φρένα με τη σειρά τους έχουν γραμμικό πεντάλ με σωστή αντίσταση, ενώ η ύπαρξη ταμπούρων στους πίσω τροχούς δεν προβληματίζει ακόμα και μετά από σκληρή χρήση.

Στον δρόμο, το ανανεωμένο Dacia Duster δίνει συνολικά μια πιο στιβαρή αίσθηση, με τις αλλαγές στην κολόνα του τιμονιού και την ηχομόνωση να ευνοούν και την ποιότητα κύλισης. Ο θόρυβος που εισέρχεται πλέον στην καμπίνα από τα ελαστικά είναι μειωμένος, και μόνο ο αέρας γίνεται αντιληπτός σε συνθήκες ταξιδιού και με ταχύτητα ελαφρώς πάνω από το όριο. Και πάλι όμως δεν είναι ενοχλητικός. Σε αυτές τις συνθήκες, πέρα από πιο ήσυχο και πολιτισμένο, το Duster 1.0 TCe LPG είναιευθύβολο και διατηρεί με ευκολία ταχύτητα πάνω από το όριο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG 2022 2

Παρότι πρόκειται για ένα προσθιοκίνητο compact crossover με κοντά 22 πόντους απόσταση από το έδαφος (217 χλστ.), διαθέτει καλό κράτημα και παίρνει λογικές κλίσεις στις στροφές. Οι αντιδράσεις του είναι φιλικές και θα ενημέρωσει γρήγορα τον οδηγό για το όριο του. Μετά από αυτό θα επέμβει το αναθεωρήμενο σύστημα ελέγχου της ευστάθειας και με ήπιες επεμβάσεις θα το επαναφέρει στην τάξη. Στην πόλη, το Duster αδιαφορεί για το ανάγλυφο του οδοστρώματος και εξασφαλίζει πολύ καλή άνεση στους επιβάτες, με την ανάρτηση να λειτουργεί πιο αθόρυβα από ποτέ.

Και σαν γνήσιο crossover που είναι, να αναφέρουμε και τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αποχώρησης που είναι 30, 21 και 34 μοίρες αντίστοιχα, που εξασφαλίζουν μεγάλη ελευθερία κίνησης σε χωματόδρομους. Αυτό που θα σας περιορίσει είναι το κιτ επισκευής αντί για ρεζέρβα που διαθέτει η έκδοση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG 2022 4

Η ουσία

Η έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνης/υγραερίου) του ανανεωμένου Dacia Duster διαθέτει πλέον μεγαλύτερο ρεζερβουάρ LPG (49,8 lt) και μαζί με το 50άρι βενζίνης αυξάνουν ακόμα πιο πολύ την συνδυαστική αυτονομία. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας είναι είναι 7,5 λτ. βενζίνης/100 χλμ. και 8,4 λτ. LPG/100 χλμ, με τα δύο ρεζερβουάρ να πετυχαίνουν αθροιστική αυτονομία πάνω από 1.200 χλμ. (1.260 χλμ.). Από αυτά, τα 667 χλμ. μπορούν να γίνουν με βενζίνη και τα υπόλοιπα 593 χλμ με υγραέριο. Έτσι το κόστος για 100 χλμ. με χρήση βενζίνης είναι 13,22 ευρώ (1,763 ευρώ/λτ) και με LPG μόλις 8,43 ευρώ (1,004 ευρώ/λτ). Επιπλέον, το δίκτυο με LPG βρίσκεται σχεδόν παντού και μπορεί να εισέρχεται σε καθημερινή βάση στο Δακτύλιο, προσθέτοντας επιπλέον πόντους στο ανανεωμένο Duster με κινητήρα διπλού καυσίμου.

Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG 2022 9
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι εκδόσεις 1.0 TCe 100 PS LPG του ανανεωμένου Dacia Duster δεν διαφέρουν τιμολογιακά από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις 1.0 TCe 90 PS στις οποίες βασίζονται, με αποτέλεσμα να μην τίθεται θέμα “απόσβεσης”. Η τιμή εκκίνησης έχει καθοριστεί στα 16.990 ευρώ για την βασική έκδοση Ambiance και φτάνουν μέχρι τα 19.190 ευρώ της εξαιρετικά συνιστώμενης Prestige που δοκιμάζουμε. Ο εξοπλισμός της συγκεκριμένης έκδοσης περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυτόματο κλιματισμό, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, Hill Start Assist, σύστημα Multi-view camera με αισθητήρες παρκαρίσματος, πλοηγό στο σύστημα πολυμέσων των 8 ιντσών και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG 2022 7

Εν κατακλείδι, το ανανεωμένο Dacia Duster βελτιώθηκε αρκετά σε τομείς που αφορούν την καθημερινή συμβίωση μαζί του, όντας αρκετά πιο ραφιναρισμένο. Σε συνδυασμό μάλιστα και με το αποδοτικό σύστημα υγραεριοκίνησης, ο πολυτάλαντος χαρακτήρας του αποκτά επιπλέον οικονομοτεχνικές πτυχές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 κ.εκ. βενζίνη-υγραέριο, 100 PS/4.600-5.000 σ.α.λ., 170 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: Μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 13,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 168 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,4 λτ./100 χλμ.(βενζίνη)-8,3 λτ./100 χλμ.(LPG), 142-147 γρ./χλμ.(βενζίνη)-126-131 γρ./χλμ.(LPG)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.341/1.804/1.693 χλστ., 2.673 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.258 κιλά
Χώρος αποσκευών: 445 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 16.990 ευρώ / 81 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ