Έτσι οι diesel κινητήρες θα μείνουν στη ζωή: Ερευνητές βρήκαν τη λύση

Diesel car

Με ένα καινοτόμο σύστημα ψεκασμού καυσίμου, επιστήμονες υπόσχονται να κρατήσουν στη ζωή τους δημοφιλούς diesel κινητήρες.

Μόλις λίγα χρόνια ζωής έχουν απομείνει στους κινητήρες diesel, μιας και από το 2035 θα απαγορευτεί η πώληση καινούργιων αυτοκινητών που ενσωματώνουν μοτέρ εσωτερικής καύσης,

Με δεδομένη, ωστόσο, την τεράστια δημοφιλία των θερμικών κινητήρων, δεν είναι λίγοι όσοι καταβάλλουν επίμονες προσπάθειες προκειμένου να βρουν έναν τρόπο για να δώσουν παράταση στη ζωή τους.

diesel
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπέρ των diesel μοτέρ «τάσσεται» και το Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας (UNSW Sydney) στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας, το οποίο εξέλιξε ένα καινοτόμο σύστημα που υπόσχεται να κρατήσει στη ζωή τα diesel μοτέρ.

Πρόκειται για μια τεχνολογία διπλού, άμεσου ψεκασμού καυσίμου το οποίο θα «ψεκάζει» τόσο diesel όσο και υδρογόνο, μειώνοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε ποσοστό άνω του 85%.

Το πρότζεκτ ξεκίνησε περίπου πριν από 18 μήνες, και κατόπιν αναρίθμητων ωρών έρευνας, οι επιστήμονες κατάφεραν να επανασχεδιάσουν τα diesel μοτέρ, ώστε να χρησιμοποιούν κυρίως (δηλ. κατά 90%) το υδρογόνο ως καύσιμο.

Το νέο καινοτόμο σύστημα των ερευνητών παράγει πολύ χαμηλότερες εκπομπές CO2 συγκριτικά με τους υπάρχοντες ντίζελ κινητήρες, και επομένως μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος, ειδικά στην Αυστραλία όπου οι μεταλλευτικές, γεωργικές και άλλες βαριές βιοχαμηχανικές δραστηριότητες βασίζονται στην εκτενή χρήση του diesel.

diesel
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο καινοτόμο σύστημα του πανεπιστημίου βασίζεται σε ένα «παραδοσιακό» diesel μοτέρ με μπεκ ψεκασμού που εκχύει πετρέλαιο κίνησης. Παράλληλα, όμως έχει προστεθεί και ένα δεύτερο μπεκ που «ψεκάζει» υδρογόνο, κατευθείαν μέσα στον κύλινδρο.

Το υδρογόνο που χρησιμοποιείται είναι «πράσινο», δηλαδή παράγεται από την ηλεκτρόλυση νερού με ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται από ΑΠΕ και ουσιαστικά είναι σημαντικά πιο φιλικό προς το περιβάλλον απ’ ό,τι το diesel.

Σύμφωνα με έρευνες του πανεπιστημίου, ο άμεσος ψεκασμός του «πράσινου» υδρογόνου ελέγχει την κατάσταση του μείγματος στον κύλινδρο, εξαλείφοντας τις επιβλαβείς εκπομπές οξειδίων του αζώτου που αποτελούν μεγάλο εμπόδιο στην εμπορευματοποίηση των κινητήρων υδρογόνου.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ