Επίσημο: Τέλος η βενζίνη και το diesel από το 2035

αυτοκίνητα diesel

Μια νέα εποχή ξημερώνει από σήμερα στον αυτοκινητικό κόσμο, μιας και δόθηκε το πράσινο φως για τον τερματισμό της πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες diesel και βενζίνης.

Toν τερματισμό πώλησης καινούριων αυτοκινήτων diesel και βενζίνης από το 2035
ενέκριναν την Τετάρτη, 29/6, οι Υπουργοί Περιβάλλοντος των 27 κρατών μελών της ΕΕ, σηματοδοτώντας τα εγκαίνια μιας νέας εποχής για την αυτοκίνηση.

«Το Συμβούλιο της Ευρώπης συμφώνησε να τεθεί στόχος για τη μείωση κατά 100% των εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα έως το 2035», αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΕΕ, με τις διαπραγματεύσεις μεταξύ των υπουργών να διαρκούν 16 ώρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επισημαίνεται δε ότι θα ακολουθήσουν διαβουλεύσεις μεταξύ του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σχετικά με τη σύναψη της δέσμης των μέτρων για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Παρ’ όλα αυτά, δύσκολα θα εξαχθεί μια διαφορετική απόφαση, με τον τερματισμό της πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες diesel και βενζίνης να δείχνει μη ανατρέψιμος.

Όπως είναι κατανοητό, η ληφθείσα απόφαση αλλάζει τα πάντα στον αυτοκινητικό κόσμο και επιταχύνει τις προσπάθειες τόσο των χωρών όσο και των αυτοκινητοβιομηχανιών για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

diesel ban βενζινη

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανακοίνωση του Συμβουλίου της Ευρώπης αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να δοθεί παράταση στη ζωή των κινητήρων εσωτερικής καύσης, με την προϋπόθεση ότι θα καταναλώνουν εναλλακτικά καύσιμα. Μην ξεχνάμε ότι η Toyota έχει επικεντρωθεί στην εξέλιξη κινητήρων που «καίνε» υδρογόνο, ενώ σε περίοπτη θέση έχουν βρεθεί και τα συνθετικά καύσιμα τα οποία θα καταναλώνονται από τις νέες μονάδες ισχύος των μονοθεσίων της Formula 1 από το 2026.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπροσθέτως, οι Υπουργοί Περιβάλλοντος ενέκριναν να δοθεί 5ετής παράταση στην υποχρέωση συμμόρφωσης ως προς τις εκπομπές CΟ2 στις αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν λιγότερα από 1.000 αυτοκίνητα τον χρόνο.

Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγες ημέρες, 5 κράτη-μέλη της ΕΕ είχαν εκφράσει την αντίθεσή τους στον βίαιο τερματισμό των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων diesel και βενζίνης, αλλά οι φωνές τους φαίνεται πως δεν εισακούγονται.

Το ban στις πωλήσεις νέων ΙΧ diesel και βενζίνης αποτελεί έναν από τους βασικούς άξονες της ΕΕ για να επιτευχθεί ο διακηρυγμένος στόχος της να επιτευχυεί κλιματική ουδετερότητα εντός της ηπείρου ως το 2050.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ