Αυτά είναι τα 8 πράγματα που χαλάνε πιο γρήγορα στο αυτοκίνητο -Τι πρέπει να ελέγξεις

Ποια είναι τα 8 σημεία που πρέπει να προσέχεις πάντα στο αυτοκίνητο σου, αν δεν θέλεις να βρεθείς μπροστά σε δυσάρεστα σενάρια.
Ανεξαρτήτως μοντέλου, καύσιμο, χρονολογίας, χιλιομέτρων ή segment, ένα πράγμα που χρειάζονται όλα τα αυτοκίνητα είναι η σωστή συντήρηση. Ακόμα και τα πιο αξιόπιστα μοντέλα μπορούν να παρουσιάσουν σοβαρές βλάβες, εάν ο οδηγός αμελήσει τις βασικές εργασίες φροντίδας ή αδιαφορήσει για τις προγραμματισμένες εργασίες σέρβις.
Από την άλλη, ένα αυτοκίνητο που συντηρείται σχολαστικά μπορεί να διανύσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, όπως απέδειξε αυτός ο Έλληνας οδηγός που πλησιάζει το 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα,μετά από τέσσερις δεκαετίες χρήσης με το αυτοκίνητο του!
BUY NOW
Μάλιστα, υπάρχουν και μερικά σημεία-κλειδιά που πρέπει να προσέχουμε πάντα αν θέλουμε το αυτοκίνητο μας να «κρατήσει». Μιλάμε για τα σημεία που τείνουν να χαλάνε πιο γρήγορα και για αυτό πρέπει να προσέχουμε περισσότερο για να εξασφαλίσουμε ότι θα είναι λειτουργικό και δεν θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα και σε άλλα εξαρτήματα του αυτοκινήτου.
Λάδι κινητήρα και φίλτρο λαδιού

Ξεκινώντας από τα «βασικά», ένα από τα πιο σημαντικά σημεία που πρέπει πάντα να προσέχει ένας οδηγός είναι το λάδι κινητήρα και το φίλτρο λαδιού. Το πρώτο πέφτει στην κατηγορία των αναλώσιμων, επομένως είναι ιδιαίτερα σημαντικό να συμπληρώνεται όποτε χρειάζεται καθώς και να αντικαθίσταται κατά τα προγραμματισμένα ραντεβού. Το φίλτρο λαδιού προστατεύει το λάδι από διαφορές βρωμιές και υπολείμματα, εξασφαλίζοντας ότι θα το λάδι συνεχίζει να διατηρεί την λιπαντική του ικανότητα.
Τακάκια φρένων

Δεύτερον και ίσως ακόμα πιο σημαντικό γιατί σχετίζεται άμεσα με την ασφάλεια στον δρόμο, είναι τα τακάκια των φρένων. Τα τακάκια είναι υπεύθυνα για την επιβράδυνση και την ακινητοποίηση του οχήματος, γι αυτό είναι και τόσο σημαντικά.Τα τακάκια φθείρονται με τη χρήση και χρειάζονται αντικατάσταση συνήθως κάθε 50.000 με 100.000 χιλιόμετρα. Αγνόηση της φθοράς τους μπορεί να μειώσει την αποτελεσματικότητα του φρεναρίσματος και να προκαλέσει ζημιές στους δίσκους.
Φίλτρο αέρα

Σημαντικό είναι επίσης να γίνεται συχνά έλεγχος και στο φίλτρο του αέρα, το εξάρτημα που είναι υπεύθυνο για το να φιλτράρει την σκόνη και μικροσωματίδια, ώστε να μην περάσουν στον χώρο του κινητήρα. Συνιστάται η αντικατάστασή του κάθε 20.000 χλμ. ή μία φορά το χρόνο για βέλτιστη απόδοση.
Λάδι κιβωτίου

Ένα ακόμα μέρος που πρέπει να ελέγχεται τακτικά και να αντικαθίσταται κάθε 20 με 40.000 χλμ., είναι το λάδι κιβωτίου, αφού ουσιαστικά αυτό είναι που επιτρέπει στο σύστημα μετάδοσης να κάνει αποτελεσματικά στην δουλεία του. Μάλιστα, ενδεχόμενη ζημιά ή αστοχία του μπορεί να προκαλέσει ιδιαιτέρα ακριβά προβλήματα στο σασμάν του αυτοκινήτου.
Μπαταρία

Αποτελεί την «καρδιά» των ηλεκτρικών, αφού τροφοδοτεί όλα τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου. Αν η μπαταρία είναι αδύναμη ή παλιά, το όχημα μπορεί να μην ξεκινήσει, αφού δεν θα υπάρχει η σπίθα για την ανάφλεξη. Συνήθως χρειάζεται αλλαγή κάθε 3 με 5 χρόνια, ανάλογα με τη χρήση και τις συνθήκες.
Ελαστικά

Επίσης κάτι για το οποίο πρέπει πάντα να μεριμνούν οι οδηγοί, αφού είναι το μοναδικό σημείο επαφής του αυτοκινήτου με τον δρόμο. Η φθορά του πέλματος ή προβλήματα όπως ρωγμές, φουσκώματα ή ανομοιομορφίες απαιτούν άμεση αντικατάσταση. Η διάρκεια ζωής τους κυμαίνεται στα 50.000 χλμ.,αλλά πάντα χρειάζεται συχνός έλεγχος, αφού αυτό εξαρτάται από το ελαστικό, αν είναι μεταχειρισμένο ή καινούργιο, την ποιότητα του κτλπ..
Υαλοκαθαριστήρες

Σημαντικοί για την ασφάλεια αφού είναι ιδιαίτερα κρίσιμοι για την ορατότητα σε βροχερές συνθήκες. Οι λεπίδες τους φθείρονται από τη χρήση και τις καιρικές συνθήκες, γι’ αυτό πρέπει να αλλάζονται κάθε 6 μήνες ή μόλις παρατηρηθεί μειωμένη απόδοση τους ή κάποιο εμφανές πρόβλημα.
Ιμάντας χρονισμού

Απαραίτητο να ελέγχεται πάντα, αφού ενδεχόμενη αποτυχία του μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφικές συνέπειες. Ουσιαστικά, ο ιμάντας συγχρονίζει τη λειτουργία των βαλβίδων και των εμβόλων. Αν κοπεί ενώ ο κινητήρας λειτουργεί, μπορεί να προκαλέσει καταστροφική ζημιά. Συνήθως αντικαθίσταται κάθε 100.000 χλμ., άλλα πάντα συνιστάται να ακολουθούνται οι οδηγίες του κατασκευαστή, αφού υπάρχουν διαφορές από μοντέλο σε μοντέλο.