
Η ζημιά στα μπεκ του ψεκασμού δεν είναι μόνο κοστοβόρα, φτάνοντας έως και τα 600 ευρώ ανά τεμάχιο, αλλά συχνά αφήνει τον ιδιοκτήτη χωρίς αυτοκίνητο για αρκετές ημέρες, μέχρι την αποκατάσταση της.
Αποτελεί γεγονός ότι η ποιότητα της βενζίνης έχει βελτιωθεί αισθητά τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με πολλούς ειδικούς στον τομέα των καυσίμων. Ωστόσο, τα συνεργεία συνεχίζουν να καταγράφουν αυξανόμενα περιστατικά βλαβών που σχετίζονται με το κύκλωμα παροχής καυσίμου, ακόμη και σε σύγχρονους κινητήρες.

Ο λόγος που συμβαίνει αυτό έχει να κάνει με τον τρόπο που παρασκευάζεται η σημερινή βενζίνη. Πλέον, για να επιτευχθεί ο απαραίτητος αριθμών οκτανίων, δηλαδή η αντοχή του καυσίμου στην πρόωρη καύση μέσα στον κινητήρα, οι εταιρείες προσθέτουν ειδικές ενώσεις, όπως αλκοόλες και αιθέρες. Αυτές βοηθούν το καύσιμο να καίγεται πιο ομοιόμορφα και με λιγότερους ρύπους, ώστε να πληροί τις σύγχρονες περιβαλλοντικές προδιαγραφές.
BUY NOW
Ωστόσο, αυτές οι ενώσεις έχουν και μειονεκτήματα. Πρώτα απ’ όλα, δεν έχουν την ίδια ενεργειακή απόδοση με τα παραδοσιακά συστατικά της βενζίνης. Με απλά λόγια, είναι πιο "καθαρό" το καύσιμο, αλλά όχι τόσο "δυνατό". Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια μικρή πτώση στην απόδοση του κινητήρα και αυξημένη κατανάλωση.

Παράλληλα, επειδή οι αλκοόλες και οι αιθέρες είναι ιδιαίτερα ευαίσθητες χημικά, η βενζίνη που τις περιέχει αλλοιώνεται πιο εύκολα με την πάροδο του χρόνου ειδικά όταν αποθηκεύεται για καιρό ή εκτίθεται σε υψηλές θερμοκρασίες. Επιπλέον, έχουν την τάση να απορροφούν υγρασία από το περιβάλλον, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε διάβρωση του κυκλώματος καυσίμου και σε βλάβες κρίσιμων εξαρτημάτων, όπως τα μπεκ.
Το πρόβλημα δεν περιορίζεται μόνο στη "νοθευμένη" βενζίνη ή σε καύσιμα αμφίβολης ποιότητας. Όπως δείχνουν μακροχρόνιες έρευνες στη Γερμανία, ακόμη και η βενζίνη ευρωπαϊκών προδιαγραφών αφήνει με τον καιρό επικαθίσεις και ιζήματα στις βαλβίδες, στα μπεκ και στο θάλαμο καύσης.

Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί οδηγοί παρατηρούν τα ίδια συμπτώματα, είτε γεμίζουν με απλή 95άρα είτε με ενισχυμένη βενζίνη. Η μόνη διαφορά είναι ο ρυθμός με τον οποίο εμφανίζονται τα προβλήματα. Με την πάροδο του χρόνου, οι επικαθίσεις αυτές μπορούν να προκαλέσουν δυσκολία στην εκκίνηση, «κομπιάσματα», αυξημένη κατανάλωση ή και αισθητή απώλεια ισχύος.
Σε αρκετές περιπτώσεις, η βλάβη απαιτεί αντικατάσταση των μπεκ, με το κόστος να ξεπερνά ακόμα τα 600 ευρώ ανά τεμάχιο, ενώ μπορεί να απαιτηθεί και η πλήρη αποσυναρμολόγηση του rail, καθώς και η αντικατάσταση επιπλέον εξαρτημάτων.

Για τον λόγο αυτό, ολοένα και περισσότεροι οδηγοί στρέφονται σε προληπτικές λύσεις. Μία από τις πιο διαδεδομένες είναι η χρήση ειδικών καθαριστικών προσθέτων για το κύκλωμα καυσίμου. Αυτά τα προϊόντα, όταν προστεθούν στο ρεζερβουάρ, αναμειγνύονται με τη βενζίνη και σταδιακά καθαρίζουν τα μπεκ και τον θάλαμο καύσης από κατάλοιπα. Δεν κάνουν "θαύματα", αλλά μπορούν να περιορίσουν σημαντικά τη έκταση του προβλήματος και να καθυστερήσουν την ανάγκη για επίσκεψη στο συνεργείο.