
Παρά το γεγονός ότι κοστίζει σχεδόν 1 ευρώ λιγότερο από την αμόλυβδη 98 οκτανίων και αυξάνει την απόδοση του κινητήρα, κρύβει ταυτόχρονα και μια δυσάρεστη έκπληξη.
Με την τιμή της βενζίνης να συνεχίζει να πιέζει ασφυκτικά τον οικογενειακό προϋπολογισμό, κάθε επιλογή που υπόσχεται εξοικονόμηση χρημάτων φαντάζει εξαιρετικά δελεαστική. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που αναζητούν καθημερινά τις τιμές των πρατηρίων στο διαδίκτυο, ώστε να βρουν το πιο οικονομικό που τους εξυπηρετεί, προκειμένου να γλιτώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα στο γέμισμα του ρεζερβουάρ.

Την ίδια στιγμή, στο εξωτερικό, όλο και περισσότεροι οδηγοί επιλέγουν ένα εναλλακτικό, πολύ πιο φθηνό καύσιμο, τo E85, ένα τύπο βενζίνης που κοστίζει μόλις 0,69 ευρώ το λίτρο.
BUY NOW
Στην Ελλάδα, η βενζίνη που υπάρχει στα πρατήρια περιέχει έως και 10% αιθανόλη, ποσοστό που θεωρείται ασφαλές για τα περισσότερα οχήματα. Αντιθέτως, η E85 περιέχει έως και 85% αιθανόλη και είναι ιδιαίτερη δημοφιλής σε κάποιες χώρες, καθώς προτιμάται ιδιαίτερα λόγω της χαμηλής τιμής της.

Ωστόσο, δεν είναι καθόλου καλή ιδέα να χρησιμοποιήσει κανείς το συγκεκριμένο καύσιμο στο όχημά του, αν δεν είναι κατασκευασμένο ώστε να την «καίει», καθώς η αιθανόλη είναι ιδιαίτερα διαβρωτική για τα εξαρτήματα του κινητήρα.
Στη Γαλλία, αλλά και σε χώρες όπως η Σουηδία και η Βραζιλία, κυκλοφορούν ευρέως τα λεγόμενα Flex Fuel οχήματα, αυτοκίνητα ειδικά σχεδιασμένα για να δέχονται διαφορετικά μείγματα βενζίνης και αιθανόλης. Σε αυτά, η E85 λειτουργεί κανονικά και σε πολλές περιπτώσεις αποδίδει και καλύτερα.

Ενημερωτικά, η τιμή του καυσίμου Ε85 στη Γαλλία περιορίζεται σε 0,69 ευρώ/λίτρο, όταν αυτή της βενζίνης 98 οκτανίων είναι υπερδιπλάσια (1,72 ευρώ/λίτρο). Υπάρχουν περίπου 3.000 πρατήρια στη χώρα, καταλαμβάνοντας το 30% του συνολικού δικτύου της.
Αυτή τη στιγμή ο αριθμός των οχημάτων που κινούνται με Ε85 στη Γαλλία ξεπερνά τις 400.000 μονάδες, ενώ σύμφωνα με τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, το συγκεκριμένο καύσιμο μπορεί να συνδράμει καθοριστικά στη μάχη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την απανθρακοποίηση των μεταφορών. Σημειώνεται ότι από αυτά τα 400.000+ οχήματα, τα 2/3 αφορούν οχήματα με κιτ μετατροπής.

Επιπλέον, η ένωση Γάλλων παραγωγών βιοαιθανόλης “Bioethanol France” αναφέρει ότι, μια μετατροπή ενός βενζινοκίνητου μοντέλου σε Ε85 θα του επέτρεπε να να λάβει το αυτοκόλλητο Crit'air 1, δηλαδή να έχει πρόσβαση στις ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων.
Ηγέτες, ωστόσο, του κλάδου φοβούνται ότι χωρίς την απαιτούμενη εξωτερική βοήθεια, το καύσιμο Ε85 δεν θα μπορέσει να σταθεί στα πόδια του, παρά τη χαμηλή τιμή του και τις χαμηλές εκπομπές CO2, οι οποίες είναι περίπου 50% μικρότερες συγκριτικά με την αμόλυβδη βενζίνη.

Για τα υπόλοιπα συμβατικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, όμως, η E85 μπορεί να σημαίνει σοβαρά προβλήματα όπως φθορές στα κολάρα και τις φλάντζες του συστήματος καυσίμου, δυσλειτουργίες στον εγκέφαλο του κινητήρα και ρεταρίσματα που, με μαθηματική ακρίβεια, θα οδηγήσουν το όχημα στο συνεργείο.
Αν, τώρα, βρεθείς στο εξωτερικό και συνειδητοποιήσεις ότι γέμισες κατά λάθος με τη συγκεκριμένη βενζίνη, η καλύτερη λύση για να μη «χάσεις» το αυτοκίνητο, είναι να καλέσεις αμέσως οδική βοήθεια, να οδηγηθείς σε κοντινό συνεργείο και να αδειάσεις το ρεζερβουάρ πριν βάλεις μπροστά τον κινητήρα.