audi q3

Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων -Γιατί όλοι χρησιμοποιούν λάθος το P και το N

Automato sasman

Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν στον βασικό τους εξοπλισμό το αυτόματο σασμάν, αλλά δεν γνωρίζουν όλοι πως να το χρησιμοποιούν σωστά.

Η ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου σε αυτοκίνητο ήταν μέχρι πριν μερικά χρόνια είδος πολυτέλειας, αλλά πλέον η πλειοψηφία των μοντέλων εφοδιάζεται με τέτοιο στον βασικό του εξοπλισμό.

Παρά το γεγονός ότι τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων έχουν σχεδιαστεί για να απλοποιούν τη ζωή και να προσφέρουν άνεση στον οδηγό, έχουν και ορισμένα μειονεκτήματα που μπορεί να αποδειχθούν κοστοβόρα με την πάροδο του χρόνου.

Automato kivotio 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ειδικοί αναφέρουν το τι πρέπει να προσέξει ένας νέος οδηγός αυτοκινήτου με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και ποια λάθη πρέπει να αποφύγει για να μην γίνει ο επίσημος χορηγός του μηχανικού της γειτονιάς. Ακολουθούν τα πέντε μεγαλύτερα λάθη χρήσης ενός αυτόματου κιβωτίου.

1. Επιλέγουμε «P» και «R» εν κινήσει

Όταν κάνετε βιαστικούς ελιγμούς, είναι σύνηθες για τον οδηγό να επιλέξει την όπισθεν «R», ενώ το αυτοκίνητο δεν έχει ακινητοποιηθεί πλήρως. Ή ακόμα και να επιλέξει το Parking «P» που κλειδώνει τους κινητήριους τροχούς, πριν ακόμα σταματήσει πλήρως.

Ακόμα και αν η οδήγησή σας είναι άτσαλη σε χαμηλή ταχύτητα κίνησης, είναι βέβαιο ότι με την πάροδο του χρόνου θα προκαλέσει ζημιές σε εξαρτήματα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, όπως τα γρανάζια των σχέσεων.

Automato kivotio 3

2. Επιλογή νεκράς «Ν» στο φανάρι

Οι οδηγοί που έχουν μάθει να οδηγούν σε αυτοκίνητα με χειροκίνητό σασμάν, έχουν τη συνήθεια να επιλέγουν τη νεκρά όταν σταματούν σε ένα φανάρι ή έχουν κολλήσει στην κίνηση. Η συγκεκριμένη πρακτική είναι σωστή, καθώς ο οδηγός δεν κρατάει πατημένο τον συμπλέκτη κατά την διάρκεια της στάσης. Ωστόσο, στα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο, ο τρόπος χρήσης είναι διαφορετικός. Θα πρέπει να διατηρήσετε τον επιλογέα στο Drive «D» και το πόδι στο πεντάλ του φρένου για λόγους λίπανσης του υδραυλικού κυκλώματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νεκρά «N» υπάρχει στα αυτοκίνητα με αυτόματο σασμάν για περιπτώσεις συντήρησης, όταν είναι απαραίτητο να ρυμουλκηθεί το αυτοκίνητο ή να μετακινηθεί με σβηστό τον κινητήρα, απελευθερώνοντας τους κινητήριους τροχούς. Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι ορισμένα αυτοκίνητα διαθέτουν τεχνολογία που αποσυνδέει αυτόματα τις σχέσεις, ακόμη και όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση, για εξοικονόμηση καυσίμου.

Automato kivotio 4

3. Διατήρηση του αυτοκίνητο σε ανηφόρα πατώντας γκάζι

Ένα συνηθισμένο λάθος που κάνουμε όλοι στα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είναι η ακινητοποίηση σε κλίση και διατήρηση της θέσης «παίζοντας» με τον συμπλέκτη και το γκάζι. Αυτή πρακτική καταστρέφει τον συμπλέκτη και όταν επαναλαμβάνεται συχνά είναι δεδομένο ότι θα προκληθεί πρόωρη φθορά στο συγκεκριμένο εξάρτημα.

Τα αυτοκίνητα με αυτόματο σασμάν μπορούν να παραμείνουν ακίνητα σε δρόμο με κλίση χωρίς να χρειαστεί να πατήσει φρένο ο οδηγός. Σε μερικές περιπτώσεις, αρκεί απλώς να ασκηθεί ελαφριά πίεση στο πεντάλ του γκαζιού για να επιτευχθεί αυτό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν και τα συμβατικά αυτόματα σασμάν χρησιμοποιούν μετατροπέα ροπής, ο οποίος δεν υφίσταται μηχανική φθορά όπως ένας συμπλέκτης, η διατήρησή τους στατικά με τον τρόπο που αναφέρουμε παραπάνω, είναι μια κακή συνήθεια.

Σε κάθε περίπτωση, οι ειδικοί συνιστούν να πιέζετε με το πόδι σας το πεντάλ των φρένων κάθε φορά που είστε ακινητοποιημένη, π.χ. στα φανάρια, ανεξάρτητα από την κλίση του δρόμου.

Car battery

4. Εκκίνηση κινητήρα με σπρώξιμο

Με δεδομένο ότι η 12βολτη μπαταρία του αυτοκίνητου θα παραδώσει κάποια στιγμή πνεύμα, η εκκίνηση ενός κινητήρα που συνδυάζεται με χειροκίνητο σασμάν είναι μια σχετικά εύκολη υπόθεση. Ενεργοποιείτε την ανάφλεξη, βάζετε δεύτερη σχέση στο σασμάν, σας σπρώχνουν και αφήνετε απαλά τον συμπλέκτη μέχρι να ενεργοποιηθεί ο κινητήρας.

Υπάρχουν και αυτόματα αυτοκίνητα που θεωρητικά μπορούν επίσης να τεθούν σε λειτουργία με παρόμοιο τρόπο, αλλά θα πρέπει να αποφεύγεται αυτή η πρακτική.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανάλογα με τον τύπο του αυτόματου κιβωτίου, ο κινητήρας μπορεί να εκκινήσει όταν ο επιλογέας βρίσκεται στη θέση «N» και αλλάξει σε D όταν το αυτοκίνητο φτάσει σε ταχύτητα περίπου 20 χλμ./ώρα.

Αυτή η διαδικασία όμως είναι επίπονη και ασκεί πολύ μεγάλη πίεση στα εξαρτήματα της μετάδοσης, και αν γίνει πολλές φορές, είναι δεδομένο ότι θα προκληθεί μεγάλη βλάβη.

Το πιο σωστό σε κάθε περίπτωση είναι να εκκινήσετε με καλώδια (κροκοδειλάκια) την πεθαμένη μπαταρία ή να την επαναφορτίσετε μέχρι να πάρετε άμεσα μία καινούργια. Μόνο τότε θα θέσετε σωστά τον κινητήρα σε λειτουργία.

Automato kivotio 5

5. Αυτόματο στον αυτόματο;

Αρκετοί θεωρούν ότι τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων δεν απαιτούν προληπτική συντήρηση και αυτή η πεποίθηση μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικά προβλήματα με την πάροδο του χρόνου. Τα αυτόματα κιβώτια έχουν γρανάζια και άλλα εξαρτήματα που χρειάζονται καλή λίπανση, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα χειροκίνητα κιβώτια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι προδιαγραφές και τα διαστήματα για την αλλαγή λιπαντικού (βαλβολινών) αναφέρονται στο εγχειρίδιο του οχήματος και πρέπει να τηρούνται. Το σέρβις μπορεί να γίνει ακόμη και νωρίτερα, ανάλογα με τις συνθήκες χρήσης του οχήματος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ορισμένα μοντέλα δεν περιλαμβάνουν σύσταση αλλαγής λαδιού, η οποία υποτίθεται ότι διαρκεί για όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων δεν παρουσιάζουν προβλήματα λίπανσης.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ