byd atto 2

Μια Yamaha έσπασε κάθε ρεκόρ -Βρέθηκε στην κούτα της και πουλήθηκε για 85.000 ευρώ

Yamaha

Η αρχική αποτίμηση της μοτοσικλέτας δεν ξεπερνούσε τα 15.000 με 25.000 ευρώ, ωστόσο η σπανιότητα και η άψογη κατάστασή της εκτόξευσαν το ενδιαφέρον των συλλεκτών.

Πραγματικό ρεκόρ σημειώθηκε σε δημοπρασία του οίκου RM Sotheby’s στο Μόναχο, όπου μια Yamaha XT 500 του 1986 άλλαξε χέρια για το ασύλληπτο ποσό των 84.000 ευρώ.

Η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα παρέμενε για όλα αυτα τα χρόνια μέσα στο αρχικό κιβώτιο μεταφοράς της, προστατευμένη από τα ακρυλικά πάνελ και τοενισχυμένο πλαίσιο αλουμινίου του κουτιού, με τη σημερινή της κατάσταση να θυμίζει περισσότερο έκθεμα μουσείου, παρά μέσο μεταφόρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

To Yamaha XT 500 παρουσιάστηκε για πρώτη φορα το 1976 και παρέμεινε στην παραγωγή έως το 1989. Κινούταν χάρη σε έναν αερόψυκτο μονοκύλινδρο των περίπου 500 κ.εκ., και απέδιδε 27 έως 33 ίππους και 34 Nm ροπής, τιμές που μπορεί να φαίνονται ταπεινές σήμερα, όμως χάρη στα μόλις 155 κιλά βάρους χάριζαν αξιοσημείωτες επιδόσεις και απαράμιλλη ευχρηστία για τους μοτοσικλιτειστές της εποχής.

Το μοντέλο έγινε, μάλιστα, θρύλος όταν, στις αρχές της δεκαετίας του ’80, χάρισε στη Yamaha δύο συνεχόμενες νίκες στο Ράλι Ντακάρ, το 1979 και το 1980, καθιερώνοντάς το ως την απόλυτη enduro της εποχής.

Το παρελθόν της συλλεκτικής αυτής XT 500 που πώληθηκε για 84.000 ευρώ παραμένει ένα μυστήριο, ωστόσο οι περισσότεροι αναλυτές συμφωνούν πως δεν φαίνεται να πέρασε ποτέ από έκθεση ή αποθήκη αντιπροσωπείας και πιθανότατα αγοράστηκε ως έκθεμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρότι το πλαίσιο και τα εξαρτήματα διατηρούνται ανέπαφα, τα χρόνια ακίνησιας και αποθηκεύσης σε κλειστό χώρο έχουν αφήσει το αποτύπωμα τους, ενώ για να τεθεί σε λειτουργία απαιτείται προσεκτική συναρμολόγηση, αφού το τιμόνι, τα φώτα, τα φλας, το φτερό και το εμπρός φρένο βρίσκονται ακόμα πλήρως αποσυναρμολογημένα, όπως ακριβώς παραδόθηκαν τότε στους αντιπροσώπους της εταιρείας.

Ενδιαφέρον, επίσης, παρουσιάζει το γεγονός ότι η μοτοσικλέτα είχε φέρεται να έχει ταξινομηθεί μία φορά στη Γαλλία το 1988. Αυτό σημαίνει πως, θεωρητικά, μπορεί να λάβει εκ νέου έγκριση κυκλοφορίας στη Γερμανία οπού και πωλήθηκε, εφόσον πληρούνται εφόσοτον προσκομιστούν τα απαραίτητα έγγραφα.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ