Ξενοίκιαστα μένουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

charging

Για τις εταιρείες του κλάδου η υποχρεωτικότητα αναδεικνύεται σε «αγκάθι» καθώς  ο λογαριασμός δεν είναι καλός και οι ανησυχίες αυξάνονται.

Ο κλάδος των βραχυχρόνιων μισθώσεων στη Γαλλία ανησυχεί για το νομοσχέδιο του βουλευτή Damien Adam που στοχεύει στην επιτάχυνση του πράσινου στόλου αυτοκινήτων των εταιρειών. Ωστόσο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μένουν ξενοίκιαστα 16 ημέρες το μήνα σε εταιρείες ενοικίασης λόγω έλλειψης ζήτησης από τους πελάτες.

Η οικονομική εξίσωση δεν ήταν ήδη βιώσιμη, θα μπορούσε να καταστεί αβάσιμη για τις εταιρείες βραχυπρόθεσμης ενοικίασης, εάν εγκρινόταν το νομοσχέδιο που πρότεινε ο βουλευτής Damien Adam, με στόχο «την επιτάχυνση και τον έλεγχο του πρασίνου στόλου αυτοκινήτων». Σε αυτό το κείμενο, το οποίο θα μελετηθεί στην επιτροπή βιώσιμης ανάπτυξης της Εθνοσυνέλευσης στις 9 Απριλίου 2024, πριν από την ψήφισή του στην Ολομέλεια στις 30 Απριλίου, ο βουλευτής ζητά αύξηση των στόχων για την ανανέωση του επαγγελματικού στόλου οχημάτων που αφορά οχήματα «πολύ χαμηλών εκπομπών» (100% ηλεκτρικά).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον πρώτο προσανατολισμό, η πρόταση θέτει μια τροχιά ανανέωσης για την επίτευξη 30% οχημάτων πολύ χαμηλών εκπομπών από την 1η Ιανουαρίου 2025, στη συνέχεια 40% από την 1η Ιανουαρίου 2026 και 95% από το 2032. Αυτές οι υποχρεώσεις ισχύουν για εταιρείες που διαθέτουν στόλο περισσότερα από 100 οχήματα (κατώτατο όριο που ορίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία), σε εταιρείες ενοικίασης που κατέχουν περισσότερα από 100 οχήματα, συμπεριλαμβανομένων εταιρειών βραχυπρόθεσμης ενοικίασης οχημάτων. Και το «συμπεριλαμβανομένου» δεν ταιριάζει καλά στο επάγγελμα. Πράγματι, ο προτεινόμενος νόμος δεν κάνει διάκριση μεταξύ των στόλων των εταιρειών που προορίζονται για τους υπαλλήλους τους και των στόλων των εταιρειών βραχυχρόνιας μίσθωσης που προορίζονται για πελάτες. Επιπλέον, το κείμενο εισάγει πλέον μηχανισμό κυρώσεων για τις υποκείμενες εταιρείες που δεν σέβονται τους στόχους που έχουν τεθεί (προοδευτικό πρόστιμο έως 1% του γαλλικού κύκλου εργασιών και περιορισμός πρόσβασης στις δημόσιες αγορές).

Κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης Τύπου, το παράρτημα Shared Mobility των Mobilians εξέφρασε τις «σοβαρές ανησυχίες» του σχετικά με τις επιπτώσεις αυτού του κειμένου στον τομέα. «Ως χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων, είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις οικολογικού στόλου για τους δικούς μας υπαλλήλους. Από την άλλη, ως εταιρεία βραχυπρόθεσμης ενοικίασης, απευθυνόμαστε σε πελάτες που είναι ελεύθεροι να επιλέξουν. Ωστόσο, σήμερα, ο λογαριασμός δεν βγαίνει. Όλες οι εταιρείες του κλάδου μας που έχουν κάνει προσπάθειες να σεβαστούν τους στόχους του νόμου συνειδητοποιούν ότι η ζήτηση των χρηστών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι καθόλου στο αναμενόμενο επίπεδο. Είμαστε έτοιμοι να παίξουμε το παιχνίδι εφόσον η τροχιά είναι ρεαλιστική, λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες της επιχείρησης βραχυπρόθεσμης ενοικίασης και συνάδει με τον ρυθμό εξοπλισμού των νοικοκυριών με ηλεκτρικά αυτοκίνητα», αναφέρει ο Jean-Philippe Doyen, Πρόεδρος Métiers Shared Mobility of Mobilians.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποσοστό χρήσης EV κάτω του 50%

Πιο ακριβά και μη δημοφιλή στους πελάτες, τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν επί του παρόντος οικονομική επιβάρυνση για τις εταιρείες βραχυπρόθεσμης ενοικίασης. Το ποσοστό χρήσης των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων στο στόλο τους είναι κατά μέσο όρο γύρω στο 47%, σε σύγκριση με ένα μέσο ποσοστό 74% αν συνυπολογίσουμε τα θερμικά και τα υβριδικά ή plug-in hybrid οχήματα. «Αυτό σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι «στο γκαράζ» 16 από τις 30 ημέρες», συνοψίζει ο Jean-Philippe Doyen. Επίσης ένα ηλεκτρικό όχημα κοστίζει 40% περισσότερο κατά μέσο όρο η αγορά από ένα αντίστοιχο μοντέλο βενζίνης. «Σημειώνουμε ότι οι εταιρείες του κλάδου κάνουν συχνά την προσπάθεια να προσφέρουν EV φθηνότερα από τα θερμικά, και παρόλα αυτά το ποσοστό χρήσης παραμένει κάτω από το 50%» επισημαίνει στεναχωρημένος ο πρόεδρος της Sixt France.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια προβληματική ανανέωση στόλου

Κατά μέσο όρο, οι μάρκες βραχυπρόθεσμης ενοικίασης ανανεώνουν το στόλο των οχημάτων τους κάθε 6 έως 8 μήνες, «δηλαδή ποσοστό περίπου έξι φορές υψηλότερο από αυτό των μέσων εταιρειών», οι οποίες ανανεώνουν το στόλο τους κατά μέσο όρο κάθε τρία χρόνια. «Όταν το κράτος μας ζητά να φτάσουμε το όριο του 30% των οχημάτων πολύ χαμηλών εκπομπών από την 1η Ιανουαρίου 2025, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επιτύχουμε αυτόν τον στόχο δύο φορές το χρόνο», διευκρινίζει ο Jean-Philippe Doyen.

«Για να έχει ένα στόλο 1.000 οχημάτων σε απόθεμα, μια εταιρεία βραχυπρόθεσμης ενοικίασης πρέπει να αγοράζει 1.500 ετησίως. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, για να επιτευχθεί ο στόχος του ορίου του 40% που έχει τεθεί για την 1η Ιανουαρίου 2026, θα χρειαστεί λοιπόν η απόκτηση 600 ηλεκτρικών αυτοκινήτων! Χρηματοδοτούμε τα οχήματά μας κατά 90% μέσω οικονομικών εκκρεμοτήτων. Και το να πρέπει να αυξήσουμε τις εκκρεμότητες μας κατά 30 ή 40% με τις τράπεζες είναι εντελώς μη ρεαλιστικό», λέει ο Fabrice Gueudet, αντιπρόεδρος του υποκαταστήματος Shared Mobility της Mobilians και πρόεδρος της Locanor (περισσότερες από 40 εταιρείες Avis).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μικρό το ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Σύμφωνα με τους Mobilians, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν επί του παρόντος ένα μείγμα από 6 έως 7% του στόλου ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων στη Γαλλία. Το μερίδιο αυξάνεται στο 14% κατά μέσο όρο για τα μοντέλα «χαμηλών εκπομπών». «Μέσα στο υπάρχον πλαίσιο, δεν υπάρχουν απειλές για τη βιωσιμότητα των εταιρειών του κλάδου», επισημαίνει ο Fabrice Gueudet. Από την άλλη, εάν υπάρχουν ανέφικτοι στόχοι που συνοδεύονται από κυρώσεις, τότε είτε αλλάζουμε το οικονομικό μας μοντέλο ανανεώνοντας τα οχήματά μας κάθε τρία χρόνια είτε κλείνουμε».

Οι εταιρείες βραχυχρόνιων μισθώσεων επιθυμούν λοιπόν να ληφθούν υπόψη οι ιδιαιτερότητες του κλάδου στην τελική σύνταξη του νομοσχεδίου και να αφαιρεθούν από αυτόν τα οχήματα κοινής ωφέλειας λόγω ανεπαρκούς προσφοράς στην αγορά. Το σωματείο ενημερώνει ότι έχει στείλει αρκετές προτάσεις «που καθιστούν δυνατή τη διατήρηση της οικολογικής φιλοδοξίας του κειμένου διατηρώντας παράλληλα την οικονομική βιωσιμότητα του επαγγέλματος» στον βουλευτή Damien Adam.

Ο κλάδος των βραχυχρόνιων μισθώσεων στη Γαλλία αφορά περίπου 6.000.000 ενοικιάσεις, απασχολεί 12.000 άμεσες θέσεις εργασίας, δημιουργεί τζίρο 4,3 δισ. ευρώ, συνεισφέρει 7,5 δισ. ευρώ στο γαλλικό ΑΕΠ και λειτουργούν πάνω από 4.700 καταστήματα σε όλη τη Γαλλία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ