«Ηλεκτροσόκ» για τους εταιρικούς στόλους από την 1η Ιανουαρίου 2024! Τι αλλάζει;

electric-car-problem

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την εφαρμογή της νομοθεσίας - Τι ζητούν οι εταιρείες χρνομίσθωσης και οι όμιλοι με μεγάλους στόλους οχημάτων;

Αντίστροφα έχει ήδη ξεκινήσει να μετρά οι χρόνος για τις εταιρείες leasing και κατ΄επέκταση για τους όμιλους με στόλους οχημάτων καθώς ο νόμος ορίζει ξεκάθαρα ότι από την 1η Ιανουαρίου 2024 θα πρέπει το ένα στα τέσσερα καινούρια οχήματα του στόλου να είναι ηλεκτρικό είτε plug-in υβριδικό!

Ωστόσο το πρόσφατο παράδειγμα της… υποχρεωτικότητας με τις αλυσίδες χιονιού απέδειξε ότι οι τιμές διάθεσής τους κυριολεκτικά εκτοξεύθηκαν από όλους τους κατασκευαστές ή προμηθευτές και από 35 ευρώ που κόστιζαν η νέα νομοθεσία της υποχρέωσης ύπαρξης αντιολισθητικών μέσων στα οχήματα σε περίπτωση κακοκαιρίας ή επικίνδυνων καιρικών φαινομένων τις ανέβασε στα 90 ευρώ!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχοντας λοιπόν κατά νου όλες οι εταιρείες leasing την υποχρεωτικότητα σχετικά με τον αριθμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους στόλους των οχημάτων τους αλλά και οι όμιλοι με μεγάλο αριθμό εταιρικών οχημάτων «τρέμουν» κυριολεκτικά στην ιδέα μη βρεθούν αντιμέτωποι με κάτι αντίστοιχο και οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξηθούν τόσο από τα εργοστάσια όσο και από τους εγχώριους εισαγωγικούς ομίλους ή ακόμη και από τους εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους.

Ήδη στελέχη από τον κλάδο του Leasing έχουν εκφράσει τον συγκεκριμένο προβληματισμό στα κυβερνητικά στελέχη ενώ σε Πανευρωπαϊκό επίπεδο επίσης έχουν καταθέσει τα ερωτήματά τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Άλλωστε ο χρόνος στενεύει επικίνδυνα για όλους και σε πολλές περιπτώσεις η έλλειψη των αυτοκινήτων αλλά και των επιδοτήσεων αφού το σύστημα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» δεν δέχεται αιτήσεις θα δημιουργήσει ούτως ή άλλως τεράστια προβλήματα στον κλάδο καθώς σχεδόν 6 στα 10 καινούρια αυτοκίνητα που πωλούνται ετησίως στην Ελλάδα είναι εταιρικά! Οπότε αυτομάτως από την 1η Ιανουαρίου 2024 θα πρέπει 1 στα 4 καινούρια εταιρικά ΙΧ να είναι ηλεκτρικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο όπως φαίνεται η εγχώρια αγορά δεν είναι έτοιμη να αντεπεξέλθει στην υποχρεωτικότητα και βέβαια ούτε οι υποδομές υπάρχουν και από την άλλη μεριά το κόστος απόκτησης των ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει πολύ υψηλό.

Για να μπορέσουν να αμυνθούν οι όμιλοι με μεγάλους στόλους έχουν πραγματοποιήσει ένα μπαράζ παραγγελιών κυρίως οχημάτων υβριδικών αλλά και βενζίνης και diesel ώστε να μην τους «πιάσει» η υποχρεωτικότητα του νέου νόμου από την 1η Ιανουαρίου 2024 καθώς οι παραγγελίες έχουν πραγματοποιηθεί εντός του 2023.

Από την άλλη μεριά στελέχη από την αγορά επισημαίνουν ότι έχει ατονήσει εντελώς το θέμα ανάπτυξης δικτύου φόρτισης από τους Δήμους και οι μόνοι φορτιστές που υπάρχουν σε μεγάλα πολυκαταστήματα και σούπερ μάρκετ είναι ιδιωτικών παρόχων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βαριά πρόστιμα

Αν κάποια εταιρεία παραβεί το νόμο και των 25% των οχημάτων που θα παραγγείλει και θα αποκτήσει μετά την 1η Ιανουαρίου 2024 δεν είναι ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό τότε θα επιβληθεί πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ καθώς δεν συμμορφώθηκε με την υποχρέωση αγοράς ή χρηματοδοτικής μίσθωσης αμιγώς ηλεκτρικών ή υβριδικών ηλεκτρικών νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης!

Ωστόσο η νομοθεσία για την μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή αφήνει και ένα μικρό «παραθυράκι» επισημαίνοντας ότι τα μέτρα μπορεί να επανεξεταστούν στα τέλη του 2023 σε περίπτωση ανωτέρας βίας…

Οπότε ίσως λίγο πριν την εκπονή του 2023 η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να αλλάξει τα δεδομένα δίδοντας μια μικρή παράταση στην εφαρμογή της υποχρεωτικότητας μέχρι να ισορροπήσουν και οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να βρεθούν νέοι πόροι για την επιδότηση τους μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».

Να υπενθυμίσουμε επίσης ότι από ο 2026 θα ταξινομούνται μόνο καινούρια ηλεκτρικά Ταξί για τις Περιφέρειες Αττικής και Θεσσαλονίκης όπως επίσης και το 1/3 των στόλων οχημάτων εταιρειών ενοικιάσεων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ