Ξεκινά ο Διαγώνιος Οδικός Άξονας: Λαμία – Πάτρα σε 1,5 ώρα

Ε 65 Road 1

Στις «ράγες» μπαίνει ο νέος Διαγώνιος Οδικός Άξονας, ο αυτοκινητόδρομος που θα φέρει πιο κοντά την Πάτρα στη Λαμία, δίνοντας στις περιοχές μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση.

Προχωρούν οι διαδικασίες για την υλοποίηση του λεγόμενου «Διαγώνιου Οδικού Άξονα» Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο που συνδέει τον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε. (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι) με την Ιόνια Οδό.

Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προσωρινός ανάδοχος για το έργο: «Βελτίωση οδικού άξονα Λαμία - Ιτέα - Αντίρριο», τμήμα: τέλος παράκαμψης Γραβιάς ισόπεδος κόμβος Μεταλλείων Βωξίτη είναι η ΙΝΤΕΡΚΑΤ με ποσοστό έκπτωσης 43,10%.

 Το κόστος του έργου Γραβιά-Μεταλλεία Βωξίτη είναι 12,85 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και 10,88 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, ενώ προστίθεται και προαίρεση των 650.000 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τμήμα Γραβιά-Μεταλλεία Βωξίτη βρίσκεται ανάμεσα στο πολύ μεγάλο έργο Μπράλος-Άμφισσα (285 εκατ. ευρώ), το οποίο έχει επίσης προσωρινό ανάδοχο, την ΑΒΑΞ  με έκπτωση 10,1%, 

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Μπράλος-Άμφισα υπάρχει και το ενδιάμεσο τμήμα (Χ.Θ. 7+300 – Χ.Θ. 9+300) που αντιστοιχεί στην παράκαμψη Γραβιάς, το οποίο είναι κατασκευασμένο.

δρόμος e65

Τμήμα Γραβιά-Μεταλλεία Βωξίτη

Το έργο θα εκτελεστεί στην Περιφερειακή Ενότητα Φωκίδας, της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και αφορά στην αναβάθμιση του τμήματος τέλος παράκαμψης Γραβιάς - ισόπεδος κόμβος Μεταλλείων Βωξίτη, από τη Χ.Θ. 9+300 έως τη Χ.Θ. 13+600, το οποίο αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα Λαμία - Ιτέα - Αντίρριο.

Το συγκεκριμένο τμήμα ξεκινά μετά το πέρας της παράκαμψης Γραβιάς στη χιλιομετρική θέση 9+300, με βελτίωση ως επί το πλείστον της υφιστάμενης οδού στην περιοχή του Στενορέματος, όπου εκεί ο οδικός άξονας κινείται παράλληλα με το ρέμα από τη Χ.Θ. 10+000 μέχρι και τη Χ.Θ. 13+000, στη συνέχεια και μέχρι το πέρας τού προς κατασκευή έργου, ακολουθείται νέα χάραξη, για την αποφυγή διαδοχικών κλειστών στροφών του υφιστάμενου δρόμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προβλέπεται μεταξύ άλλων η διαπλάτυνση του οδοστρώματος από τα 6,50 – 7,00 μέτρα περίπου που είναι σήμερα, στα 11,00 μέτρα με μία λωρίδα κυκλοφορίας και λωρίδα πολλαπλών χρήσεων σε κάθε κατεύθυνση, πρόσθετη λωρίδα βραδυπορείας στην ανωφέρεια, από τον κόμβο της Βάργιανης μέχρι το πέρας του υπό κατασκευή τμήματος, γέφυρα τεσσάρων ανοιγμάτων συνολικού μήκους 121,50 μ. μετά τον κόμβο της Βάργιανης, καθώς και η κατασκευή των λοιπών συνοδών έργων σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη.

Στο αντικείμενο του προς κατασκευήν έργου περιλαμβάνεται η εκτέλεση των κάθε είδους χωματουργικών έργων, τεχνικών έργων (οχετών, γεφυρών, τοίχων, κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεων κλπ.), έργων προστασίας από καταπτώσεις, οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης (κατακόρυφης, οριζόντιας), ασφάλισης, περίφραξης των οδικών έργων, αποχέτευσης-αποστράγγισης, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισμός υπαίθριων έργων), κλπ.

Μπράλος-Άμφισσα

Η σύμβαση για το έργο Μπράλος-Άμφισσα αναμένεται υπογραφεί εντός του φθινοπώρου και η διάρκεια των εργασιών ορίστηκε σε 54 μήνες (4,5 χρόνια) από την ημέρα υπογραφής.

Με την υλοποίηση και του τμήματος αυτού, μήκους 25 χλμ., με δύο σήραγγες, οκτώ γέφυρες και οκτώ ισόπεδους κόμβους, γίνεται ένα ακόμα βήμα για την υλοποίηση του οδικού άξονα, ένός από τα μεγαλύτερα έργα της Στερεάς Ελλάδας. 

Μόλις ολοκληρωθούν τα έργα η απόσταση των 185 χιλιομέτρων μεταξύ Λαμίας και Πάτρας, η οποία καλύπτεται σε περισσότερες από 3 ώρες, θα συρρικνωθεί στα 160 χλμ. με τον χρόνο ταξιδιού να μειώνεται σχεδόν στο μισό, δηλαδή θα ανέρχεται σε 1,5 ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα αναμένεται να καταστήσει ευκολότερη την καθημερινότητα για χιλιάδες πολίτες, ενώ θα χαρίσει όλη τη χώρα -και ειδικά στις εν λόγω περιοχές - σημαντικές οικονομικές προοπτικές, αλλά και νέες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης για τα βόρεια παράλια του Κορινθιακού και του Πατραϊκού κόλπου.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ