
Το νοσταλγικό συμπαγές σουηδικό sports-coupe, το πρώτο προσθιοκίνητο Volvo της Ιστορίας, γυρίζει στο προσκήνιο χάρη στο εντυπωσιακό Volvo 480 Monterey Concept - έστω κι αν αυτό συμβαίνει μόνο στη σφαίρα της φαντασίας.
Το εμβληματικό Volvo 480, που κατασκευαζόταν στο Born της Ολλανδίας από το 1986 έως το 1995, ξεχώριζε επειδή ήταν όχι μόνο το πρώτο Volvo με κίνηση στους εμπρός τροχούς, αλλά και το μοναδικό της εταιρείας με τα τότε δημοφιλή αναδιπλούμενα φώτα.

Σε όλη του την πορεία προσφέρθηκε μόνο σε μία έκδοση αμαξώματος, βασισμένη στην ίδια πλατφόρμα με τα Volvo 440/460. Σε αντίθεση με τα αδέλφια του, όμως, το 480 είχε ιδιαίτερο, εκκεντρικό σχεδιασμό με τριθυρο liftback στυλ και διάταξη τεσσάρων θέσεων στο εσωτερικό.
BUY NOW
Παρόλα αυτά, λανσαρίστηκε ως Coupe στην Ευρώπη, ενώ υπήρχαν και σχέδια για εξαγωγή του στις ΗΠΑ το 1987, τα οποία όμως δεν υλοποιήθηκαν. Κάτω από το καπό βρισκόταν κινητήρες 1.7 είτε 2.0 λίτρων, με ισχύ από 95 έως 122 ίππους, σε συνδυασμό με χειροκίνητα ή αυτόματα κιβώτια.

Χάρη στο χαμηλό του βάρος μπορούσε να φτάσει τα 100 km/h σε περίπου 9,0 δευτερόλεπτα στην ισχυρότερη έκδοσή του. Κατά καιρούς εμφανίστηκαν αρκετά πρωτότυπα 480, όπως ένα με turbo, ένα αμιγώς ηλεκτρικό, αλλά και ένα Cabriolet που εξελίχθηκε σε Targa από την American Sunroof Company στο Ντιτρόιτ.
Σήμερα, ένας από τους καλλιτέχνες του ψηφιακού κόσμου αποφάσισε να επαναφέρει το όνομα, αυτή τη φορά σε μορφή roadster. Ο σχεδιαστής Magnus Juraschek φαντάζεται το νέο (ανεπίσημο, βέβαια) Volvo 480 ως ένα πρωτότυπο αντάξιο για να βρίσκεται στην ετήσια εκδήλωση Monterey Car Week, και για αυτό το λόγο έδωσε στο έργο του το ίδιο όνομα.

Η προσέγγιση έχει ενδιαφέρον, αφού το μικρό διθέσιο roadster επαναφέρει τα pop-up φώτα, με μοναδικά ορατά τα λεπτά LED DRL. Η μάσκα είναι κλειστή, αποκαλύπτοντας έτσι ότι κρύβει ένα ηλεκτρικό σύνολο, ενώ το παρμπρίζ διαθέτει μια πρωτότυπη κεντρική πτυχή. Στο πίσω μέρος των καθισμάτων δεν διακρίνεται σταθερή οροφή, ίσως όμως να κρύβεται εκεί με έξυπνο τρόπο.

Το προφίλ είναι καθαρό, με μικρές κάμερες αντί για καθρέφτες, μεγάλες τριάκτινες γυαλιστερές ζάντες και έντονη γραμμή παραθύρων. Στο πίσω μέρος δεσπόζει μια διπλή LED φωτεινή υπογραφή με κόκκινο φωτιζόμενο λογότυπο Volvo στο κέντρο και ξεχωριστό διαχύτη δεξιά-αριστερά. Στο εσωτερικό, η διάταξη συνεχίζει την ιδιαιτερότητα του σχεδίου με ξεχωριστές «κάψουλες» για οδηγό και συνοδηγό, χάρη σε μια υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα που χωρίζει καθαρά τον χώρο.