
Η ένατη γενιά του δημοφιλούς γερμανικού hatchback, η οποία αναμένεται να κυκλοφορήσει μεταξύ 2028 και 2029, θα είναι αμιγώς ηλεκτρική και ενδέχεται να ονομαστεί ID.Golf. Διαβάστε τις λεπτομέρειες.
Αν και το μέλλον του πιο εμπορικού αυτοκινήτου της Volkswagen δείχνει ξεκάθαρα ηλεκτρικό, ο σχεδιασμός του θα «κοιτάζει» προς το παρελθόν, αντλώντας έμπνευση από την έβδομη γενιά - η οποία θεωρείται από πολλούς ως το απόλυτο σημείο ισορροπίας του.

Έτσι, σε αντίθεση με τα σημερινά ηλεκτρικά μοντέλα της οικογένειας ID της εταιρείας -που συχνά επικρίνονται για τις υπερβολικά στρογγυλεμένες γραμμές και τις μη εργονομικές λύσεις- το νέο Golf θα επιστρέψει σε καθαρές, λιτές και λειτουργικές γραμμές.
BUY NOW
Σύμφωνα με τον επικεφαλής σχεδίασης της Volkswagen, Andreas Mindt, το Golf 7 (παραγωγής 2012–2020) είναι ένα «αριστούργημα». Όπως δήλωσε στο βρετανικό περιοδικό Autocar, το νέο ID.Golf θα αντλήσει έμπνευση από αυτό το μοντέλο και θα επαναφέρει τα φυσικά κουμπιά στο τιμόνι και το ταμπλό, εγκαταλείποντας τις αμφιλεγόμενες επιφάνειες αφής του Golf 8.

Το Golf Mk9 θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα SSP (Scalable Systems Platform), η οποία αποτελεί εξέλιξη των MEB και PPE και προορίζεται να φιλοξενήσει όλα τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας του Wolfsburg, από τα πιο μικρά μέχρι τα πιο premium.
Οι GTI και R εκδόσεις δεν πρόκειται να εξαφανιστούν, αλλά θα επαναπροσδιοριστούν ως ηλεκτρικά μοντέλα μετά το 2030. Τεχνολογίες όπως το Torque Vectoring και τα ηλεκτρονικά διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης αναμένεται να διατηρήσουν τον σπορ χαρακτήρα του Golf στην εποχή της μηδενικής εκπομπής ρύπων. Ωστόσο, αυτές οι εκδόσεις θα διαφέρουν αισθητά από τις σημερινές GTX και θα προσφέρουν μια νέα προσέγγιση στην έννοια της σπορ οδήγησης.

Για να δημιουργηθεί χώρος στο ιστορικό εργοστάσιο του Wolfsburg, η παραγωγή του υπάρχοντος Golf 8 θα μεταφερθεί στο Μεξικό το 2027. Μέχρι τότε, το Golf 8 θα δεχθεί ακόμη ένα facelift, αλλά σταδιακά θα πλαισιωθεί -και τελικά θα αντικατασταθεί- από το ID.Golf. Σε αγορές με χαμηλότερη αποδοχή της ηλεκτροκίνησης, ωστόσο, το θερμικό Golf θα συνεχίσει την καριέρα του με ήπια υβριδικά σύνολα.