BMW Head Banner

Volkswagen Golf GTI: Με κινητήρα βενζίνης στην γκάμα των Γερμανών για άλλα δέκα χρόνια

Volkswagen Golf GTI 2021

Η εταιρεία του Wolfsburg είναι αποφασισμένη να κρατήσει στη ζωή τη γενιά Mk8.5 του εμβληματικού της Golf GTI, παρότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης παραγκωνίζονται από τις αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές ρύπων.

Όταν ρωτήθηκε για το μέλλον του Golf GTI, ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Thomas Schafer, διαβεβαίωσε πως το μοντέλο θα συνεχίσει να υπάρχει «σίγουρα μέχρι τη δεκαετία του 2030, με ισχυρή παρουσία κινητήρων εσωτερικής καύσης. Πιθανώς ελαφρώς εξηλεκτρισμένο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H τελευταία του δήλωση αφήνει υπόνοιες για ένα υβριδικό GTI - μια τεχνολογία που ήδη το Golf παρέχει με την έκδοση GTE. Δεν είναι ξεκάθαρο αν οι δύο εκδόσεις θα συγχωνευτούν στο μέλλον, όμως δεν αποκλείεται ο Schafer να αναφερόταν σε ήπια υβριδική υποβοήθηση (mild hybrid), ώστε να διατηρηθεί το βάρος και η αίσθηση υπό έλεγχο.

Το GTE, θυμίζουμε, δεν διαθέτει τον κλασικό δίλιτρο κινητήρα του GTI, αλλά έναν μικρότερο 1.5 TSI σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 19,4 kWh. Η συνολική απόδοση φτάνει τους 268 ίππους, ενώ το GTI Edition 50 φτάνει μέχρι τους 320 ίππους με κινητήρα 2.0 TSI.

Όποιες κι αν είναι οι σκέψεις της VW για το GTI, ο Schafer αναφερόταν στην τρέχουσα γενιά Mk8.5, η οποία –σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή Kai Grunitz– θα μπορούσε να παραμείνει στην παραγωγή μέχρι και το 2035, τη χρονιά της απαγόρευσης πώλησης θερμικών κινητήρων στην Ευρώπη. Αν συμβεί αυτό, η VW ενδέχεται να πουλά ταυτόχρονα δύο γενιές Golf (Mk8 & Mk9) για τουλάχιστον 5-6 χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Schafer έχει δηλώσει ότι το ηλεκτρικό Golf GTI, που θα πρέπει να το περιμένουμε το 2029, θα είναι «τέρας» επιδόσεων, ενώ θα ακολουθήσει και ένα ηλεκτρικό Golf R. Αμφότερα θα βασίζονται στο Mk9, που θα αντικαταστήσει την πλατφόρμα MQB με τη νέα SSP (Scalable Systems Platform) του Ομίλου VW, η οποία εξελίσσεται σε συνεργασία με τη Rivian.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πορεία του Golf στις πωλήσεις δεν είναι πια αυτή που ήταν. Το 2015, η VW κατασκεύασε πάνω από 1 εκατομμύριο μονάδες (συμπεριλαμβανομένων και των Variant), ενώ το 2024 μετά βίας ξεπέρασε τις 300.000.

Για το 2025, η πρόβλεψη δείχνει πτώση στις 250.000, που σημαίνει ότι το Golf σημείωσε πτώση των πωλήσεών του κατά 75% μέσα σε μόλις δέκα χρόνια. Ακόμα κι έτσι, όμως, φαίνεται ότι η Volkswagen δεν είναι έτοιμη να αφαιρέσει από τη γκάμα της ένα αυτοκίνητο τόσο εμβληματικό όσο το Golf GTI.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ