Τουρκία: Επένδυση - ”μαμούθ” στο αυτοκίνητο

ford otosan

Διπλό επιχειρηματικό εγχείρημα από τη Ford Otosan, η οποία επεκτείνει τη δραστηριότητά της και στη Ρουμανία, ενώ επιταχύνει την εγχώρια κατασκευή μπαταριών για ηλεκτρικά.

Μεγάλες είναι οι βλέψεις της Τουρκίας όσον αφορά το αυτοκίνητο, με τη γείτονα χώρα να επιθυμεί να εδραιωθεί σε έναν από τους βασικούς πυλώνες στην ευρύτερη περιοχή, διαδραματίζοντας σημαίνοντα ρόλο στα αυτοκινητικά δρώμενα.

Στις εταιρείες που πρωταγωνιστούν στην Τουρκία συγκαταλέγεται και η Ford Otosan-μια κοινοπραξία μεταξύ της πολυεθνικής αυτοκινητοβιομηχανίας και του μεγαλύτερου τουρκικού επιχειρηματικού ομίλου Koc Holding - που παράγει σε ετήσια βάση πάνω από μισό εκατομμύριο οχήματα.

Με δεδομένη, όμως, την ανακοινωθείσα πρόθεση της Ford να εκμηδενίσει το ανθρακικό αποτύπωμα των βαν της, με ορίζοντα το 2035, η κοινοπραξία ανακοίνωσε ότι επεκτείνει την επιχειρηματική της δραστηριότητα με φόντο την κατασκευή ενός εργοστασίου παραγωγής μπαταριών. Αυτό θα βρίσκεται επί τουρκικού εδάφους και συγκεκριμένα κοντά στην πρωτεύουσα της χώρας, την Άγκυρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ford otosan

Η νέα παραγωγική μονάδα αναμένεται να εισέλθει σε καθεστώς υλοποίησης, μετά και την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (ΜοU) μεταξύ των Koc Holding, Ford, και της νοτιοκορεατικής εταιρείας κατασκευής συσσωρευτών SK On.

Στη συνέχεια η Koc Holding εξέδωσε ανακοίνωση, στο πλαίσιο της οποίας διευκρινίζεται ότι απομένει η διευθέτηση των όρων που αφορούν την επένδυση, τη συνεργασία, αλλά και τις τριμελείς εταιρικές σχέσεις, αφού προηγηθούν οι απαραίτητες διαπραγματεύσεις μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών.

Σημειώνεται ότι η παραγωγή μπαταριών στο εργοστάσιο θα ξεκινήσει από τα μέσα της τρέχουσας δεκαετίας, με την ετήσια δυναμικότητα να κυμαίνεται μεταξύ 30 και 45 GWh. Το εργοστάσιο θα παράγει κυψέλες NMC (νικελίου, μαγγανίου και κοβαλτίου), υψηλής περιεκτικότητας σε νικέλιο.

ford otosan
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως έχει ανακοινώσει η Ford, από το 2023 θα εκκινήσει η παραγωγή των νέων Transit Custom για την ευρωπαϊκή αγορά, συμπεριλαμβανομένων πλήρως ηλεκτρικών και υβριδικών παραλλαγών του βαν.

Τουρκική επέκταση και στη Ρουμανία

Ο τουρκικός επεκτατισμός στον χώρο του αυτοκινήτου, περνά και από τη Ρουμανία, με τη Ford Otoson να αποκτά το εργοστάσιο της Ford στην Κραϊόβα έναντι 575 εκ. ευρώ, τα οποία θα κατατεθούν το διάστημα 2022-2028.

Ακόμα, δεν αποκλείεται να καταβληθούν και επιπλέον 140 εκ. ευρώ, ανάλογα με τον βαθμό αξιοποίησης της παραγωγικής δυναμικότητας του εργοστασίου έως το 2034.

Πρόκειται για ισχυρή προσθήκη στην επιχειρηματική ατζέντα της Ford Otosan που επιτρέψει της επιτρέψει να αυξήσει την ετήσια παραγωγική της δυναμικότητα σε 900.000 οχήματα. Σήμερα αυτή περιορίζεται στα 455.000, και αναμενόταν να φτάσει τα 650.000, μέσω της πρόσφατης επένδυσης ύψους δύο δισ. ευρώ.

Διευρυμένο θα είναι και το εργατικό δυναμικό, με τις πρώτες εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για αύξηση του αριθμού των εργαζομένων πάνω από τις 20.000. 

ford otosan 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή τη στιγμή, το εργοστάσιο στην Κραϊόβα παράγει τα Puma και ΕcoSport και από το 2023 θα επωμιστεί την κατασκευή των νέων Transit Courier και Tourneo Courier που προσώρας κατασκευάζονται στην Τουρκία, ενώ από το 2024 θα αποκτήσουν αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εξαγορά του εργοστασίου της Κραϊόβα θα χρηματοδοτηθεί από τραπεζικά δάνεια, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ford Otosan, Haydar Yenigun, και η μεταβίβαση θα ολοκληρωθεί το τρίτο τρίμηνο του 2022, μετά την έγκρισή της από τις ρυθμιστικές αρχές.

Υπενθυμίζεται ότι η Ford ετοιμάζει την ηλεκτρική της επίθεση, παρουσιάζοντας 7 μηδενικών ρύπων μοντέλα έως και το 2024 (διαβάστε περισσότερα εδώ).

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ