
Oι δύο ιαπωνικές εταιρείες θα εξελίξουν από κοινού τα νέα Mazda MX-5 και Toyota GR86, με στόχο να δώσουν νέα πνοή σε ένα είδος που απειλείται με εξαφάνιση: τα μικρά, ελαφριά, θερμικά sportscars.
Η συνεργασία των δύο εταιρειών πάει πίσω στο 2015, όταν υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας που αργότερα εξελίχθηκε σε κεφαλαιακή συμμαχία με διασταυρούμενες μετοχικές σχέσεις. Έκτοτε μοιράστηκαν τεχνογνωσία σε τομείς όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα Software Defined Vehicles.

Τώρα, αποφασίζουν να επενδύσουν από κοινού σε ένα από τα πιο απαιτητικά αλλά και πιο εμβληματικά κομμάτια της αυτοκινητοβιομηχανίας: τα μικρά, ελαφριά σπορ μοντέλα.
BUY NOW
Η ανάγκη για μια τέτοια συνεργασία δεν είναι τυχαία. Η εξέλιξη από το μηδέν ενός ολοκαίνουργιου σπορ μοντέλου μπορεί να κοστίσει 1 με 2 δισεκατομμύρια δολάρια, ποσό απαγορευτικό για μια εταιρεία όπως η Mazda, που πουλάει λιγότερα από 30.000 MX-5 τον χρόνο σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ακόμη και η Toyota, ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, γνωρίζει ότι χωρίς συνεργασίες δύσκολα μπορούν να βγουν τα νούμερα σε μια τόσο περιορισμένη κατηγορία. Άλλωστε, το έχουμε δει ξανά: η GR Supra γεννήθηκε χάρη στη συνεργασία με τη BMW, ενώ το πρώτο και δεύτερο GR86 εξελίχθηκαν μαζί με τη Subaru.
Η Mazda θα βάλει στο τραπέζι τη δική της πλατφόρμα από το τωρινό MX-5, συγκεκριμένα τη βελτιωμένη εκδοχή της έκδοσης 990S που ζυγίζει μόλις 990 κιλά και έχει κερδίσει τις εντυπώσεις για την εξαιρετική της οδική συμπεριφορά.

Η Toyota από την πλευρά της προσφέρει σημαντικά κεφάλαια για την εξέλιξη και αναβάθμιση της πλατφόρμας, προκειμένου να μπορεί να υποστηρίξει τόσο το διθέσιο MX-5 όσο και ένα μεγαλύτερο GR86 με 2+2 θέσες.
Η παραγωγή θα πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της Mazda στη Χιροσίμα, το οποίο θα αναβαθμιστεί χάρη στην επένδυση της Toyota, θυμίζοντας το εγχείρημα της προηγούμενης δεκαετίας όταν το MX-5 μοιράστηκε γραμμή παραγωγής με το Fiat 124 Spider.

Όσο για τα μηχανικά μέρη, τα δύο μοντέλα μπορεί να στηρίζονται στην ίδια βάση, όμως θα διαφοροποιηθούν κάτω από το καπό. Το νέο Toyota GR86 θα υιοθετήσει έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο 2.0 λίτρων με υβριδική υποβοήθηση, ο οποίος αναμένεται να ξεπερνά τους 200 ίππους.
Το MX-5 θα συνεχίσει με μια ανανεωμένη εκδοχή του σημερινού του δίλιτρου μοτέρ, πιθανότατα επίσης με ήπια υβριδική τεχνολογία, αποδίδοντας αντίστοιχη ισχύ. Και τα δύο φυσικά θα διατηρήσουν την πισωκίνητη διάταξη, παραμένοντας πιστά στη φιλοσοφία της οδηγικής απόλαυσης.
Η εξέλιξη των νέων γενεών των Mazda MX-5 και Toyota GR86 αναμένεται να χρειαστεί περίπου τρία χρόνια, που σημαίνει ότι θα πρέπει να τις περιμένουμε περίπου στο μέσον του 2028.