Toyota Aygo Crazy: Με 200 ίππους και πίσω κίνηση!

toyota aygo

Το Toyota Aygo είναι το ιδανικό αυτοκίνητο πόλης. Αξιόπιστο, εύκολο στο παρκάρισμα και με μικρή ζήτηση για καύσιμα. Τι θα συνέβαινε όμως εάν η εταιρεία το μετέτρεπε σε ένα σπορ πισωκίνητο μοντέλο με ισχύ 200 ίππων;

Η απάντηση ονομάζεται Toyota Aygo Crazy. Ήταν το 2008 όταν αποφασίστηκε να επενδυθούν περισσότερα από 100.000 ευρώ για να φέρουν στη ζωή, το εν λόγω project. Με τέτοιο προϋπολογισμό, οι τεχνικοί της εταιρείας, είχαν την απόλυτη ελευθερία να δοκιμάσουν σχεδόν τα πάντα.

toyota aygo b
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, είπαν μια για πάντα αντίο στον ταπεινό κινητήρα των 1.000 κ.εκ. με τους 68 ίππους που εξόπλιζε το ιαπωνικό μικρό, για να τοποθετήσουν τον 1.8 VVT-I, που φορούσαν το Celica και το MR2. Μάλιστα δεν τον άφησαν στην εργοστασιακή του μορφή, αλλά τον βελτίωσαν κιόλας. Οι 140 ίπποι πήραν την ανιούσα και έφτασαν τους 200 με 240 Nm ροπής.

Η μετατροπή περιελάμβανε επίσης ένα custom σύστημα ψύξης, ανάρτηση MacPherson και ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Tein. Τα μετατρόχια αυξήθηκαν εμπρός και πίσω κατά 2,5 εκατοστά, ενώ παραδόξως το αυτοκίνητο δεν διέθετε ούτε υδραυλικό τιμόνι, ούτε ABS!

toyota aygo d

Ωστόσο, το παραπάνω εγχείρημα δεν ήταν καθόλου εύκολο. Ο λόγος; Ο περιορισμένος χώρος για το μεγαλύτερο μοτέρ. Η λύση βρέθηκε, υιοθετώντας την πρακτική του θρυλικού Renault 5 Turbo. Αφαιρέθηκαν τα πίσω καθίσματα και τόσο ο κινητήρας όσο και η μετάδοση της κίνησης, μεταφέρθηκαν στον σωστό άξονα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με το βάρος του Crazy να είναι μόλις 1.050 κιλά, η τελική ταχύτητα έφτανε τα 204 χλμ./ώρα, ενώ ο χρόνος επίτευξης των πρώτων 100 χλμ./ώρα ήταν 5,75 δευτερόλεπτα. Το αμάξωμα ήταν χειροποίητο και βαμμένο σε λευκό χρώμα με μερικά graffiti, όπως αυτά των φωτογραφιών.

toyota aygo c

Φορούσε 17άρες ζάντες αλουμινίου, είχε αεροτομή στο πίσω μέρος και διπλές εξατμίσεις. Στο εσωτερικό ξεχώριζε το roll cage, το τιμόνι της Sparco και φυσικά τα bucket καθίσματα με τις ζώνες τεσσάρων σημείων.

Το Toyota Aygo Crazy παρουσιάστηκε στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου του Λονδίνου το 2008, αλλά δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή. Υπάρχει ένα και μοναδικό. Δεν θα ήταν τόσο πρακτικό, αλλά… εξαιρετικά διασκεδαστικό.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ