Τι ζήτησε ο όμιλος Stellantis από την Κομισιόν;

stellantis factory

Ο Antonio Filosa παρέδωσε τα συγκεκριμένα αιτήματα του ομίλου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Στις 10 Δεκεμβρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να ανακοινώσει ένα νέο πακέτο για τη μείωση των εκπομπών CO2 στην ΕΕ. Ο Antonio Filosa σε συνέντευξή του στο Politico, περιέγραψε τα αιτήματά του ομίλου Stellantis. Αυτά τα αιτήματα ευθυγραμμίζονται με τη θέση της ACEA και είναι αρκετά συγκεκριμένα, χωρίς να απαιτούν αλλαγές στους στόχους του 2030 και του 2035 αλλά περιλαμβάνουν μέτρα για την ανανέωση του στόλου!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο συγκεκριμένα το νέο ευρωπαϊκό πακέτο αναμένεται να ανακοινωθεί στις 10 Δεκεμβρίου από την Κομισιόν. Αυτή η ανακοίνωση αναμένεται με ανυπομονησία από όλους τους τομείς της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, από την κατασκευή και το εμπόριο έως όλες τις υπηρεσίες.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Stellantis, Antonio Filosa, υπέβαλε αρκετές προτάσεις στην Κομισιόν και ειδικά για την αγορά LCV, επισήμανε ότι: «Αυτή η αγορά δεν ακολουθεί την ίδια λογική με την αγορά επιβατικών αυτοκινήτων (η επιλογή του πελάτη βασίζεται στο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας). Η απόδειξη είναι το πολύ χαμηλό επίπεδο υιοθέτησης - σήμερα μόνο 9% μείγμα BEV σε σύγκριση με το 18% που απαιτείται (και το 50% που απαιτείται το 2030)».

Έτσι, ο Antonio Filosa ζητά τον διαχωρισμό της πορείας των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) και των επιβατικών αυτοκινήτων, μετατρέποντας παράλληλα τον τριετή μέσο όρο (που δόθηκε νωρίτερα φέτος) σε πενταετή μέσο όρο (2025-2029), ακολουθούμενο από μια ακόμη πενταετή μέση περίοδο (2030-2034). Ζητά επίσης μια πραγματική αλλαγή στους στόχους για τα επαγγελματικά οχήματα από το 2030. Άλλες ζητούμενες δυνατότητες ευελιξίας περιλαμβάνουν υπερπιστώσεις για BEV, εξέταση της χρήσης ανανεώσιμων καυσίμων, και άλλους τεχνικούς παράγοντες. Όλες αυτές οι αλλαγές θα πρέπει να συμπεριληφθούν στο πακέτο που θα παρουσιαστεί στις 10 Δεκεμβρίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εισαγωγή ευελιξίας χωρίς αλλαγή των στόχων για το 2030 και το 2035

Όσον αφορά τα επιβατικά αυτοκίνητα, η ιταλική εκτελεστική εξουσία σημειώνει επίσης έναν βραδύτερο ρυθμό υιοθέτησης από τον αναμενόμενο (μεταξύ άλλων λόγω διαφορών κόστους, ανεπαρκών υποδομών, ενεργειακού κόστους κ.λπ.). «Δεν ζητάμε αλλαγή στόχων το 2030 ή το 2035 επειδή αυτό δεν είναι το βασικό ζήτημα. Η απαίτηση είναι να ενσωματωθούν οι δυνατότητες ευελιξίας στους κανονισμούς, ανοίγοντας την πόρτα σε μεγαλύτερη τεχνολογική ουδετερότητα. Αυτό θα βοηθήσει στην απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, απελευθερώνοντας παράλληλα τη ζήτηση και, ως εκ τούτου, την ανάπτυξη».

Συνεπώς, η Stellantis ζητά τη συμπερίληψη ενός 5ετή μέση περίοδο για τα έτη 2028 έως 2032 όπως παράλληλα και μέτρα για την ανανέωση του στόλου!

Από το 2028 και μετά, με βάση τα πιστοποιητικά απόσυρσης που παρέχονται από τους κατασκευαστές και τα οποία υποδεικνύουν την απόσυρση αυτοκινήτων άνω των 12 ετών (με θερμικούς κινητήρες, αντικατάσταση με καινούργια ή μεταχειρισμένα, νεότερα οχήματα κ.λπ.), αυτό προσφέρει πλεονεκτήματα, ιδίως σε επίπεδο ΕΕ, όπως η αναγνώριση στους κανονισμούς CO2 (για παράδειγμα, μέσω υπερπιστώσεων) των μειώσεων CO2/άλλων ρύπων και σε εθνικό επίπεδο, διάφορα συστήματα (φορολογικά, κίνητρα ή άλλα). Ο όμιλος Stellantis επισημαίνει ότι υπάρχει τρόπος να σχεδιαστούν μηχανισμοί ουδέτεροι ως προς τον προϋπολογισμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υποστήριξη προγραμμάτων που ενθαρρύνουν τον οικολογικό προσανατολισμό των στόλων

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis υποστηρίζει επίσης την εισαγωγή υπερπιστώσεων για μικρές μπαταρίες (<60 kWh), ένα ευνοϊκό σχέδιο για plug-in υβριδικά οχήματα και επεκτάσεις αυτονομίας (REEV), καθώς και την αναγνώριση των οφελών των ανανεώσιμων καυσίμων.

Όσον αφορά την περιβαλλοντική αναβάθμιση του στόλου του ομίλου, υποστηρίζουν προγράμματα που ενθαρρύνουν την αλλαγή μεγάλης κλίμακας, αλλά καθώς η επιτυχία αυτών των προγραμμάτων εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από συνθήκες «που δεν ελέγχουμε (υποδομές, κόστος ενέργειας...) επιμένουμε στο σχεδιασμό αυτού του προγράμματος ως θετικού μηχανισμού κινήτρων και όχι ως άλλο ένα πρόγραμμα που βασίζεται σε κυρώσεις» ξεκαθάρισε ο Antonio Filosa.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ