Χωρίς καμία αλλαγή ο Δακτύλιος -Τι θα αλλάξει στην βεβαίωση των παραβάσεων;

Daktylios-Athina-1

Βάσει μετρήσεων που έχουν κάνει οι συγκοινωνιολόγοι, διαπιστώθηκε ότι το 30-35% των οχημάτων που κυκλοφορούν μπορεί να μην έχουν σωστό αριθμό πινακίδας - Οι κάμερες θα αλλάξουν τα δεδομένα.

Στην τελική ευθεία και χωρίς καμία απολύτως αλλαγή θα εφαρμοστεί και φέτος ο Δακτύλιος στην Αθήνα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του carandmotor.gr η Κοινή Υπουργική Απόφαση βρίσκεται ήδη στα συναρμόδια Υπουργεία για υπογραφή και σύντομα θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ώστε να ξεκινήσει να ισχύει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης είχε επισημάνει στο παρελθόν χαρακτηριστικά ότι: «Ο Δακτύλιος είναι παρωχημένος και πρέπει να αλλάξει αλλά σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να δυσκολέψουμε την ζωή των ανθρώπων που ζουν και εργάζονται στο κέντρο της Αθήνας. Θα ανοίξουμε την συζήτηση, να δούμε τι λέει ο Δήμος, τι λένε οι πολίτες, τι λένε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Πάντως όσο παρωχημένος και αν είναι ο Δακτύλιος η τοποθέτηση χιλιάδων καμερών πέριξ των ορίων του Δακτυλίου θα βάλει μια τάξη στην κυκλοφοριακή αναρχία που επικρατεί σήμερα και σίγουρα οι παραβάτες οδηγοί σε καμία περίπτωση δεν θα διακινδυνεύουν να εισέλθουν παράνομα στον Δακτύλιο, καθώς η παράβαση θα τους βεβαιωθεί ηλεκτρονικά και δεν θα μπορούν να γλιτώσουν από τις κυρώσεις που προβλέπει ο ΚΟΚ.

Δακτύλιος

Αυτομάτως λοιπόν με την ενεργοποίηση των καμερών θα διαπιστωθεί η δραστική μείωση της κυκλοφορίας στο Κέντρο της Αθήνας, αφού οι παραβάτες οδηγοί δεν θα εισέρχονται πλέον σε αυτό υπό τον φόβο της ηλεκτρονικής βεβαίωσης της παράβασης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα μάλιστα με τους Συγκοινωνιολόγους ο Δακτύλιος δεν λειτουργεί διότι ουσιαστικά δεν αστυνομεύεται εδώ και πολλά χρόνια. Βάσει μετρήσεων που έχουν κάνει, διαπιστώθηκε ότι το 30-35% των οχημάτων που κυκλοφορούν μπορεί να μην έχουν σωστό αριθμό πινακίδας. Μάλιστα οι Συγκοινωνιολόγοι ξεκαθαρίζουν ότι αν ο Δακτύλιος λειτουργήσει σωστά, με αποτελεσματική επιτήρηση από κάμερες, μπορεί να συνεισφέρει σε καλύτερες συνθήκες κυκλοφορίας.

Τα όρια του Δακτυλίου και τα πρόστιμα

Από τα μέσα Οκτωβρίου μέχρι και την Παρασκευή 17 Ιουλίου 2026 επανέρχονται τα περιοριστικά μέτρα της κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας (Μικρός Δακτύλιος).

Τα όρια του μικρού Δακτυλίου ορίζονται από τις παρακάτω οδούς και λεωφόρους:

Λ. Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Λ. Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Αμβρ. Φραντζή – Λ. Ανδρ. Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλ. Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) –  Λ. Αλεξάνδρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του μικρού Δακτυλίου τα μέτρα περιορισμού δεν ισχύουν.

Στις οδούς και λεωφόρους που περικλείονται από τον Μικρό Δακτύλιο επιτρέπεται μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων, καθώς και των φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2,2 τόνους, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους (μονά – ζυγά).

Δεν υπάγονται στις παραπάνω απαγορεύσεις και κυκλοφορούν χωρίς κανένα περιορισμό στο μικρού Δακτύλιο τα οχήματα των κατηγοριών που εξαιρούνται των περιορισμών, καθώς και τα οχήματα των κατηγοριών, που απαιτείται να είναι εφοδιασμένα με ειδικές άδειες, οι οποίες χορηγούνται από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής.

Ειδικότερα δύνανται να εκτυπώσουν ειδικό σήμα για την κατ’ εξαίρεση κυκλοφορία τους στο κέντρο της Αθήνας, ηλεκτρονικά μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) είτε σε έγχαρτη είτε σε ηλεκτρονική μορφή καταχωρημένη σε κινητό τηλέφωνο οι κύριοι ή/και κάτοχοι:

-Εκ κατασκευής, αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και εκ κατασκευής υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων, οχημάτων φυσικού αερίου και υγραερίου,

-Αυτοκινήτων EURO 6, πλην των παραπάνω τεχνολογιών κίνησης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης – New European Driving Cycle/NEDC), τα οποία ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως και την 31.12.2020),

-Αυτοκινήτων EURO 6 πλην των παραπάνω τεχνολογιών κίνησης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 145g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων – Worldwide Light Test Procedure/WLTP), τα οποία ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 01.01.2021 και εφεξής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

-Για όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα τις άρτιες (ζυγές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα με αριθμό κυκλοφορίας που τελειώνει σε 0,2,4,6,8 και τις περιττές (μονές) τα αυτοκίνητα που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 1,3,5,7,9.

Τα Σάββατα, τις Κυριακές, τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζομένων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα μέτρα δεν ισχύουν.

Για τα οχήματα των μονίμων κατοίκων εσωτερικά του μικρού Δακτυλίου, προβλέπονται ειδικές ζώνες εισόδου – εξόδου και χορηγείται ειδική κάρτα από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων.

Οι ημέρες και ώρες ισχύος των ως άνω περιοριστικών μέτρων, είναι οι εξής:

– Δευτέρα έως Πέμπτη, ώρες 07.00΄ έως 20.00΄,

– Παρασκευή, ώρες 07.00΄ έως 15.00΄.

Τα Σάββατα, τις Κυριακές, τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζομένων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα μέτρα δεν ισχύουν.

Σε όσους παραβιάζουν τα μέτρα του Δακτυλίου επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 150 ευρώ, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 55, παρ. 6 του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, στους παραβάτες που δεν συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των αστυνομικών οργάνων για άμεση έξοδο από την απαγορευμένη περιοχή, επιβάλλεται φυλάκιση μέχρι ενός έτους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ