Τι σημαίνει αυτή η πινακίδα που συναντάμε στην Εθνική Οδό -Γιατί πρέπει να τη γνωρίζουμε

ευρωπαϊκη διαδρομή ε75

Η πλειονότητα των αυτοκινητοδρόμων και των Εθνικών Οδών είναι γνωστοί στους πολίτες, αλλά ελάχιστοι γνωρίζουν ότι αποτελούν τμήματα ευρύτερων διαδρομών.

Πραγματικά αναρίθμητοι είναι οι δρόμοι που συνθέτουν το οδικό δίκτυο της Ελλάδας, χωρίς, ωστόσο, να έχουν όλοι την ίδια αξία για τις οδικές μεταφορές.

Εκ των σημαντικότερων είναι οι αυτοκινητόδρομοι και οι εθνικές οδοί που συνδέουν πόλεις μεταξύ τους, και επιτρέπουν στους πολίτες να μετακινηθούν με ασφάλεια στον προορισμό τους.

Αυτό, ωστόσο, που ελάχιστοι γνωρίζουν είναι ότι οι προαναφερθείσες κύριες κατηγορίες οδών πολλές φορές αποτελούν τμήματα μεγαλύτερων, ενδοευρωπαϊκών διαδρομών. Πρόκειται για τις ευρωπαϊκές διαδρομές που η αρίθμησή τους γίνεται με το γράμμα «Ε» συνοδευόμενο από διψήφιο ή τριψήφιο αριθμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ε65 αυτοκινητόδρομος

Για τη δε σήμανσή τους χρησιμοποιούνται πράσινα ορθογώνια οδικά σήματα με χαρακτηριστικά στρογγυλεμένες γωνίες.

Βασική χρησιμότητα των ευρωπαϊκών διαδρομών είναι η δημιουργία «ιδεατών διαδρομών» εντός του ευρωπαϊκού εδάφους, κάνοντας ευκολότερο τον προσανατολισμό των επαγγελματιών οδηγών και των περιηγητών που διανύουν μεγάλες αποστάσεις σε διαφορετικές χώρες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για να ενταχθεί ένας δρόμος στο δίκτυο ευρωπαϊκών διαδρομών, πρέπει να είναι εξ' ολοκλήρου ασφαλτοστρωμένος και πλατύτερος από 8,40 μέτρα.

Πρέπει, επίσης, να έχει παντού προτεραιότητα και να μην περνά από το εσωτερικό πόλεων και χωριών, καθώς και να διαθέτει χωρητικότητα αρκετή ώστε να αποφεύγονται κυκλοφοριακές συμφορήσεις υπό ομαλές συνθήκες.

ε75 αυτοκινητόδρομος
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρακτικά τα παραπάνω δεν ακολουθούνται κατά γράμμα σε όλες τις περιπτώσεις. Σε θεωρητικό επίπεδο, μια ιδεατή διαδρομή του Δικτύου αποτελείται αποκλειστικά από επιμέρους κλειστούς αυτοκινητοδρόμους. Ακολουθούν παραδείγματα Ευρωπαϊκών Οδών που διέρχονται από την Ελλάδα:

Ευρωπαϊκή Οδός 55

Με μήκος 3.305 χλμ., ξεκινάει από το Χέλσινγκμποργκ της Σουηδίας και καταλήγει στην Καλαμάτα, περνώντας από τη Σουηδία, τη Γερμανία, την Τσεχία, την Αυστρία, την Ιταλία και την Ελλάδα.

Το ελληνικό τμήμα ξεκινά από την Ηγουμενίτσα και περνώντας από την Πρέβεζα, την Αμφιλοχία,το Αγρίνιο, το Μεσολόγγι, την Πάτρα, τον Πύργο και την Κυπαρισσία καταλήγει στην Καλαμάτα. Με άλλα λόγια περιλαμβάνει την εθνική οδό Ηγουμενίτσας - Πρέβεζας τον μελλοντικό αυτοκινητόδρομο Άκτιο - Αμβρακία (Α52), την Ιόνια Οδό (Α5), τις εθνικές οδούς 9 και 9α (Πάτρα - Καλό Νερό - Τσακώνα) και τον Α/Δ Μορέας μέχρι την Καλαμάτα .

Ευρωπαϊκή Οδός Ε65

Έχει συνολικό μήκος 3.800 χλμ. ξεκινώντας από το Μάλμε της Σουηδίας καταλήγοντας στα Χανιά της Κρήτης, ενώ διέρχεται από Πολωνιά, Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Κροατία, Βοσνία, Κροταία, Μαυροβούνιο, Σερβία, Κόσοβο και Σκόπια.

Στην Ελλάδα περιλαμβάνει τον Αυτοκινητόδρομο 27 (Νίκη-Βεύη-Κοζάνη), την Εθνική Οδό 3 (Κοζάνη-Λάρισα-Δομοκός-Λαμία), τον Αυτοκινητόδρομο Α1 (Λαμία-Δαμάστα), την Ε.Ο. 27 (Δαμάστα-Μπράλος-Άμφισσα-Ιτέα), την Ε.Ο. 48 (Ιτέα-Αντίριο), τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, την Ολυμπία Οδό (Ρίο-Αίγιο-Κόρινθος), την οδό Κεντρική Πελοποννήσου (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα), το Αγαίο Πέλαγος (θαλάσσια διαδρομή Καλαμάτα – Κίσσαμος) και την Ε.Ο. 90 (Κίσσαμος-Χανιά).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης μελλοντικά ένα τμήμα της Ε65 (από την Καρδίτσα ή από τον Δομοκό μέχρι τη Λαμία) ενδέχεται να περνάει από την Οδό Κεντρικής Ελλάδας η οποία λέγεται και συχνά Ε65.

Ευρωπαϊκή Οδός Ε75

ε75 αυτοκινητόδρομος

Η ευρωπαϊκή οδός Ε75 ξεκινά από το Βάρντο της Νορβηγίας στη Θάλασσα του Μπάρεντς, συνεχίζει νότια διασχίζοντας τη Φινλανδία, την Πολωνία, την Τσεχία, τη Σλοβακία, την Ουγγαρία, τη Σερβία, την Βόρεια Μακεδονία και καταλήγει στη Σητεία της Κρήτης, στη Μεσόγειο θάλασσα. Το συνολικό μήκος της είναι 5.639 χλμ.

Στην Ελλάδα διέρχεται ακολουθεί την εξής χάραξη: Εύζωνοι - Θεσσαλονίκη - Κατερίνη - Λάρισα - Βόλος - Λαμία - Θήβα - Αθήνα (θαλάσσια διαδρομή) - Χανιά - Ρέθυμνο - Ηράκλειο - Άγιος Νικόλαος – Σητεία.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ