
Το λογότυπο της Porsche είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα στον κόσμο της αυτοκίνησης, ενώ υπάρχει και μία συναρπαστική ιστορία που συνοδεύει την εξέλιξή του στο πέρασμα του χρόνου.
Η γερμανική εταιρεία ευθύνεται για την κατασκευή μερικών από τα πιο εμβληματικά μοντέλα υψηλών επιδόσεων στην ιστορία της αυτοκίνησης, με το χαρακτηριστικό «οικόσημο», όπως το αποκαλεί η ίδια η Porsche, να αλλάζει αρκετές φορές, αφού από την αρχική του σύλληψη έως σήμερα, έχει υποστεί αισθητικές επεμβάσεις έξι φορές.
Η τελευταία αλλαγή στο λογότυπο της γερμανικής εταιρείας έγινε μόλις το 2023, όταν με τη συμπλήρωση 75 χρόνων από την αποκάλυψη της θρυλικής 356, του πρώτου σπορ αυτοκινήτου της Porsche, οι Γερμανοί προχώρησαν σε ένα διακριτικό ρετουσάρισμα του παγκοσμίως αναγνωρίσιμου σήματός τους.
BUY NOW

Ωστόσο λίγοι είναι εκείνοι που γνωρίζουν την ιστορία πίσω από τη σύλληψη των πιο γνώριμων σχεδιαστικών στοιχείων του γερμανικού λογότυπου. Η ιστορία του πρωτότυπου σχεδίου ξεκινά όταν η Porsche και ο Ottomar Domnick, γιατρός στη Στουτγάρδη και πελάτης της εταιρείας, διοργάνωσαν έναν διαγωνισμό σχεδίου μεταξύ των γερμανικών ακαδημιών τέχνης το 1951.
Ωστόσο κανείς από τους συμμετέχοντες δεν κατόρθωσε να παρακινήσει το ενδιαφέρον τους. Σχεδιαστής του λογότυπου ήταν ο Franz Xaver Reimspiess, ο οποίος εμπνεύστηκε από τη σφραγίδα της πόλης της Στουτγάρδης, που απεικονίζει ένα άλογο που στέκεται στα πίσω πόδια. Λογικό, αν αναλογιστεί κανείς ότι η Στουτγάρδη είχε μακρόχρονη παράδοση στην εκτροφή αλόγων.

Από την άλλη μεριά, το μαύρο και το κόκκινο χρώμα, καθώς και τα στυλιζαρισμένα κέρατα ελαφιού, προέρχονται από το παραδοσιακό έμβλημα του κρατιδίου Βυρτεμβέργη-Χοεντσόλερν, που δημιουργήθηκε το 1945 μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Όπως αναφέραμε, ο Reimspiess σχεδίασε την πρώτη έκδοση του λογότυπου στις αρχές του 1952, παρόλο που η εταιρεία κατασκεύαζε αυτοκίνητα από το 1948. Ένα ακόμη ενδιαφέρον γεγονός είναι ότι τα δικαιώματα του εμβληματικού σχεδίου που κοσμεί τα αυτοκίνητα της εταιρείας έχει κατοχυρωθεί ήδη από το 1952.
Η γερμανική «ασπίδα» εμφανίστηκε αρχικά στο τιμόνι του 356 στα τέλη του 1952, ενώ ενσωματώθηκε στο καπό του τον Νοέμβριο του 1954, και στις ζάντες των μοντέλων της εταιρείας από το 1959 και έπειτα.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ