Νέες προσλήψεις οδηγών αλλά και τέλος στην κίνηση ΙΧ στις λεωφορειολωρίδες ανακοίνωσε ο αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Στην επιτήρηση της αποκλειστικής χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα λεωφορεία μέσω καμερών αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής αναφορικά με την «προς υπογραφή σύμβαση για την προμήθεια 125 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων και παρελκομένων τους σύμφωνα με τον διενεργηθέντα ηλεκτρονικό διαγωνισμό.
Ο αναπληρωτής Υπουργός τόνισε ότι έχουν ήδη εγκατασταθεί και λειτουργούν 10 κάμερες οι οποίες και βεβαιώνουν ηλεκτρονικά τις παραβάσεις ενώ αποκάλυψε ότι έχει βγει και ο διαγωνισμός για την προμήθεια 600 καμερών οι οποίες θα εγκατασταθούν στα λεωφορεία που εκτελούν διαδρομές εντός των λεωφορειολωρίδων.
BUY NOW
Ο κ. Κυρανάκης, επίσης, προανάγγειλε ότι θα υπάρξει μια ανανεωμένη εφαρμογή για την Τηλεματική, ώστε οι επιβάτες να έχουν ορθή ενημέρωση για τις αφίξεις των λεωφορείων στις στάσεις και τα δρομολόγια, ώστε να μην περιμένουν άσκοπα στις στάσεις και να ταλαιπωρούνται.
«Ο στρατηγικός στόχος για τις αστικές συγκοινωνίες είναι περισσότερα οχήματα, περισσότεροι οδηγοί, πύκνωση δρομολογίων, αυστηρότερη ηλεκτρική επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων και νέα τηλεματική υπηρεσία για την εξυπηρέτηση του κοινού. Η προμήθεια αυτή των 125 οχημάτων εντάσσεται στην μεγάλη προσπάθεια που έχει ξεκινήσει από το 2019 για την ανανέωση του στόλου. Εκείνη την εποχή εκτός κάποιων λίγων λεωφορείων που ήταν κατασκευής 2011, η πλειοψηφία του στόλου ήταν κατασκευής της δεκαετίας του 1990, μια εικόνα πλήρους απαξιωτική για τον στόλο των αστικών λεωφορείων που κυκλοφορούσαν» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κυρανάκης.
Καμία αλλαγή στο στόχο
Ενιαία στρατηγική χωρίς καμία απολύτως αλλαγή ακολουθεί η κυβέρνηση για την ανανέωση του στόλου οχημάτων σε Αττική και Θεσσαλονίκη.
«Αυτή την στιγμή στην Αττική έχουμε στα δρομολόγια των γραμμών, 100 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου Iveco 18 μέτρων, 200 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου Μenarini, 140 ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα, 100 ηλεκτρικά λεωφορεία Midi, 100 ηλεκτρικά λεωφορεία 18 μέτρων και 100 λεωφορεία 12 μέτρων και άλλα 110 λεωφορεία στην Θεσσαλονίκη Euro6.
Και σ’ αυτό τον νέο στόλο έρχονται να προστεθούν από αυτό τον διαγωνισμό 125 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, συν 200 καινούρια λεωφορεία της Κοινοπραξίας. Συνολικά αυτά μας αθροίζουν ένα στόλο 1.050 καινούριων λεωφορείων στην Αττική, αριθμός ίσος με τον αριθμό που καθημερινά κυκλοφορούν στις ώρες αιχμής , σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΟΑΣΑ. Στην δε Θεσσαλονίκη το 2019 κυκλοφορούσαν συνολικά 240 οχήματα. Σήμερα κυκλοφορούν 500, δηλαδή περισσότερα από τα διπλάσια εκ των οποίων άνω του 50% είναι καινούρια και η ανανέωση του στόλου θα συνεχιστεί. Από την υλοποίηση αυτής της στρατηγικής ανανέωσης του στόλου το ερχόμενο καλοκαίρι, θα είναι το πρώτο που κανένα λεωφορείο στην Αθήνα δεν θα κυκλοφορεί χωρίς air condition. Ο στόχος είναι να το 2027 να φτάσουμε να έχουμε περίπου 1.500 νέας τεχνολογίας λεωφορεία στην Αθήνα και να φτάσουμε στους 3.200 οδηγούς, από τους 2.500 ενεργούς οδηγούς που έχουμε σήμερα στην ΟΣΥ» επισήμανε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Αναφορικά με τον διαγωνισμό των 125 νέων λεωφορείων, ο κ. Κυρανάκης τόνισε ότι σύμφωνα με την πληροφόρηση που υπάρχει, εάν η σύμβαση αυτή υπογραφεί έως το τέλος Νοεμβρίου και προλάβουμε τις παραγγελίες, η εκτέλεση της σύμβασης αυτή θα έρθει νωρίτερα των 55 ημέρων, και θα τα έχουμε το αργότερα έως το Πάσχα.
Για τις μπαταρίες των οχημάτων, σύμφωνα με την σύμβαση που υπογράφεται, προβλέπει εγγύηση αντικατάστασης για 99 μήνες, δηλαδή κοντά για 9,5 χρόνια.
Ο αναπληρωτής υπουργός, σημείωσε ότι μέχρι τον Μάρτιο του 2025 το ενεργό δυναμικό στην ΟΣΥ ήταν περίπου 3.100 οδηγοί εκ των οποίων 700 είχαν δηλώσει πρόβλημα υγείας που δεν μπορούσαν να οδηγούν. Από τις Επιτροπές Ιατρών που λειτούργησαν αυτός ο αριθμός των 700 κωλυόμενων για λόγους υγείας οδηγών έχει μειωθεί στους 390.
Παράλληλα, ο κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε ότι αυτή ή την επόμενη εβδομάδα, θα βγει η προκήρυξη για νέο διαγωνισμό μέσω ΑΣΕΠ πρόσληψης 300 νέων οδηγών» ενώ για το 2026 έχει ζητηθεί η πρόσληψη επιπλέον 418 οδηγών.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ