Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη ανακοίνωσε πότε θα ολοκληρωθεί η εγκατάστασή τους σε κεντρικούς οδικούς άξονες.
Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός για τις απλές κάμερες καταγραφής παραβάσεων ή με τεχνητή νοημοσύνη, τα τροχαία ατυχήματα, αλλά και τα αποτελέσματα του νέου αυστηρότερου ΚΟΚ ήταν ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης μιλώντας στην εκπομπή «Πρωταγωνιστές» με τον Σταύρο Θεοδωράκη.
Ειδικά για τις κάμερες καταγραφής παραβάσεων με τεχνητή νοημοσύνη ο κ. Χρυσοχοΐδης αποκάλυψε ότι ακόμη δεν έχουν παραληφθεί καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αλλά τοποθετούνται εκατοντάδες κάμερες για την βεβαίωση παράβασης ερυθρού σηματοδότη σε όλη την Αττική από την Περιφέρεια!
BUY NOW
Πιο συγκεκριμένα ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη ανέφερε μεταξύ άλλων ότι: «Αυτή τη στιγμή υπάρχουν εκείνες που βεβαιώνουν την ταχύτητα και την πορεία ενός αυτοκινήτου. Οι άλλες κάμερες είναι αυτές που υπάρχουν πλέον στην Αττική Οδό και βεβαιώνουν ηλεκτρονικά το πρόστιμο. Η τρίτη κατηγορία καμερών που τώρα εγκαθίστανται είναι οι κάμερες στα λεωφορεία και ελέγχουν τις λεωφορειολωρίδες.
Όποιοι κινούνται παράνομα στις λεωφορειολωρίδες τους πιάνουν οι κάμερες και βεβαώνουν ηλεκτρονικά στην παράβαση η οποία έρχεται στην προσωπική θυρίδα του παραβάτη οδηγού.
Επίσης αυτές τις ημέρες τοποθετούνται περίπου 15 με 20 κάμερες σε σύνολο 300 καμερών από την Περιφέρεια Αττικής για έλεγχο του ερυθρού σηματοδότη.
Τέλος ένας διαγωνισμός που έχει ξεκινήσει από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για πάνω από 1.000 κάμερες με τεχνητή νοημοσύνη οι οποίες θα βεβαιώνουν πρόσωπο, πινακίδες και θα στέλνουν επίσης ηλεκτρονικά τις παραβάσεις. Αυτές θέλουν περίπου ένα χρόνο για να τοποθετηθούν.
Κάθε πρωί παίρνω δύο ενημερωτικά δελτία. Το ένα αφορά όλες τις εγκληματικές πράξεις που πραγματοποιήθηκαν το 24ωρο που πέρασε και ταυτόχρονα λαμβάνω και το δελτίο συμβάντων για τα τροχαία ατυχήματα.
Και είδα κάτι συγκλονιστικό πριν λίγες εβδομάδες. Στην Αργυρούπολη δύο νεαρά παιδιά με μοτοσυκλέτα ο νεαρός οδηγός επιχείρησε να κάνει σούζα με την κοπέλα του συνεπιβάτη και δυστυχώς του γλίστρησε το δίκυκλο και σκοτώθηκαν τα δύο παιδιά. Συγκλονιστικό! Είδα και φωτογραφίες μετά και έχω αρκετές φωτογραφίες στο κινητό μου από κορίτσια, αγόρια, 18 ή 19 ετών που είναι πεσμένα στην άσφαλτο και είναι σα να σου μιλάνε.
Τα τροχαία στην Ελλάδα δεν είναι η κακιά στιγμή, δεν είμαστε χαλαροί. Θεωρώ ότι είμαστε ανεύθυνοι. Έχω δει πολύ αίμα στο κομμάτι των τροχαίων ατυχημάτων.
Και όσο περισσότερο αίμα έχω ακουμπήσει τόσο μεγαλύτερη είναι η ευαισθησία μου.
Και θεωρώ ότι η μόνη απάντηση σε όλη αυτή την κατάσταση είναι η αυστηρότητα, είναι οι πυκνοί έλεγχοι και τελικώς ένα μήνυμα προς όλους ότι πρέπει να αλλάξουν.
Και ας πούμε ότι νιώθω μια ικανοποίηση γιατί το κράνος πια έχει καθιερωθεί. Τώρα πρέπει να καθιερώσουμε και την οδήγηση χωρίς αλκοόλ. Εγώ συνήθως δεν οδηγώ και παρατηρώ δίπλα μου τους κυρίους και τις κυρίες που οδηγούν και μιλούν στο κινητό σαν να μην υπάρχει αύριο.
Λες και εκείνη την ώρα θα λυθούν όλα τα προβλήματα της ζωής τους και παρασύρουν ανθρώπους ή χειρότερα μητέρες με παιδιά! Αναρωτιέμαι τι είναι αυτό που μας οδηγεί να είμαστε τόσο ανεύθυνοι;
Αυτό που με ενοχλεί ακόμη και σήμερα είναι ότι βλέπω αστυνομικούς οι οποίοι δεν σταματούν οδηγούς που περνούν από μπροστά τους κινούμενοι με δίκυκλα χωρίς κράνος και δεν τους σταματούν να τους βεβαιώσουν την παράβαση!
Το Αστυνομικό Σώμα αλλάζει νοοτροπία, καθημερινά εκπαιδεύονται και συνομιλούμε. Ζητάμε απολογιστικά σχετικά με το τι έχουν κάνει με τους ελέγχους, και θεωρώ ότι είναι πολύ απλό να αλλάξει.
Είναι ευθύνη του κάθε διοικητή να φέρει αποτελέσματα. Από την ημέρα άλλωστε που ήρθα στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη έχω τετραπλασιάσει τη δύναμη της Τροχαίας! Μεγάλο μέρος των νέων αστυφυλάκων πλαισιώνουν την Τροχαία.
Αλλά πολλές φορές επιχειρείται από φίλους, από γονείς ή από συγγενείς να υπάρχει συγκάλυψη. Θυμάμαι ένα πρόσφατο περιστατικό όπου το σώμα εκβιαστών προσπαθεί να σταματήσει δύο αυτοκίνητα που έκαναν κόντρα μεταξύ τους στον Κηφισό και αφού τελικά τους σταματούν ο οδηγός του ενός αυτοκινήτου επιχειρεί να ξεφύγει παρασύροντας τον αστυνομικό τον οποίο επιχείρησε να τον σταματήσει τραυματίζοντάς τον, εξαφανίζεται και στη συνέχεια εμφανίζεται την ίδια βραδιά να κυκλοφορεί σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας με το αυτοκίνητό του αλλά μπροστά υπάρχει ένα αυτοκίνητο που οδηγεί ο μπαμπάς και πίσω ένα αυτοκίνητο που οδηγεί η μητέρα του προκειμένου να τον οδηγήσουν σε κάποια τοποθεσία για να κρύψουν το αυτοκίνητο. Αυτό προφανώς και δεν είναι μόνο συγκάλυψη. Είναι έγκλημα!
Και ορθώς ο Εισαγγελέας τον οδήγησε εκεί που πρέπει, δηλαδή στην φυλακή.
Επίσης κάποιοι κακομαθημένοι, κάποιοι νεόπλουτοι οι οποίοι νομίζουν ότι οι δρόμοι είναι για κόντρες και τρέχουν μέσα στην πόλη με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 220 χλμ./ώρα και το προβάλλουν στα social media, δεν πρέπει να κυκλοφορούν ελεύθεροι. Πρέπει να προφυλακίζονται όλοι γιατί αυτοί θα αφαιρέσουν κάποια ζωή!
Επίσης έχουμε πλέον πάρα πολλές περιπτώσεις στις οποίες η Αστυνομία έχει ταυτοποιήσει τους οδηγούς που τρέχουν και ανεβάζουν video στα social media και στη συνέχεια τις αποστέλλει στον Εισαγγελέα. Την ίδια στιγμή η Τροχαία έχει αποτρέψει δεκάδες κόντρες που οργανώνονται μέσω social media και έχει πραγματοποιήσει και πολλές συλλήψεις.
Όμως πέραν των παραπάνω εκτός από την Αστυνόμευση χρειάζεται και κυκλοφοριακή παιδεία. Ωστόσο το πιο σημαντικό σχολείο είναι η οικογένεια. Η βασική διαμόρφωση των αντιλήψεων ενός παιδιού γίνεται στην οικογένεια.»