Euro 7: Τι αλλάζει στις προδιαγραφές ρύπων στα καινούργια αυτοκίνητα

Euro 7 Emissions 1

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να εγκαταλείψει το επερχόμενο πρότυπο ρύπων Euro 7 καθώς οι νέοι κανονισμοί κρίνονται υπερβολικά δαπανηροί.

Η Ε.Ε.σχεδιάζει να μειώσει σε μεγάλο βαθμό τις προγραμματισμένες αλλαγές στους κανονισμούς εκπομπών των οχημάτων. Με αυτό τον τρόπο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πετυχαίνουν μία σημαντική νίκη, μιας και υποστήριζαν εδώ και καιρό ότι οι προτάσεις του κανονισμούς των νέων προδιαγραφών ρύπων Euro 7 ήταν πολύ επίπονες και δαπανηρές.

Σύμφωνα με το Politico, οι νέοι κανονισμοί στις προδιαγραφές ρύπων όλων των οχημάτων θα είναι παρόμοιοι με αυτούς ισχύουν σήμερα, τουλάχιστον για αυτά που ο θερμικός κινητήρας τους καταναλώνει βενζίνη.

Ακόμα, η Ε.Ε. θα μειώσει το κόστος για την αναβάθμιση των κινητήρων, επικαλούμενη «πρωτοφανείς πιέσεις» στην αλυσίδα εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας που έχουν αυξήσει συνολικά το κόστος των αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είχαν διαφωνήσει έντονα με τους νέους κανονισμούς, καθώς θα έπρεπε να δαπανηθούν εκατομμύρια ευρώ για να μπορέσουν να «συμμορφώσουν» τα μοντέλα τους.

Euro 7 Emissions 2

«Από την πλευρά της βιομηχανίας, δεν χρειαζόμαστε το πρότυπο Euro 7 καθώς αντλεί πόρους που θα έπρεπε να δαπανήσουμε για την ηλεκτροκίνηση», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, στο περιθώριο της έκθεσης αυτοκινήτου στο Παρίσι νωρίτερα αυτή την εβδομάδα. «Το Euro 7 θα πρέπει απλώς να ακυρωθεί», ανέφερε.

Τα νέα δεδομένα προδιαγραφών, τα οποία θα ίσχυαν για οχήματα που πωλούνται στην ΕΕ από το 2025/2026, έχουν καθυστερήσει πολλές φορές και πλέον θα δημοσιευτούν στις 9 Νοεμβρίου, σύμφωνα πάντα με το Politico.

Οι συγκεκριμένες αποφάσεις δεν θα γίνουν ευπρόσδεκτες από τους κατασκευαστές καταλυτών που έχουν υποστηρίξει ότι η Ευρώπη θα πρέπει να προχωρήσει στους κανονισμούς για τις εκπομπές καυσαερίων, παρά το γεγονός ότι και αυτός ο κλάδος αντιμετωπίζει πρόβλημα λόγω των συνθηκών στην αγορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κίνηση αυτή έχει επίσης επικριθεί από περιβαλλοντικές ομάδες, οι οποίες τη θεωρούν ως συνθηκολόγηση με τους λομπίστες της βιομηχανίας. Μάλιστα, σε ανακοίνωση της ομάδας Transport & Environment αναφέρεται ότι, «Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέκυψε. Τα κέρδη των κατασκευαστών αυτοκινήτων έχουν προτεραιότητα έναντι της υγείας εκατομμυρίων Ευρωπαίων».

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ