Θεσσαλονίκη – Έδεσσα σε 1 ώρα: Ο νέος αυτοκινητόδρομος που αναβαθμίζει τη Βόρεια Ελλάδα

εγνατία οδός

Σημαντικά μειωμένος θα είναι ο χρόνος ταξιδιού όταν ολοκληρωθεί ο νέος οδικός άξονας των 80 χλμ., ο οποίος θα είναι απαλλαγμένος από διόδια.

Σε καθεστώς προχωρημένης ωρίμανσης βρίσκεται το σημαντικό έργο της κατασκευής του σύγχρονου οδικού άξονα που θα συνδέσει την Έδεσσα με τη Θεσσαλονίκη, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού.

Το έργο προϋπολογισμού 300 εκατομμυρίων ευρώ θα ενταχθεί στη λίστα οδικών ΣΔΙΤ της χώρας, και θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό για τη Βόρεια Ελλάδα, μιας και θα δώσει τέλος σε μερικά πολύ επικίνδυνα οδικά κομμάτια.

Σημειώνεται, δε, ότι οι οδηγοί θα απαλλάσσονται από την υποχρέωση επιβολής διοδίων, λόγω του μοντέλου υλοποίησης. Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα έχει την ευθύνη για τη λειτουργία και τη συντήρησή τους για 27 χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρακτικά πρόκειται για έναν εντελώς νέο και σύγχρονο αυτοκινητόδρομο μήκους 80 χιλιομέτρων, με τον οποίο η απόσταση Θεσσαλονίκη- Έδεσσα θα μειωθεί για τα ΙΧ οχήματα έως και 30 λεπτά, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις και ως εκ τούτου ο χρόνος ταξιδιού θα περιοριστεί σε 1 ώρα ή και λιγότερο.

θεσσαλονικη εδεσσα δρομος

Στις συνολικές εργασίες περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι παρακάμψεις της Χαλκηδόνας και των Γιαννιτσών και η σύνδεση του Μαυροβουνίου με την Έδεσσα.

Ειδικότερα, προβλέπεται κατασκευή της παράκαμψης Χαλκηδόνας (6 χλμ) και της παράκαμψης Γιαννιτσών μήκους περίπου 9 χλμ. Αφορά την κατασκευή τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων: της Ελεούσας, της Χαλκηδόνας, της Παραλίμνης και των Γιαννιτσών.

Παράλληλα, το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή οδικού τμήματος Μαυρβούνι-Έδεσσα μήκους περίπου 10 χλμ με 4 λωρίδες. Ακόμα προβλέπεται η κατασκευή δύο κόμβων (Ριζάρι, Έδεσσα), κόμβων σύνδεσης με την υφιστάμενη εθνική οδό και 18 νέων γεφυρών κατά μήκος του νέου οδικού τμήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ