
Το Fiat Grande Panda υποβλήθηκε στη δοκιμασία αποφυγής ταράνδου (moose test), η οποία είναι πολύ χρήσιμη για την σταθερότητα και την ασφάλεια του οχήματος, κατά τη διάρκεια ξαφνικών ελιγμών των εκάστοτε εμποδίων.
Το μικρό ιταλικό μοντέλο απέδειξε και στην πράξη την αποτελεσματικότητα της ρύθμισης της ανάρτησής του, που μαζί με τα ελαστικά και το ESP, εξασφαλίζουν ουδέτερη και προβλέψιμη συμπεριφορά, σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Ανάμεσα στις δοκιμές περιλαμβάνεται προσομοίωση απότομης στροφής, ώστε ο οδηγός να κατορθώσει να αποφύγει ένα άλλο όχημα ή ένα ζώο, οτιδήποτε μπορεί να βρεθεί στο διάβα του. Αυτό γίνεται διατηρώντας σταθερή ταχύτητα και χρησιμοποιώντας μόνο το τιμόνι.
Δεύτερος ελιγμός πραγματοποιείται με αυξανόμενη ταχύτητα και στη συνέχεια επιστροφή στην αρχική τροχιά ανάμεσα στους κώνους πλάτους 3 μέτρων, χωρίς φυσικά να τους χτυπήσει και χωρίς υπερβολικές διορθώσεις στο τιμόνι. Εάν υπάρξει υπερστροφή ή υποστροφή, σημαίνει ότι ξεπεράστηκαν τα όρια πρόσφυσης του αυτοκινήτου.
BUY NOW

Επιπλέον, το Grande Panda δοκιμάστηκε και σε σλάλομ, για να διαπιστωθεί η κατευθυντικότητά του. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν ήταν πολύ θετικά, δίχως αναπηδήσεις και πολλές πλευρικές μετατοπίσεις.
Την καλύτερη επίδοση πέτυχε στα 76 χλμ./ώρα, μια ταχύτητα στην οποία αντέδρασε με ακρίβεια ακόμα και στις απότομες κινήσεις του τιμονιού. Η κλίση του αμαξώματος ήταν περιορισμένη και η λειτουργία του ESP φυσιολογική.
Αλλά και στα 80 χλμ./ώρα, δεν σημειώθηκε κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα. Το αυτοκίνητο επέδειξε ευελιξία και ελεγχόμενη οδική συμπεριφορά. Οι κλίσεις του αμαξώματος ήταν λίγο μεγαλύτερες, όμως το ESP δούλευε σε κανονικούς ρυθμούς.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ