208

Puntograle: Το Fiat Punto που ήθελε να γίνει Lancia Delta HF Integrale

puntograle

Στην έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο του 1994, ένα κάπως διαφορετικό Fiat Punto, τράβηξε σαν μαγνήτης την προσοχή των επισκεπτών. Όπως βλέπετε και από τις φωτογραφίες, παρέπεμπε στην θρυλική Lancia Delta HF Integrale.

Εκείνη την εποχή το δημοφιλές ιταλικό supermini, είχε μόλις αντικαταστήσει το περίφημο Uno. Η πιο σπορ έκδοση του Punto, ήταν η GT, που χρησιμοποιούσε υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,4 λίτρων με ισχύ 133 ίππους. Όμως για τον διάσημο κατασκευαστή αμαξωμάτων Maggiora αυτό φαίνεται πως δεν ήταν αρκετό. Έτσι λοιπόν προέκυψε η ιδέα της δημιουργίας του… Puntograle ή επισήμως Gramma 2.



puntograle b
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάτω από το φουσκωμένο μοντέλο βρισκόταν ο 2λιτρος 8βάλβιδος κινητήρας turbo από την τετρακίνητη Delta, ο οποίος απέδιδε 165 ίππους και 284 Nm ροπής. Αν και ορισμένοι πιστεύουν πως στην πραγματικότητα, η ιπποδύναμη ήταν 200 ίπποι. Η τελική ταχύτητα έφτανε τα 220 χλμ./ώρα και τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονταν από στάση σε 7 sec.

O Maggiora έπρεπε να επανασχεδιάσει σχεδόν όλο το αυτοκίνητο, προκειμένου να εγκαταστήσει τα μηχανικά μέρη της Integrale. Οι θόλοι τροχών μεγάλωσαν, οι εισαγωγές αέρα αυξήθηκαν, τα πλαϊνά τζάμια έγιναν έτσι ώστε να θυμίζουν την εκρηκτική HF και πίσω υπήρχαν δύο αεροτομές. Επιπλέον, τοποθετήθηκαν οι 17άρες ζάντες αλουμινίου της Speedline. Το χρώμα που επιλέχθηκε για το ένα και μοναδικό μοντέλο που κατασκευάστηκε, ήταν το χρυσό.

puntograle c

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές που παρατηρούνται είναι σαφώς μικρότερης έκτασης. Εδώ τα μόνα πράγματα που έχουν γίνει είναι τα δίχρωμα καθίσματα (κίτρινα-μπλε), ένα τριάκτινο τιμόνι και ο επιλογέας ταχυτήτων από την Delta. Κατά τα άλλα, όλα τα υπόλοιπα παρέμειναν ακριβώς ίδια με το απλό Punto.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο παρελθόν το Fiat Punto Gramma 2 Maggiora έχει αλλάξει αρκετές φορές χέρια. Το 2021 πουλήθηκε έναντι 46.000 ευρώ, ενώ το 2023 για 97.000 ευρώ. Σήμερα η αξία του είναι δύσκολο να εκτιμηθεί.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ