
Μια πρακτική που εφαρμόζει εδώ και καιρό και για την οποία έχει δεχτεί έντονη κριτική, καθώς θεωρείται ότι θέτει σε κίνδυνο τους επιβάτες, ετοιμάζεται να εγκαταλείψει η Tesla από τα οχήματά της.
Η Tesla είναι μια από τις εταιρείες που έχουν φέρει σημαντικές καινοτομίες στην αυτοκινητοβιομηχανία, με το όνομά της να έχει συνδεθεί άμεσα με την εδραίωση νέων τεχνολογιών και την εισαγωγή πρωτοποριακών τάσεων στην αγορά.
Ήταν, άλλωστε, από τις πρώτες που επένδυσαν σοβαρά στην ηλεκτροκίνηση, σε μια εποχή που για τις περισσότερες δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες ο ηλεκτρικός κινητήρας φάνταζε ακόμη ως μακρινό και αβέβαιο στοίχημα. Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια, η Tesla έχει στρέψει το ενδιαφέρον της και στην αυτόνομη οδήγηση, ένα πεδίο όπου, μέχρι στιγμής, τα αποτελέσματα μπορούν να χαρακτηριστούν ως και μεικτά.
BUY NOW

Όπως γνωρίζουν, μάλιστα, όσοι παρακολουθούν στενά την πορεία της Tesla στον χώρο της αυτοκίνησης, δεν είναι λίγες οι φορές που τα φιλόδοξα στοιχήματα της εταιρείας δεν αποδίδουν όπως αναμενόταν. Ένα από αυτά είναι και ο μηχανισμός ανοίγματος των θυρών, ο οποίος εδώ και χρόνια αποτελεί αντικείμενο έντονης κριτικής.
Η NHTSA, η ομοσπονδιακή υπηρεσία των Ηνωμένων Πολιτειών, αρμόδια για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, έχει ήδη ξεκινήσει έρευνα για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Αφορμή για τη μελέτη αποτέλεσαν πολυάριθμες αναφορές από οδηγούς και χρήστες, σύμφωνα με τις οποίες το σύστημα παρουσιάζει συχνά δυσλειτουργίες, αδυνατώντας να ανοίξει αξιόπιστα τις πόρτες, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να «παγιδεύονται» στο εσωτερικό του οχήματος.

Επιπλέον, ο χειροκίνητος μηχανισμός απασφάλισης μπορεί να είναι δύσκολο να εντοπιστεί, ειδικά στις πίσω θύρες, αφού η ακριβής του θέση διαφέρει ανάλογα με το μοντέλο και το έτος παραγωγής.
Η έρευνα της NHTSA επικεντρώνεται αυτή τη στιγμή στο Model Y του 2021, έπειτα από αναφορές ότι σε αυτή την έκδοση το μάνταλο δεν λειτουργεί σωστά, με αποτέλεσμα τα παιδιά να μην μπορούν να εξέλθουν από το όχημα χωρίς βοήθεια, προκαλώντας σοβαρά ζητήματα ασφάλειας.
Μάλιστα, τα προβλήματα δεν είναι απλώς θεωρητικά, άλλα πολύ πρακτικά και επικίνδυνα. Ρεπορτάζ διεθνών μέσων, όπως το Bloomberg, καταγράφουν περιστατικά τραυματισμών και ακόμα και θανάτων λόγω αδυναμίας ξεκλειδώματος των θυρών μετά από σύγκρουση.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα έρχεται από τη Γερμανία, όπου σε τροχαίο στο Σβέρτε, τρεις άνθρωποι, μεταξύ τους και δύο παιδιά, έχασαν τη ζωή τους όταν ένα Tesla τυλίχθηκε στις φλόγες και οι πόρτες δεν άνοιγαν.
Σε αυτό το πλαίσιο και με την εξωτερική πίεση να αυξάνεται διαρκώς, η Tesla αποφάσισε να ακολουθήσει μια διαφορετική τακτική στα επόμενα μοντέλα της, όπου θα συνδυάζει την τεχνολογία και τα ηλεκτρονικά συστήματα με τις παραδοσιακές, αναλογικές λύσεις, αποσκοπώντας στο να μειώσει τον κίνδυνο κλειδώματος των πορτών κατά ένα σοβαρό ατύχημα.
Με αυτόν τον τρόπο, οι επιβάτες δεν θα χρειάζεται να ψάχνουν διαφορετικούς μοχλούς ή κουμπιά, αλλά θα έχουν ένα μοναδικό σημείο ελέγχου που θα λειτουργεί είτε ηλεκτρονικά είτε μηχανικά, ανάλογα με την κατάσταση.

Η απόφαση αυτή συνδέεται και με μια ευρύτερη τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Στην Κίνα, για παράδειγμα, το αρμόδιο υπουργείο έχει ήδη ανακοινώσει την απόσυρση των αναδιπλουμένων ηλεκτρικών θυρών, δίνοντας προτεραιότητα σε λύσεις που συνδυάζουν ηλεκτρονικούς και παραδοσιακούς μοχλούς ασφαλείας.