
Ένα θανατηφόρο τροχαίο που σημειώθηκε το 2019 στη Φλόριντα των ΗΠΑ φέρνει σήμερα την Tesla και τον Elon Musk αντιμέτωπους με μια από τις πιο βαριές δικαστικές αποφάσεις στην ιστορία της μάρκας.
Το δυστύχημα προκάλεσε ένας οδηγός Model S, ο οποίος ενώ οδηγούσε με ταχύτητα πολύ πάνω από τα επιτρεπτά όρια, αναζήτησε να βρει το κινητό του τηλέφωνο, το οποίο είχε χάσει εντός της καμπίνας.
Το όχημα, τότε, εκτράπηκε της πορείας του και καρφώθηκε με σφοδρότητα σε ένα παρκαρισμένο SUV, με τραγικό αποτέλεσμα τον θάνατο της 22χρονης συνοδηγού και τον σοβαρό τραυματισμό του συντρόφου της. Ο ίδιος ο οδηγός παραδέχθηκε την υπαιτιότητά του, ωστόσο τόνισε ότι πίστευε πως το όχημα θα ακινητοποιούνταν αυτόματα αν εντόπιζε εμπόδιο, επικαλούμενος το σύστημα Autopilot της Tesla.
BUY NOW

Η οικογένεια του θύματος προσέφυγε στη Δικαιοσύνη, κατηγορώντας την Tesla για παραπλανητική διαφήμιση, ανεπαρκή σχεδιασμό και ελλιπή ενημέρωση. Όπως τόνισαν, το Autopilot είχε αναπτυχθεί για χρήση αποκλειστικά σε αυτοκινητοδρόμους, χωρίς όμως να υπάρχουν σαφείς περιορισμοί που να εμποδίζουν τη λειτουργία του σε άλλους δρόμους. Οι ενάγοντες υποστήριξαν επίσης ότι η Tesla καλλιέργησε στους καταναλωτές την εντύπωση πως το Autopilot είναι πλήρως αυτόνομο σύστημα, ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για ημιαυτόνομη τεχνολογία που απαιτεί διαρκή προσοχή από τον οδηγό.
Η Tesla από την πλευρά της αρνήθηκε οποιαδήποτε ευθύνη, επιμένοντας ότι ο οδηγός παραβίασε τα όρια ταχύτητας και χρησιμοποίησε το όχημα με τρόπο που υπερέβαινε τις δυνατότητες του Autopilot. Εκπρόσωπος της μάρκας ανέφερε ότι το σύστημα είχε εκδώσει προειδοποίηση προς τον οδηγό, τονίζοντας πως το όχημα δεν θα φρενάρει αυτόματα εφόσον εκείνος πατούσε το πεντάλ του γκαζιού, καθώς σε τέτοιες περιπτώσεις το Autopilot απενεργοποιείται.

Παρά τις εξηγήσεις της Tesla, το δικαστήριο έκρινε την εταιρεία κατά ένα τρίτο υπεύθυνη για το δυστύχημα και επέβαλε συνολική αποζημίωση ύψους 329 εκατομμυρίων δολαρίων (περίπου 310 εκατομμύρια ευρώ). Από αυτά, η Tesla καλείται να πληρώσει τα 242 εκατομμύρια δολάρια (περίπου 205 εκατομμύρια ευρώ).
Η αμερικανική φίρμα έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα ασκήσει έφεση, επιμένοντας πως ούτε το Model S ούτε το Autopilot μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνα για το ατύχημα, υποστηρίζοντας ότι η συνολική ευθύνη βαραίνει τον οδηγό,ο οποίος, σύμφωνα με την μάρκα, παρερμήνευσε τις δυνατότητες της εν λόγω λειτουργίας.
Διαβάστε επίσης: