Τεράστιες οι ελλείψεις σε λίγα χρόνια -Αυτό είναι το πιο περιζήτητο επάγγελμα

battery electric cars

Η επέλαση της ηλεκτροκίνησης δεν πλαισιώνεται από εξειδικευμένους επαγγελματίες που θα φροντίζουν για την επισκευή των ΙΧ.

Κραυγή αγωνίας υψώνουν στελέχη του αυτοκινητικού κλάδου, σχετικά με τα προβλήματα που αναμένεται να προκαλέσει το επικείμενο έλλειμμα εξειδικευμένων μηχανικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Όπως υποστηρίζουν, η ηλεκτροκίνηση προλευάνει με γοργούς ρυθμούς, δεδομένου ότι όλο και περισσότεροι οδηγοί προτιμούν ένα ηλεκτρικό ΙΧ, χωρίς ωστόσο να υπάρχει ο κατάλληλος αριθμός μηχανικών προκειμένου να φροντίζει για την επισκευή τους.

Η DailyMail, η οποία επικαλείται δηλώσεις του Lawrence Whittaker, Διευθύνοντος Συμβούλου της βρετανικής εταιρείας παροχής εγγυήσεων σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, Warrantywise, αναφέρει ότι άπαντες στην Μεγάλη Βρετανία μιλούν για την απόφαση του πρωθυπουργού της Μεγάλης Βρετανίας, Ρίσι Σούνακ να μεταθέσει για το 2035 -αντί του 2030- την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Από την άλλη, όπως αναφέρεται, ουδείς μιλάει για τον… ελέφαντα που βρίσκεται μέσα στο δωμάτιο, δηλαδή τη διαφαινόμενη έλλειψη εξειδικευμένων τεχνικών που θα επισκευάζουν τα EVs όταν αυτά εμφανίσουν μια βλάβη, με τους ειδικούς να διαβλέπουν αύξηση στα κόστη επέκτασης εγγύησης, αλλά και μεγάλες καθυστερήσεις στην επισκευή των ηλεκτρικών ΙΧ που περνούν την πόρτα των συνεργείων.

Σύμφωνα, μάλιστα, με τον Lawrence Whittaker το πρόβλημα της έλλειψης εξειδικευμένων τεχνικών θα χτυπήσει την πόρτα του αυτοκινητικού κλάδου πολύ νωρίτερα από το 2035 όταν και τα τεθεί σε ισχύ το ban στην πώληση αυτοκινήτων με μοτέρ βενζίνης και ντίζελ.

Τον κώδωνα του κινδύνου είχε κρούσει το 2020 και το Ινστιτούτο Αυτοκινητοβιομηχανίας (IMI), το οποίο είχε συντάξει ανοικτή επιστολή προς τον τότε πρωθυπουργό, Μπόρις Τζόνσον, προειδοποιώντας για το τεράστιο κενό δεξιοτήτων στον τομέα του after sales.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, σύμφωνα με τα ευρήματά του, μόλις ένας στους 20 τεχνικούς είχε τις απαραίτητες δεξιότητες προκειμένου να εργαστεί πάνω στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

μηχανικός ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ο Steve Nash, επικεφαλής του IMI, τον περασμένο Αύγουστο δήλωσε ότι απαιτείται η λήψη επείγοντων μέτρων, συμπεριλαμβανομένης της παροχής κινήτρων για μετεκπαίδευση, ενώ προέβλεψε ότι μέχρι το 2030 θα σημειωθεί έλλειμμα 20.000 πιστοποιημένων τεχνικών, με τον αριθμό έως το 2032 να αυξάνεται στις 36.000.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι η ανάγκη για κατάλληλα εκπαιδευμένους μηχανικούς ηλεκτρικών ΙΧ έχει έρθει στο προσκήνιο και στη χώρα μας όπου έχουν εκδοθεί οι προβλεπόμενες κανονιστικές αποφάσεις για τα συνεργεία που εκτελούν τις εν λόγω εργασίες, ενώ έχουν καθοριστεί και οι προϋποθέσεις και η διαδικασία απόκτησης της άδειας άσκησης επαγγέλματος του τεχνίτη υψηλής τάσης.

Ενθαρρυντικό είναι και το γεγονός ότι πλέον υφίστανται φορείς επιμόρφωσης (ΑΕΙ και Κέντρα Δια Βίου Μάθησης), οι οποίοι έχουν ήδη καταρτίσει προγράμματα επιμόρφωσης των τεχνιτών υψηλής τάσης. -Διαβάστε περισσότερα εδώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ