Ιστορική απόφαση -Τέλος η βενζίνη και το diesel από πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2025

απαγόρευση diesel Βενζίνης

Η απαγόρευση κυκλοφορίας ακόμη και σε καινούρια αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ξεκινά από το 2025 για μια μεγάλη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα.

Το 2025 θα είναι ένα έτος σταθμός για το Άμστερνταμ καθώς στη πρωτεύουσα της Ολλανδίας θα εφαρμοστεί το πρώτο «κύμα» απαγόρευσης στους δρόμους της πόλης οχημάτων που φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, βενζίνης ή πετρελαίου.

Η απαγόρευση, που θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται σε δύο χρόνια και ισχύει και για τα πλεούμενα μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούν τα κανάλια της ολλανδικής πρωτεύουσας. Θα ισχύει σε πρώτη φάση για φορτηγά και vans, για ταξί, αλλά και για δίκυκλα, τα οποία πλέον δεν θα έχουν πρόσβαση σε ένα μεγάλο μέρος των δρόμων του Άμστερνταμ και έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά το 2025.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης θα εξαιρεθούν από αυτό το πρώτο στάδιο της απαγόρευσης και αναμένεται να χάσουν οριστικά το συγκεκριμένο προνόμιο το 2030. Τότε είναι που στην ολλανδική πρωτεύουσα θα απαγορευτεί κάθε είδους όχημα που φέρει κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Τα μόνα ΙΧ επιβατικά που θα απαγορευτούν επίσης από την περιβαλλοντική ζώνη του Άμστερνταμ θα είναι τα μοντέλα με κινητήρες πετρελαίου τεχνολογίας έως και Euro 4.

Η απαγόρευση των δρόμων που θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα καινούργια επαγγελματικά οχήματα που ρυπαίνουν το περιβάλλον οριοθετείται σε μεγάλο βαθμό από τον περιφερειακό αυτοκινητόδρομο «δακτυλίδι» A10 της ολλανδικής πόλης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο παραπάνω αυτοκινητόδρομος οριοθετεί και τη Ζώνη Χαμηλών Ρύπων που εφαρμόζεται ήδη στο Άμστερνταμ και απαγορεύει την είσοδο στην πόλη σε οχήματα με κινητήρες diesel: από αυτοκίνητα και vans με μοτέρ προδιαγραφών έως και Euro 3, λεωφορεία και πούλμαν μέχρι και Euro 5, έως δίκυκλα με μοτέρ βενζίνης που έχουν ταξινομηθεί έως το 2010, αλλά και ταξί με ημερομηνία ταξινόμησης πριν από την 1η Ιανουαρίου 2009.

Τα ισχύοντα πρόστιμα για τους παραβάτες που μπαίνουν στη Ζώνη Χαμηλών Ρύπων της πόλης ξεκινούν από τα 75 ευρώ για τα δίκυκλα και φτάνουν έως και τα 280 ευρώ για τα λεωφορεία.

Σύμφωνα και με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης ο δήμος του Άμστερνταμ θα προχωρήσει παράλληλα και στην οικονομική στήριξη των κατοίκων και των επιχειρήσεων που πλήττονται από το συγκεκριμένο μέτρο και δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά, μέσω, για παράδειγμα, επιδοτήσεων για αγορά ή αξιοποίηση οχήματος μηδενικών ρύπων.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ