Porsche Cayenne

Τέλος εποχής για το Daihatsu Copen

Daihatsu Copen

Μικρό, προσιτό και roadster, το «λιλιπούτειο» Daihatsu Copen αποχαιρετά την παραγωγή μέσα στο επόμενο έτος, βάζοντας τέλος σε μια εικοσαετή πορεία που αγαπήθηκε από τους λάτρεις το σπορ kei cars.

Η παραγωγή του Copen θα σταματήσει μεν τον ερχόμενο Αύγουστο, όμως υπάρχει ακόμη ελπίδα για το πέρασμά του σε μια νέα, τρίτη γενιά: η Daihatsu δηλώνει πως διεξάγει «διάφορες μελέτες» σχετικά με την πιθανότητα εξέλιξης του διαδόχου του, χωρίς όμως να έχει λάβει κάποια οριστική απόφαση.

Το πρώτο Daihatsu Copen του 2002
Το πρώτο Daihatsu Copen του 2002
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρώτο Copen παρουσιάστηκε το 2002, λίγα χρόνια μετά την απόσυρση του Suzuki Cappuccino. Η τρέχουσα γενιά του βρίσκεται στην αγορά από το 2014.

Στην Ιαπωνία, η τιμή του Daihatsu Copen ξεκινά από 1.983.300 γιεν (περίπου 11.200 ευρώ) στην έκδοση με αυτόματο κιβώτιο CVT, ενώ η χειροκίνητη έκδοση με σκληρή οροφή κοστίζει 2.038.300 γιεν (περίπου 11.500 ευρώ). Η πιο σπορ εκδοχή GR Sport, που φέρει την υπογραφή της Toyota Gazoo Racing, διατίθεται στα 2.567.400 γιεν (περίπου 14.500 ευρώ).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά το χαρακτηρισμό του ως «σπορ αυτοκινήτου», το Copen δεν είναι ακριβώς πύραυλος τσέπης. Κάτω από το καπό κρύβει έναν τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 0,66 λίτρων, με απόδοση 64 ίππων και 92 Nm ροπής. Ωστόσο, με βάρος μόλις 850 κιλά στην έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο, η οδήγησή του εξακολουθεί να χαρίζει αληθινή απόλαυση.

Daihatsu Vision Copen
Daihatsu Vision Copen

Με μήκος μόλις 3.395 χιλιοστά, το μικροσκοπικό Copen κάνει ακόμη και τη Mazda MX-5 να δείχνει μεγάλο. Αν και το μοντέλο παραγωγής είναι προσθιοκίνητο, το πρωτότυπο Vision που είχε παρουσιαστεί πριν λίγα χρόνια διέθετε πισωκίνητη διάταξη και μεγαλύτερο κινητήρα. Παρά το ενδιαφέρον, το συγκεκριμένο project δεν προχώρησε ποτέ σε παραγωγή, καθώς εγκατέλειψε τις διαστάσεις kei car για μια πιο «ευρεία» και δυναμική προσέγγιση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Copen ήταν ο τελευταίος εκπρόσωπος μιας εξαφανισμένης σχεδόν κατηγορίας: εκείνης των διασκεδαστικών kei cars, όπως τα Autozam AZ-1 και Honda Beat. Αν κρίνουμε από τη σταθερά ισχυρή παρουσία της συγκεκριμένης κατηγορίας στην Ιαπωνία, δεν αποκλείεται η Daihatsu να ξαναβρεί τον τρόπο να επαναφέρει το μικρό roadster στη ζωή. Διαφορετικά, το μέλλον των προσιτών, «καθαρόαιμων» μικρών σπορ αυτοκινήτων ίσως ανήκει στο επόμενο Mazda MX-5, με μεγαλύτερο κινητήρα και περισσότερη δύναμη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ