
Η ιαπωνική εταιρεία, στην οποία είναι μέτοχος και η Toyota, ετοιμάζεται να δραστηριοποιηθεί εκ νέου καθώς φέρεται πως εξελίσσει την αναβίωση του Daihatsu Move ως ένα έξυπνο και πρακτικό αυτοκίνητο πόλης.
Το Daihatsu Move ήταν και στη χώρα μας, τις δεκαετίες του 1990 και 2000, ένα πρακτικό, καθημερινό, εύκολο και ευρύχωρο αυτοκίνητο πόλης. Και τώρα ετοιμάζεται να επιστρέψει με τη μορφή των χαρακτηριστικών ιαπωνικών kei-cars, των μινιμαλιστικών αυτοκινήτων πόλης.

Αυτή θα είναι η 7η γενιά, στην Ιαπωνία, για το Daihatsu Move. Σε αντίθεση με τους προκατόχους του, η νέα γενιά διαθέτει πίσω συρόμενες πόρτες, αλλά διατηρεί τις τυπικές διαστάσεις των kei-cars και θα προσφέρεται με κινητήρες 658 κ.εκ. έως 64 ίππους. Η τιμή του στην Ιαπωνία θα ξεκινά από το αντίστοιχο των 8.313 ευρώ.
BUY NOW
Το Move που είχαμε και στην Ελλάδα ήταν ένα στενό και ψηλό αυτοκίνητο πόλης, ευαίσθητο στις πλευρικούς ανέμους, αλλά έξυπνο χάρη στην συρόμενη και πλήρως αναδιπλούμενη πίσω του σειρά καθισμάτων.

Η πρώτη γενιά του παρουσιάστηκε στην Ιαπωνία το 1995. Είχε βενζινοκινητήρα 850 κ.εκ. που δεν απέδιδε ούτε 50 ίππους. Η Daihatsu σταμάτησε την εξαγωγή του Move στην Ευρώπη το 2003, αλλά στην πατρίδα του, την Ιαπωνία, η καριέρα του Move δεν σταμάτησε ποτέ.

Τώρα, το καινούριο Daihatsu Move διαφοροποιείται σημαντικά σε δύο σημεία από όλους τους προκατόχους του. Για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου δεν διαθέτει πλέον τέσσερις παραδοσιακές πόρτες, καθώς οι πίσω αντικαταστάθηκαν από συρόμενες. Ανάλογα με την επιλεγμένη έκδοση, οι συρόμενες πόρτες είναι ακόμη και ηλεκτρικές. Με αυτόν τον τρόπο, καμία θέση στάθμευσης δεν είναι πλέον πολύ στενή.

Ως γνήσιο kei-car, το νέο Daihatsu Move υπόκειται σε περιορισμούς στις διαστάσεις, καθώς και στον κυβισμό και στην ισχύ των κινητήρων. Ένα αυτοκίνητο θεωρείται kei-car αν έχει μέγιστο μήκος 3,4 μέτρα, πλάτος 1,48 μέτρα και κινητήρα όχι μεγαλύτερο από 660 κ.εκ.. Η μέγιστη ισχύς σε αυτή την περίπτωση είναι 64 ίπποι.

Το νέο Daihatsu Move έχει μήκος σχεδόν 3,4 μέτρων, πλάτος 1,48 μ. και ύψος 1,66 μέτρα. Με βάρος από 640 έως 940 κιλά, είναι διαθέσιμο με τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες 658 κ.εκ. με και χωρίς turbo. Η έκδοση χωρίς turbo αποδίδει 52 ίππους και 60 Nm, ενώ η έκδοση με υπερπλήρωση φτάνει τους 64 ίππους και τα 100 Nm. Η αλλαγή ταχυτήτων γίνεται πάντα με CVT. Φυσικά, υπάρχει και πάλι μια έκδοση με τετρακίνηση.

Στην Ιαπωνία, το Daihatsu Move ξεκινά από το αντίστοιχο των 8.313 ευρώ. Η πιο ακριβή έκδοση -με τετρακίνηση, turbo κινητήρα και τον περισσότερο εξοπλισμό- κοστίζει στην Ιαπωνία 12.387 ευρώ.