Τέλος στο δρόμο καρμανιόλα -Πότε θα ολοκληρωθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος της χώρας;

πάτρα πύργος

Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες στον νέο αυτοκινητοδρόμο της Πελοποννήσου ο οποίος θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια και θα μειώσει τις αποστάσεις.

«Εμβληματικό» χαρακτήρισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, το έργο κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, επισημαίνοντας ότι το ποσοστό υλοποίησης ανέρχεται πλέον στο 25%.

Η κατασκευή του Πάτρα-Πύργος, ο οποίος θα ενσωματωθεί στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2022, και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2025. Το έργο, μήκους 75 χλμ. έχει χωριστεί σε 3 εργοτάξια, καθένα εκ των οποίων έχει αναλάβει από ένας όμιλος και σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, το ποσοστό προοδόυ σε αυτά δεν είναι το ίδιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε πιο προχωρημένο στάδιο (40%) βρίσκεται το τμήμα Γαστούνη έως Πύργο που κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ, ενώ τα υπόλοιπα είναι το Μιντιλόγλι-Καραίικα (ΑΒΑΞ), το το οποίο είναι το πιο απαιτητικό μιας και περιλαμβάνει τη διαπλάτυνση του αυτοκινητόδρομου με ταυτόχρονη κυκλοφορία οχημάτων στα πρώτα 12 χιλιόμετρα, και το Καραίικα-Γαστούνη (ΑΚΤΩΡ).

Όπως είχε αναφέρει, επίσης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτης Παπανικόλας, μιλώντας στο Olympia Forum IV «έχει ξεκινήσει η ασφαλτόστρωση και πολύ σύντομα θα ξεκινήσει και τον Οκτώβρη η ασφαλτόστρωση στο κομμάτι της Κάτω Αχαΐας.»

Πάτρα-Πύργος

«Αυτή τη στιγμή υπάρχει πλήρης χάραξη του αυτοκινητοδρόμου, δηλαδή κάποιος μπορεί να μπει από το Μιντιλόγλι και να βγει στον Πύργο από το εργοτάξιο» πρόσθεσε.

Το συνολικό κόστος κατασκευής του τμήματος Πάτρα-Πύργος σήμερα ανέρχεται στα 331 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από ένα συνδυασμό ιδιωτικών κεφαλαίων των μετόχων, τραπεζικών δανείων, ευρωπαϊκών κονδυλίων και συμβολή Ελληνικού Δημοσίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα, κατά την περίοδο κατασκευής, το έργο χρηματοδοτείται κατά 35% από Kεφάλαια του Παραχωρησιούχου (τραπεζικά δάνεια & ίδια κεφάλαια) και 65% από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ελληνικό Δημόσιο.

Το πρώτο τμήμα των 13 χλμ. από το Μιντιλόγλι έως την Κάτω Αχαΐα αφορά διαπλάτυνση της υφιστάμενης εθνικής οδού Πατρών-Πύργου. Το υπόλοιπο τμήμα είναι νέα κατασκευή (νέα χάραξη μέσω της κοιλάδας της Ήλιδας).

Ο νέος αυτοκινητόδρομος έχει 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με ενδιάμεση κεντρική διαχωριστική νησίδα. Οκτώ κόμβοι συνδέουν τον αυτοκινητόδρομο με πολλά χωριά και πόλεις καθώς και με τη βιομηχανική ζώνη της Πάτρας, με σχεδόν 200.000 ωφελούμενους.

Με την ολοκλήρωσή του, θα ενισχυθεί η ασφάλεια των ταξιδιωτών, θα δοθεί μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στην Πελοπόννησο και ο χρόνος ταξιδιού από την Αθήνα μέχρι τον Πύργο θα μειωθεί σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά.

Παράλληλα, -μεταξύ άλλων- θα τονώσει την τοπική οικονομία και ειδικά την αγροτική παραγωγή του Νομού Ηλείας, θα σηματοδοτήσει την επικοινωνία με τα Ιόνια Νησιά και θα συνδράμει στην τουριστική ανάπτυξη της Δυτικής Πελοποννήσου.

Αξιζει να σημειωθεί ότι έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στον υφιστάμενο δρόμο Πάτρα-Πύργος, σε μια απόσταση 80 χλμ. «Είχαν γίνει 53 θανατηφόρα την περίοδο 16’-20’ σε αυτή την περιοχή και φέτος δεν έγινε κανένα. Οπότε αυτό το έργο έχει εξαιρετική σημασία», σημείωσε χαρακτηριστικά προ ημερών ο κ. Σταϊκούρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ