Τέλος τα παλιά αυτοκίνητα από τους δρόμους της Ευρώπης -Έρχεται η νέα βενζίνη που θα τα στείλει για απόσυρση

Ένα πολλά υποσχόμενο καύσιμο θα μπορούσε να αποτελέσει μία φθηνότερη και πιο φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική της βενζίνης την οποία χρησιμοποιούμε, ωστόσο η χρήση του θα σήμαινε αναγκαστική απόσυρση για χιλιάδες οχήματα.
Με στόχο την περαιτέρω μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος του στόλου των αυτοκινήτων που κινούνται στο έδαφός τους, πολλές είναι οι χώρες που έχουν αντικαταστήσει τη βενζίνη Ε5 με τη βενζίνη Ε10 σε σταθμούς ανεφοδιασμού εντός των συνόρων τους. Μεταξύ τους βρίσκονται η Γερμανία, η Γαλλία, η Ολλανδία και η Τσεχία, όχι όμως και η Ελλάδα.
Η E10, είναι βενζίνη με μέγιστη περιεκτικότητα σε οξυγόνο 3,7% και 10% αιθανόλη (οινόπνευμα) κατ' όγκο. Ωστόσο με τις τιμές της βενζίνης να αναμένεται να σκαρφαλώσουν σε δυσθεώρητα ύψη μέσα στα επόμενα χρόνια, λόγω της εφαρμογής του προγράμματος ETS2 (European Trading System 2) και της πρόσθετης φορολόγησης στα ορυκτά καύσιμα, μία από τις διαφαινόμενες λύσεις για φθηνότερη μετακίνηση είναι η υποδοχή του καυσίμου Ε20.
BUY NOW

Από τη στιγμή που ο εν λόγω φόρος θα επιβαρύνει μόνο το τμήμα του καυσίμου που προέρχεται από ορυκτά, το υπόλοιπο δεν θα υπόκειται στον φόρο, επομένως η βενζίνη με 20% βιοαιθανόλη θα μπορούσε να είναι φθηνότερη σε σύγκριση με την Ε10 ή την Ε5. Εξάλλου στη Γερμανία, το πρώτο πρατήριο με Ε20 άνοιξε ήδη από το 2023 στο Μάνχαϊμ.
Ωστόσο παρά το πλεονέκτημα της μείωσης του κόστους μετακίνησης και των εκπομπών ρύπων, το μειονέκτημα της εν λόγω βενζίνης είναι ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε αυτοκίνητα παλιότερης τεχνολογίας.

Το ισχύον ευρωπαϊκό πρότυπο DIN EN 228 που περιγράφει τις προδιαγραφές των καυσίμων που διατίθενται επί ευρωπαϊκού εδάφους, υπαγορεύει τη χρήση βενζίνης με περιεκτικότητα έως 10% σε βιοαιθανόλη (Ε10), και όχι παραπάνω.
Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η VW, η BMW και η Mercedes-Benz, δοκιμάζουν ήδη ή θα δοκιμάσουν σύντομα τη συμβατότητα των μοντέλων τους με τη βενζίνη Ε20, ωστόσο αυτές οι δοκιμές θα αφορούν μοντέλα 10ετίας ή νεότερα. Ενδεικτικά, στην περίπτωση της VW, ο δοκιμές θα γίνουν σε μοντέλα που κατασκευάστηκαν από το 2015 και έπειτα.

Σε αυτοκίνητα που δεν είναι συμβατά με την Ε20 ενδέχεται να προκληθούν -μεταξύ άλλων- ζημιές στα στεγανοποιητικά υλικά, τις φλάντζες και τις τσιμούχες του συστήματος καυσίμου, με αποτέλεσμα την εμφάνιση διαρροών.
Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, με μέσο όρο ηλικίας τα 17,5 έτη για τα οχήματά της, και όπου άλλωστε δεν έχει δοκιμαστεί ούτε καν η βενζίνη Ε10, η χρήση της Ε20 φαντάζει ουτοπικό (ή δυστοπικό) σενάριο, και θα σήμαινε την αναγκαστική παύση της κυκλοφορίας για πολλά οχήματα.