Προβλέψεις-σοκ για την τιμή της βενζίνης στην Ευρώπη -Πόσο αναμένεται να ακριβύνει ως το 2030

Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις για τη διακύμανση των τιμών των καυσίμων στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια.
Την περασμένη Παρασκευή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συναντήθηκε με εκπροσώπους του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) προκειμένου να συζητήσουν φλέγοντα ζητήματα σχετικά με το μέλλον της αυτοκίνησης στην Ευρώπη.
Στον πυρήνα των συζητήσεών τους βρέθηκε και η επικείμενη απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες το 2035, με πολλούς κατασκευαστές να ζητούν περισσότερο χρόνο προκειμένου να προετοιμαστούν.
BUY NOW
Ωστόσο μία δήλωση του προέδρου του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Manfred Weber, αναζωπύρωσε τα σενάρια για πιθανή «χαλάρωση» του εν λόγω χρονικού πλαισίου, ενώ τίποτα δεν έχει επιβεβαιωθεί επισήμως.

Προς το παρόν ωστόσο τίποτα δεν αλλάζει για τους καταναλωτές. Τουναντίον, πολλοί αναλυτές εικάζουν ότι η βενζίνη και το diesel αναμένεται να ακριβύνουν στα πρατήρια της Ευρώπης, εν όψει της εφαρμογής του επόμενου σταδίου του ευρωπαϊκού στρατηγικού σχεδίου για το κλίμα, του προγράμματος ETS2 (European Trading System 2), το οποίο θα τεθεί σε ισχύ από το 2027.
Το εν λόγω πρόγραμμα προβλέπει την επιβολή ενός νέου φόρου στα ορυκτά καύσιμα, με σκοπό την αύξηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων για την αντιστάθμιση των συνεπειών που προκαλεί η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα στο περιβάλλον.

Βάσει χρονοδιαγράμματος, το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ETS2 πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή το 2027, επιβάλλοντας ακόμα μεγαλύτερες «ποινές» για τη χρήση ορυκτών καυσίμων και συνεπώς την έκλυση των αέριων ρύπων που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα η βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης θα γίνουν ακριβότερα στα πρατήρια καυσίμων, ενώ σύμφωνα με επίσημους υπολογισμούς, προβλέπεται αύξηση τουλάχιστον κατά 0,25 ευρώ ανά λίτρο από την έναρξη της εφαρμογής του μέτρου και μέχρι το 2030.