Η ραγδαία μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση «χιονοστιβάδα» για τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Volkswagen ID.3 Factory

Η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητο είναι τόσο πιεστική για τα παραδοσιακά εργοστάσια, που -σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη- μπορεί να χάσουν εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Η έρευνα του ινστιτούτου Center of Automotive Management (CAM) έλαβε ως παράδειγμα τον όμιλο Volkswagen, που διευρύνει διαρκώς και ραγδαία τη γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών (EV) της αυτοκινήτων, και καταλήγει ότι μόνο η γερμανική εταιρεία μπορεί να χάσει μέχρι και 2,7 εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι το τέλος της δεκαετίας λόγω αδυναμίας να ανταπεξέλθει στη ζήτηση.

Σύμφωνα με τη μελέτη, όλες οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες θα έχουν ιδιαίτερη δυσκολία να καλύψουν τη ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και ο βασικός λόγος για αυτό είναι ότι συνεχίζουν ακόμη να επενδύουν στην εξέλιξη, και να αφιερώνουν υποδομές παραγωγής, των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης - έστω και των υβριδικών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επένδυση που, υποστηρίζει η CAM, δεν θα αποδώσει στο μέλλον - όχι μόνο λόγω της επέλασης των EV, αλλά και λόγω της αυστηρότερης νόρμας ρύπων Euro 7 που θα επιβάλλει η ευρωπαϊκή ένωση, η οποία στην ουσία θα βάλει τέλος στην πώληση αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ως αποτέλεσμα, όσες αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν τώρα στους θερμικούς κινητήρες, δεν θα λάβουν ποτέ το ακτίκρυσμα της επένδυσής τους.

Πιο συγκεκριμένα, για τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες η συνεχώς μεταβαλλόμενη αναλογία της γκάμας τους μεταξύ των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης / υβριδικών / plug-in υβριδικών / ηλεκτρικών είναι μια λογιστική πρόκληση και τροχοπέδη για να διατηρήσουν το μερίδιο πωλήσεών τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίθετα, νέοι κατασκευαστές αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως η Tesla, δεν έχουν να αντιμετωπίσουν τέτοια προβλήματα, και κατά συνέπεια μπορούν να επενδύουν μόνο στα EV, να αφιερώνουν όλες τους τις υποδομές και τις γραμμές παραγωγής σε αυτά, και έτσι να καλύπτουν περισσότερο τη ζήτηση των ηλεκτρικών τα προσεχή χρόνια - κερδίζοντας, έτσι, μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.

Εκτίμηση της CAM είναι ότι το 2030 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κατέχουν το 50-90% των πωλήσεων στην Ευρώπη και το 40-80% στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Κίνα. Στο σενάριο του ύψιστου μεριδίου, ο όμιλος Volkswagen θα αδυνατεί τόσο πολύ να καλύψει τη ζήτηση που μπορεί να χάσει μέχρι και 2,7 εκατομμύρια πωλήσεις ηλεκτρικών μέσα στη δεκαετία.

Η μετέλη εξηγεί πως η νόρμα ρύπων Euro 7 δημιουργεί έναν καταστροφικό συνδυασμό για τις αυτοκινητοβιομηχανίες μαζί με την ανάγκη των τελευταίων να ρίξουν κατά περίπου 25% το κέρδος τους από κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πωλούν, ώστε τα EV να γίνουν περισσότερο προσιτά. Αυτό είναι κάτι που επιδεινώνεται από την πρόβλεψη ότι η τιμή των μπαταριών θα αυξηθεί από τα 40 Ευρώ ανά kWh που είναι σήμερα, στα 70 € / kWh μέχρι το 2030. Έτσι, τα ηλεκτρικά θα αφήνουν ακόμα μικρότερο περιθώριο κέρδους.

Αν μπορεί να θεωρηθεί ως τέτοια, η επιβεβαίωση της έρευνας έρχεται από τα νούμερα πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για το 2020, παγκοσμίως. Η Tesla βρέθηκε στην κορυφή με 499.550 πωλήσεις, εμπρός από τη SAIC με 243.000, ενώ ο όμιλος VW ήταν τρίτος με 231.600 αντίτυπα. Αν αντιπαραβάλει κανείς αυτό με τις 8.965.000 συνολικές (μαζί με τα θερμικά και υβριδικά) πωλήσεις του ομίλου VW το 2020, που την κατατάσσουν δεύτερη πίσω από την Toyota, καταλαβαίνει την τεράστια δυσκολία της πλήρους μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ